Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Četrtek, 17. 8. ´06 ob 19.00 (ponovitev 24. 8. ´06 ob 10.00) VOIVOD: Katorz (End Records/ Nuclear Blast, 2006) (2957 bralcev)
Četrtek, 17. 8. 2006
miha



Voivod: Katorz

V začetku osemdesetih let se je metalna glasba pod vplivom udarnejšega punka in vseh njegovih odvodov začela korenito spreminjati. Bandi kot so Venom, Metallica ter Slayer so napovedovali povsem novo izraznost tega žanra. V ta kalup bi lahko umestili tudi čudaško kanadsko zasedbo Voivod, ki je metalno godbo vselej prezentirala na svojevrsten in odklonski način, kar je bilo nakazano že na brezmejno surovem prvencu iz leta 1984, imenovanem »War and Pain«, ter v še večji meri na premnogih ploščah v nadaljevanju njihove kariere. Album »Katorz« tako nosi zaporedno številko 12 v bogati studijski diskografiji zasedbe Voivod. Plošča je zaznamovana z mnogimi pozitivnimi in tudi neljubimi dogodki. Na žalost je skoraj leto dni pred uradnim izidom za posledicami zahrbtnega možganskega raka tragično preminil ustanovni član in gonilna sila banda, kitarist Piggy, vendar so na plošči »Katorz« uporabljeni posnetki njegovega prepoznavnega muziciranja. (v celoti!) ...
* V začetku osemdesetih let se je metalna glasba pod vplivom udarnejšega punka in vseh njegovih odvodov začela korenito spreminjati. Bandi kot so Venom, Metallica ter Slayer so napovedovali povsem novo izraznost tega žanra. V ta kalup bi lahko umestili tudi čudaško kanadsko zasedbo Voivod, ki je metalno godbo vselej prezentirala na svojevrsten in odklonski način, kar je bilo nakazano že na brezmejno surovem prvencu iz leta 1984, imenovanem »War and Pain«, ter v še večji meri na premnogih ploščah v nadaljevanju njihove kariere.

Album »Katorz« tako nosi zaporedno številko 12 v bogati studijski diskografiji zasedbe Voivod. Plošča je zaznamovana z mnogimi pozitivnimi in tudi neljubimi dogodki. Na žalost je skoraj leto dni pred uradnim izidom za posledicami zahrbtnega možganskega raka tragično preminil ustanovni član in gonilna sila banda, kitarist Piggy, vendar so na plošči »Katorz« uporabljeni posnetki njegovega prepoznavnega muziciranja. Ostale spremembe so k sreči veliko bolj pozitivnega značaja. Voivod je namreč po skoraj petnajstletni odsotnosti ponovno okrepil prvotni član, vokalist Snake, mesto basista je zasedel nekdanji veliki zvezdnik skupine Metallica Jason Newsted, medtem ko bobnarsko baterijo že vsa leta neprekinjeno obvladuje vizualni konceptualist banda Away.

Voivod s svojo najnovejšo izdajo nekako sledijo tendenci prejšnje plošče, kjer je trdno ogrodje sicer zelo domiselnih komadov preprost, recimo temu rockerski metal z odločnimi, alternativno speljanimi kitarskimi rifi in prepoznavno futurističnim zvokom. Dolgoletno eksperimentiranje se tako nadaljuje v direktnejše kompozicije z malce manj psihadeličnimi elementi kot jih je bilo moč slišati ob koncu osemdesetih in začetku devetdesetih let ter mehkejšemu in bolj poslušljivemu zvoku kot ob koncu prejšnjega stoletja.

Voivod za razliko od mnogih zasedb, ki ne zmorejo dolgoletnega kontinuiranega, kakovostnega in s svežimi idejami nabitega delovanja, dokazujejo ravno obratno. So zasedba, ki zmore ustvariti vsako ploščo vredno njihovega imena, brez nepotrebnega ponavljanja ter klišejskega vračanja k svojim davnim koreninam. Plošča »Katorz« torej obsega 10 povsem novih avtorskih skladb, ki v razgibanem zaporedju nihajo med ritmično poskočnejšimi naleti kot v komadu »Silly Clones«, avantgardnim heavy thrash metalom v uvodnem »The Get Away« ter »Polaroids«, skorajda grungersko navdahnjenimi vpadi v skladbah »Odds & Frauds« ter »Red My Mind« in občasnimi disharmonično psihadeličnimi kitarskimi pasažami, ki pridejo še najbolj do izraza v komadih »The X- Stream« ali »After All«. Med komadi ni posebej izstopajočega v smislu potencialnega hita, prav tako ni na silo vstavljenih mašil za doseganje ustrezne dolžine ploščka. Skratka, vsak komad je nepozabna zgodba zase.

Vsemu muziciranju se fenomenalno prilega angažirano Snake-ovo petje, čisto in brezkompromisno obenem, tako nežno kot udarno, s spevnimi, nikakor ne popevkarsko banalnimi refreni. Tekstovni značaj nekdaj dokaj stereotipnega thrasherskega banda je kmalu prerasel v futuristično abstrakcijo. Snake je v zlatih časih ustvarjal dokaj težko doumljiva besedila, ki si jih je bilo mogoče razlagati na več nivojih, na zadnji izdaji pa je sporočilnost prerasla v direktnejšo družbeni kritiko, ki je po koncu hladne vojne prešla v novo fazo, nič manj brutalno in angažirano. Ravno obratno, tovrstnega materiala je vedno več. Iz hladne vojne se v 21. stoletju rojevajo dejanske totalne vojne, ki ne poznajo usmiljenja, ne upoštevajo malega človeka in se ne zmenijo za nikakršne moralne norme. Torej, long live democracy!

Voivod tako odločno stopajo korak naprej, ne ozirajoč se na kritiko, glasbeno metalske trende in komercialno uspešnost. Za večino metalskih izvajalcev krizna devetdeseta so preživeli v skoraj popolni anonimnosti, saj so se že zdavnaj odrekli velikim in pogoltnim založbam. So pač zasedba, ki uživa v svojem kultnem podzemnem statusu in se ne zmeni za ves pomp glasbene industrije. V tem smislu je mogoče razumeti tudi novo ploščo, katera zaradi smrti Piggyja ne bo doživela niti najmanjše koncertne promocije. »Katorz« ni tipična, metalsko poskočna in lahotno prebavljiva plošča. Skratka, če ste oboževalci Voivod vam bo morda ob nekajkratnem poslušanju prirasla k srcu in zasedla častno mesto v domači fonoteki, večina pa si verjetno v hitrem tempu sodobnega sveta in poplavi diskografskih izdaj niti ne bo vzela dovolj časa zanjo. Fantom iz Voivod to povsem ustreza, nam pa tudi.

pripravil Miha Colner


Komentarji
komentiraj >>