Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Nemčija je svet začela rušiti pri Poljski - mar ne? (3111 bralcev)
Torek, 19. 9. 2006
Seku



Papež Benedikt XVI.
Ironija je, da se 67 let po nemškem napadu na Poljsko dogaja podoben obračun med tem, kar je poljsko in tem kar je nemško. Trenutni papež, Benedikt šestnajsti, v mladosti pripadnik Hitlerjeve mladine in nemških protiletalskih enot, si je očitno, kot eno izmed nalog svojega pontifikata, zadal rušenje vsega, kar je gradil njegov poljski predhodnik. Papež Janez Pavel drugi. Ta si je, kljub vsem konzervativnim stališčem, ki jih je zastopal, vseeno prizadeval za nekakšen dialog med religijami. Krščanstvo bi med verami seveda zavzelo status prve med enakimi.
Nemčija je svet začela rušiti pri Poljski – mar ne?

Zgodovina ima sprevržen smisel za humor. Leta 1939, natančneje 1. septembra, je tedanja nacistična Nemčija napadla Poljsko. Dobrih 22 dni kasneje je Varšáva kapitulirala. Nemške vojaške enote so v naslednjih letih dobesedno zradirale večino tistega, kar so v stoletjih pred tem zgradili Poljaki. Z napadom na Poljsko se, kot vemo, začne Druga svetovna vojna.

Ironija je, da se 67 let po nemškem napadu na Poljsko dogaja podoben obračun med tem, kar je poljsko in tem kar je nemško. Trenutni papež, Benedikt šestnajsti, v mladosti pripadnik Hitlerjeve mladine in nemških protiletalskih enot, si je očitno, kot eno izmed nalog svojega pontifikata, zadal rušenje vsega, kar je gradil njegov poljski predhodnik. Papež Janez Pavel drugi. Ta si je, kljub vsem konzervativnim stališčem, ki jih je zastopal, vseeno prizadeval za nekakšen dialog med religijami. Krščanstvo bi med verami seveda zavzelo status prve med enakimi.

In če si je prejšnji papež pridobil vsaj nekaj malega spoštovanja islamskega sveta, je to isto spoštovanje sedanji papež popolnoma izničil in ustvaril še večji propad med islamskim in krščanskim. Z uporabo citata bizantinskega cesarja Manuela II., v katerem Bizantinec trdi, da je prerok Mohamed od 'novega prinesel svetu le slabo in nečloveško', islam pa da širi z mečem, je Ratzinger preroka kratkomalo primerjal s samim Satanom. Jasno, da je izjava takoj izzvala hude odzive v islamskih in nekaterih drugih državah.

Kakšne razsežnosti ima izjava Benedikta šestnajstega, ki je, mimogrede, tudi voditelj največje pedofilske organizacije na svetu in morda kar vsem vesolju? Spomnimo se, kako so na karikature preroka Mohameda, objavljene v danskem časniku Jyllands, reagirale množice muslimanov. Zaradi drobne karikature je eksplodiralo. Takšna je moč karikature. Pomislimo torej, kakšno moč ima sporočilo prvega moža katoliške cerkve in kakšne bodo posledice. Nemški papež je povsem odkrito začel novo svetovno vojno. Apokalipso! Džihad!

Muslimani se tokrat zagotovo ne bodo sprijaznili s skisanim opravičilom, pa četudi bi ga papež izrekel klečeč sredi Vatikana in bi se po opravičilu dal križati z glavo navzdol. Nič ne bo pomirilo množice. Nič, razen morda, če bi ji Vatikan, v znamenje dobre volje in želje po miru, Benedikta šestnajstega predal. Kot žrtveno jagnje, se razume.

In, če se še enkrat spomnimo škandala s karikaturami, si lahko v spomin prikličemo bojkotiranje danskih izdelkov. Pa ne samo danskih; bojkotirali so se izdelki skoraj vseh pribaltskih držav, ponekod kar vse, kar je zahodnjaškega. Kakšen izdelek lahko islamski potrošniki bojkotirajo tokrat? Največji izvozni artikel Vatikana so vsekakor takšni ali drugačni redovniki in dušni pastirji. Da o papežu in njegovih potovanjih sploh ne govorimo. In če se bojkot izdelkov začne s plenjenjem in z zažigom na trgih, potem je jasno, kakšna usoda čaka proizvode Vatikana. Množica jih bo zvlekla iz cerkvá in jih javno linčala. Pogrom se je že začel. Samo zato, ker papež nima pojma, ker papež ne razume, ker mu je vseeno.

