Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Četrtek, 21. 9. ´06 ob 19.00 (ponovitev 28. 9. ´06 ob 10.00) COMETS ON FIRE: Avatar (Sub Pop, 2006) (2569 bralcev)
Četrtek, 21. 9. 2006
BIGor



Comets On Fire: Avatar

Med aktualnim revitaliziranjem žanrov, staro za novo ali novo za staro - kakor pač želite - , se je znašel tudi zelo opazen val skupin, ki se oprijema stebrov psihedelije šestdesetih in pod skovanko acid-rock gradi novo nadstropje v zgodbi te godbe. Med opaznejša imena sodi kalifornijska zasedba Comets On Fire, ki je v zadnjih letih vse pogosteje navajana kot ena zanimivejših in celo ključnih zasedb, brez katere ne gre med govorenjem o sodobnem ameriškem novem rocku. (v celoti!) ...
* Med aktualnim revitaliziranjem žanrov, staro za novo ali novo za staro - kakor pač želite - , se je znašel tudi zelo opazen val skupin, ki se oprijema stebrov psihedelije šestdesetih in pod skovanko acid-rock gradi novo nadstropje v zgodbi te godbe. Med opaznejša imena sodi kalifornijska zasedba Comets On Fire, ki je v zadnjih letih vse pogosteje navajana kot ena zanimivejših in celo ključnih zasedb, brez katere ne gre med govorenjem o sodobnem ameriškem novem rocku.

Začetki Comets on Fire segajo v leto 1999, ko so v samozaložbi, v domačem Santa Cruzu, izdali kaseto Graverobbers v nakladi tridesetih izvodov. Že leto kasneje je izšel njihov prvenec, prav tako v samozaložbi, ki ga je dve leti kasneje, leta 2002, reizdal Jello Biafra pri Alternative Tentacles. Njeni mešanici radikalne psihedelije, trdorockovskih rifov in bizarne norosti so se odprla vrata in še istega leta je prišel na plano drugi album, tokrat pri založbi
Ba Da Bing!. Field Recordings from The Sun je potrdil, da ima Biafra še vedno odličen nos za iskanje in odkrivanje novih, perspektivnih imen. Brez večje pretencioznosti je skupina Comets on Fire še bolj izpilila nebrzdano silovitost hrupa, prepojenega s halucinogenim norenjem in rockovskim šusom v čelo. S svobodno formo ortodoksne rockovske psihedelije so se znašli ob boku Acid Mother Temple, hkrati nas nagnali k ponovnemu mešetarjenju po zgodnjih Monster Magnet, da o skokih v še globljo preteklost, k Black Sabbath in Hawkwind sploh ne govorimo. S tretjim albumom Blue Cathedral iz leta 2004 so kot ostra injekcija prebili slepo črevo stoner rocka in se s prvo izdajo za seattlsko Sub Pop ustoličili kot eno kreativnejših rockovskih imen tega desetletja. Od halucinacij in do skrajnosti pripeljane psihedelije so se člani med tretjim in novim, četrtim albumom poglobljeno posvetili stranskim projektom - Ben Chasny je nadaljeval delo v matični zasedbi Six Organs of Admittance, pevec Ethan Miller se je posvetil projektu Howlin' Rain, bobnar je bil zelo aktiven s klavirskim projektom Colossal Yes, medtem ko je elektronik Noel von Harmonsen še globlje zaplaval v eksperimentalne globine zvokov. Stranska početja članov Comets on Fire so očitno bistveno pripomogla k sproščenemu in idejno neobremenjenemu delu na novem albumu, ki je nova stran v njihovi dosedanji karieri

Z novim, četrim albumom Avatar so Comets on Fire navidezno odstopili od dosedanje ostrine. Proto-metalske nagibe, ki so jih polne predhodnje plošče, je nadomeščena s prelivom starikavo naravnega rockovskega zvoka. S pretanjeno mero dobrega okusa prilezejo na površje še tako zanikrni dinozavri kot so Eagels, Cream in Allman Brothers Band. Kot ozdravljeni pacienti brez očitnejših indicev norosti in blaznosti so skrojili nove epopeje, od katerih odstopa le ena razbrzdana žagačina, Holy Teeth, in še ta je samo tri minute dolga. Prav zna se zgoditi, da se bo določen del dosedanje baze občinstva z zmrdovanjem odrekel Comets on Fire, ki so umirili konje hrupa. Iz tega izvira priljudnejša godba, ki pa ne zavira improvizacijskih instinktov skupine in njenemu ustvarjalnemu zatekanju k svobodni formi epopej. Njihove epopejsko dolge skladbe so dobile rep in glavo ter so telepatsko uravnovešene med člani, ki so s premikom k manj ostremu izrazu uspeli razkriti svoje vrline muziciranja. Na mesto dosedanjega nenadzorovanega udrihanja vsepovprek je stopila kontrolirana melodika. Z njo nas vlečejo k rocku sedemdesetih let, ki jim ostaja osnovna podlaga izpovednosti. Na vso srečo se niso dotaknili sfere simfo-rockovskih obrazcev. Za zdaj jih še vedno uspešno nadomeščajo s trdimi in mehkimi rockovskimi, zeppelinsko naravnanimi obrazci, ki so marljivo dodelani in lahko bi celo rekli, premišljeno prepleteni, vzneseni in prikriti. Comets on Fire so s četrtim albumom Avatar spreobrnili dosedanji srborit acid-rock v lebdečo in bogato harmonično gmoto psihedelije ...

pripravil BIGor


Komentarji
komentiraj >>