Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Ponedeljek, 7. 8. ´06 ob 19.00 (ponovitev 14. 8. ´06 ob 10.00) DEBELI PRECJEDNIK: Throught The Eyes Of Innocent (Moonlee Records, 2006) (2920 bralcev)
Ponedeljek, 7. 8. 2006
miha



Debeli precjednik: Through The Eyes Of The Innocent

Slovensko-hrvaška založniška naveza »Moonlee« je letošnje leto začela nadvse plodno in zavzeto. Luč sveta so ugledale štiri nove, žanrsko popolnoma različne, a skrbno izbrane izdaje. Med njimi so tudi v bivši Jugoslaviji in tudi širše v Evropi dodobra uveljavljeni in prepoznavni Debeli precjednik, katerih začetki segajo v nemirno leto 1993. Nemirno vsaj zanje, saj prihajajo iz Osijeka, področja, kjer je v tem času divjala krvava etnična vojna in prav ta tematika je v središču tokratne izdaje. Osiješko skupino bi lahko označili kot tipične in obenem vodilne predstavnike tako imenovanega slavonskega melodičnega punk hard cora, saj poleg Overflow stojijo vsekakor stopničko višje od ostalih akterjev te scene, kot so na primer zasedbe Pasi ali Grupa tvog života. (v celoti!) ...
* Slovensko-hrvaška založniška naveza »Moonlee« je letošnje leto začela nadvse plodno in zavzeto. Luč sveta so ugledale štiri nove, žanrsko popolnoma različne, a skrbno izbrane izdaje. Med njimi so tudi v bivši Jugoslaviji in tudi širše v Evropi dodobra uveljavljeni in prepoznavni Debeli precjednik, katerih začetki segajo v nemirno leto 1993. Nemirno vsaj zanje, saj prihajajo iz Osijeka, področja, kjer je v tem času divjala krvava etnična vojna in prav ta tematika je v središču tokratne izdaje. Osiješko skupino bi lahko označili kot tipične in obenem vodilne predstavnike tako imenovanega slavonskega melodičnega punk hard cora, saj poleg Overflow stojijo vsekakor stopničko višje od ostalih akterjev te scene, kot so na primer zasedbe Pasi ali Grupa tvog života.

Medtem ko so Overflow dodobra vznemirili svoje najzvestejše fane z dodobra mainstreamovsko naravnano novo usmeritvijo, pa Debeli precejdnik ne štedijo z močjo in prodornostjo tudi na novi plošči. Kvartet je po uspešnem prvencu, izdanem za nekdaj zelo dejavno založbo »Dirty Old Town« v nadaljevanju padel v začarani krog nerazumevanja, zato so fantje s trmasto voljo naslednjo ploščo pred štirimi leti posneli in izdali na lastne stroške. Kljub vsem neprilikam so Debeli precjednik uspeli v lastni režiji izpeljati že tri dokaj velike evropske turneje.

V tretje je delovanje »debeluhov« sovpadlo z interesi trenutno močne založbe »Moonlee«, ki je omogočila snemanje v zagrebškem studiu »Kozmo« pod budnim očesom producenta Bojana Kotzmutha. Plošča »Trough The Eyes Of The Innocent« je normalen in pričakovan razvojni korak naprej ter obenem izjemen izdelek tega osiješkega kolektiva, nedvomno njihova idejno in kakovostno najboljša plošča.

Debeli precjednik so, kot rečeno, še vedno zazrti v širni svet, temu primerni so tudi teksti, napisani izključno v angleškem jeziku. Ušesom je ponujenih 11 novih avtorskih komadov, ustvarjenih s sodelovanjem zanimivih gostov iz domačih zasedb, kot so Why Stakla ter Lasting Values, ter odlična priredba komada »Mala Vida« zasedbe Mano Negra. Predelava je namreč prikrojena izraznosti, ideji ter melodiki zasedbe Debeli precjednik, ki je sposobna brez kakršnekoli izgube energije transformirati ta živahen komad v formo melodičnega punka, ki se ne brani hitrosti in udarnosti.

Vsekakor je »Mala Vida« najbolj klasično kalifornijsko obravnavan izsek te plošče, saj se »debeluhi« učinkovito odmikajo od stereotipne izraznosti bandov, kot so NoFx ali Lag Wagon. Glasba zasedbe je z novo izdajo prešla v bolj specifično rockerske vode. Bogata ritmika, odmikajoča se od zgolj monotone hitrosti ter prežeta s surovimi hardcorovskimi, rockerskimi in nenazadnje tudi metalskimi elementi, ustvarja vse komade dojemljive in med seboj zelo različne. Tako sledimo punkersko nažigaškim linijam, indie rock prvinam, ki občasno spominjajo na kakšne Fugaze, pa melodičnim refrenom, vse to podkrepljeno z zanesljivo ritem sekcijo, močno in prodorno kitaro ter mešanico odločnega kričavega in čistega vokala. Še vedno je atraktivno večglasno petje, ki ga fantje odlično obvladajo, vse našteto pa je zavito v celofan za ta prostor nadstandardne produkcije, ki doda piko na i celostni zvočni sliki.

Ker vzhodna Slavonija ni Kalifornija, polna razvajenih in naveličanih mulcev, ampak ravnica s travmatično bližnjo preteklostjo, so tudi tekstovni prispevki temu primerno mračni. Debeli precjednik so brezkompromisno in odločno napadli domačo konservativno družbo, prežeto s katolicizmom in nacionalizmom, ter nekdanje grehe svojih sokrajanov, ki se vlečejo v sedanjost. Vojne rane osiješkega področja niso in še dolgo ne bodo zaceljene. Nemoralni srbski agresiji ob bok stopajo vedno novi dokazi o etničnem čiščenju poblaznelih hrvaških herojev. Komad »River of Bodies« direktno napade rablje srbskega prebivalstva v Osijeku, ki pač niso zavzeli strani in so bili zavoljo svojih korenin brutalno mučeni in ubiti na bregovih reke v središču mesta. Poleg tega najbolj bolečega segmenta pa Debeli precjednik direktno in inteligentno spregovorijo o nasilju v družini, hinavskem katolicizmu, apatičnosti sodobne družbe ter še vedno perečemu nacionalizmu. Kombinacija družbeno kritičnih tekstov in na posluh pozitivno nastrojene glasbe je izjemna. Lahko bi rekli kratko in jedrnato s premišljenimi vzponi in padci intenzivnosti.

Tako »Mala Vida« umirja upravičeni gnev celotne plošče ter s svojim temperamentom vzpodbudi pozitivno vzdušje prav ob njenem zaključku. Debeli precjednik postajajo resen in relevanten band, plošča »Through The Eyes Of The Innocent« pa je predvsem izjemen izdelek v glasbenem in idejnem smislu. Osiješki fantje, ki so se v svoji trinajstletni zgodovini predstavljali predvsem z ogromnim številom odigranih koncertov, imajo velik potencial, ki jim ga bo ob pomoči entuziastične založbe »Moonlee« morda uspelo tudi širše vnovčiti. Po lanskem okrnjenem nastopu na festivalu Orto Punk, ko so fantje nastopili kot trio brez obolelega vokalista, jih spet težko pričakujemo na slovenskih koncertnih prizoriščih.

pripravil Miha Colner


Komentarji
komentiraj >>