Ratzinger se, za razliko od prejšnjega papeža, očitno ne spomni zgodovine krščanstva. Iz spomina so mu ušli vsi papeži, ki so se bolj kot dušam vernih posvečali njihovim telesom in tako pridelali kar nekaj otrok. Pozabil je tudi na križarske vojne, ko so kristjani klali muslimane, posiljevali njihove žene in hčere in plenili po Sveti deželi. Ne spomni se niti edine uspešne križarske vojne, ko so Francozi, v 13. stoletju, napadli Provanso in jo očistili katarskih heretikov, pri tem pa pobili tudi ogromno pravovernih katolikov. Tedanji škof Arnaud de Cîteaux (Arnó d Sitó) je pred bitko vzklikal: »Pobijte! Pobijte! Bog bo že prepoznal svoje!«

Iz spomina mu je ušla tudi inkvizicija, kar je čudno, glede na to, da je kot prefekt Kongregacije za nauk vere vodil njeno naslednico. Kako je lahko pozabil, da so inkvizitorji žrtvam lupili kožo s telesa, jih polivali z vrelim oljem, jim s kleščami obračali trebuh, dokler se vsebina ni razlila pred noge mučiteljev, jim ... Ne, na vse to je papež pozabil, čeprav je vse zapisano v dokumentih, ki jih hrani arhiv Kongregacije.

Ne spomni se niti »prizadevanj« Vatikana med obema vojnama. Kar je še bolj čudno, saj je prevzel ime po papežu Benediktu petnajstem, ki se je menda zavzemal za mir med prvo svetovno vojno. Ampak, če mu nekako oprostimo njegovo nevednost glede prve svetovne vojne, mu nikakor ne moremo spregledati nevednosti v zvezi z drugo. Po vseh teh letih bi menda že lahko prerasel svojo nacistično indoktrinacijo in sprejel dejstvo, da je katoliška cerkev pomagala pri izbrisu milijonov ljudi. Ne, papež je to izbrisal iz svojega spomina.

Da o milijonih indijancev, Afričanov, Azijcev, ki jih je katoliška cerkev pobila, da bi razširila svojo vero strpnosti in ljubezni do bližnjega, niti ne govorimo. In mirno lahko izpustimo tudi dejstvo, da so medtem, ko je v islamskih deželah cvetela znanost in so se znanstveniki ukvarjali z astronomijo, matematiko, botaniko in še čim, katoliška cerkev svoje znanstvenike razsvetljevala na grmadah. Ne, to ni vredno omembe.

Kako že gre citat, ki ga je papež tako modro uporabil? Da je Mohamed od »novega prinesel svetu le slabo in nečloveško, islam pa da širi z mečem«? Le zakaj bi kdo rekel kaj tako neumnega? Morda zato, ker ne pozna zgodovine; morda zato, da bi porušil vse, kar je zgradil predhodnik; morda zato, ker je globoko v sebi še zmeraj nacist in njegov markantni predhodnik Slovan. In velike dosežke človeštva mora doseči arijec, ne nek Poljak; Benedikt je uporabil formulo, ki jo dobro pozna že iz nacizma. Najprej bomo vse porušili, nato na novo zgradili. Po naši podobi in naših nazorih seveda. In če bo pri tem, v nestabilnem ozračju, ki vlada med Zahodom in Vzhodom, vzplamtela kakšna vojna; pa kaj, saj je vendar papež. Nezmotljiv in na zemlji po božji volji.

Papež se je že pričel izmikati in poskušal izmikanje prodati kot opavičilo. Poskušal je tudi prepričati svet, da se zavzema za dialog. Za kakšen dialog bi, ob vseh svetovnih žariščih, ob vseh napetostih, ki vladajo svetu, lahko šlo, ostaja vprašanje. Dialog totalne vojne? Nemci so to že enkrat poskusili in začeli so pri Poljski. Poljski papež se verjetno obrača v grobu, kaj obrača – centrifugira. Katoliške cerkve na Vzhodu pa medtem gorijo.

ODPOVED: Komentar je spisal Seku.


Komentarji
komentiraj >>

Re: Nemčija je svet začela rušiti pri Poljski - mar ne?
in še to [20/09/2006]

pa zakaj se v medijih odločno ne izreče in poudarja resnica, ko se govori o 11.9. - zakaj ne obeležujemo bolj očitno hirošime in nagasaki?????????????????????????????????????????????????????????????????? res ne razumem???????????????????????????
odgovori >>

Re: Nemčija je svet začela rušiti pri Poljski - mar ne?
tadej [20/09/2006]

Slaboumno. Tvoj komentar namreč.
odgovori >>

    Re: Nemčija je svet začela rušiti pri Poljski - mar ne?
    Seku [20/09/2006]
    Skromno. Tvoj odgovor napreč.
    odgovori >>

      Re: Nemčija je svet začela rušiti pri Poljski - mar ne?
      Seku [20/09/2006]
      Namesto ´namreč´ se mi je, kot drobna napaka, zapisalo ´napreč´. Je pa vseeno posrečen in na mestu tudi pomen besede ´napreč´.
      odgovori >>

        Re: Nemčija je svet začela rušiti pri Poljski - mar ne?
        tadej [20/09/2006]
        Skromen začetek: Slaboumen mi je način, kako si vse kalorične sestavine (Nemec=nacist?, pedofilija, inkvizicija,..) hladnokrvno zmetal v kotel in zvaril grotesken špirit vsepovprek obtoževanja, pripisovanja... Da ne omenim tvojih (mogočih?) nasvetov za rešitev te zagonetke, ki pa jo je (maš prav) zaštrikal Nemec. Pa "začetek nove svetovne vojne"? Si resen? Mimogrede, kaj pomeni beseda "napreč"?
        odgovori >>

          Re: Nemčija je svet začela rušiti pri Poljski - mar ne?
          tadej [20/09/2006]
          oz. zakaj je beseda napreč na pravem mestu??
          odgovori >>

            Re: Nemčija je svet začela rušiti pri Poljski - mar ne?
            Seku [20/09/2006]
            Napreč je namenilnik od napreči oziroma vpreči... To, da sem, po tvojem mnenju, na kup nametal vse od pedofilije, do nacizma je povsem namenoma. Ne gre za obtoževanje, ampak za uporabo povsem iste metode, kot jo uporablja Zahod, ko govori o Vzhodu, natančneje Islamu. Metanje vsega v en koš in grobo posploševanje. Hkrati sem namignil tudi na to, da krščanstvo nikakor ne more govoriti o islamu, kot o edini veri, ki se je širila z mečem. Hočem reči, da bi lahko, kot primer izrabe vere za nasilje, uporabilo kar samo sebe. To, da potegnem paralelo med Nemec = nacist je povsem v kontekstu zgodovinske ironije, ki jo nakazuje že naslov komentarja in je prikazan v kontekstu spora med arijskim in slovanskim. In zmotno je govoriti o tem, da sem podajal kakšne rešitve. To ni bil moj namen, niti jih nisem nikjer predstavljal kot rešitve. Predvsem sem poskušal poslušalca napeljati na razmišljanje o konkretnih vprašanjih. Npr: Kdaj bo katoliška cerkev opravila prepotrebno introspekcijo in se kritično opredeljilo do lastne zgodovine? Zakaj papež, v času hudega spora med krščanskim in islamskim nepremišljeno podpihuje konflikte s tem, da kot primer nasilne vere navaja islam (še posebej zato, ker bi tudi krščanstvo bilo dober primer in tako kot vrhovni predstavnik le-tega k temu nikakor ni upravičen)? Zakaj so vsi muslimani teroristi in zakaj potem, v splošnem posploševanju, niso vsi katoliki pedofili? In mnogo drugega bi se lahko kritičen poslušalec vprašal ob navedeni papeževi izjavi. Lahko pa je preprosto vprežen v "resnico" s katero nas pita Zahod. Tukaj je na mestu besedica ´napreč´.
            odgovori >>

              Re: Nemčija je svet začela rušiti pri Poljski - mar ne?
              Seku [20/09/2006]
              Kar pa se nove svetovne vojne tiče je bila misel izrečena na osnovi, ponovno, zgodovinske ironije razvidne iz naslova komentarja.
              odgovori >>

                Re: Nemčija je svet začela rušiti pri Poljski - mar ne?
                tadej [20/09/2006]
                "Hočem reči, da bi lahko, kot primer izrabe vere za nasilje, uporabilo kar samo sebe". Kaj naj rečem? Se čisto strinjam s tabo. Ne strinjam pa se s tabo, ko svoj način argumentiranja opravičuješ z logiko zahodnega sveta (musliman=terorist), saj s tem hočeš nočeš pristajaš nanjo. Ni haska. Sprašuješ o introspekciji. Nekaj med stisnjenimi zobmi jo je ugledalo luč. Kljub vsemu je RKC totalitarna institucija in kaj več bi še mene posedlo na rit. Keč pa je, da se je morala sprijazniti s sekularizacijo in razen tega, da tuli v veter (lahko pritisneš na Off in spiješ svoje pivo do konca), nima kaj dosti pečkati. Inkvizicija? Mislim, da jo s kakšnimi večjimi posledicami (vsaj takšnimi, zaradi katerih bi se sekiral) že nekaj časa ne prakticira več. In to je to. Svoboda govora, če že obstaja kaj, kar ima svojo vrednost v tem delu sveta! Da lahko tuliš okoli, ne da bi ti kdo batine delil. In to velja zame, zate in za Nemca. Kaj imaš od tega in kaj s tem dosežeš, ja, to pa je druga stvar.
                odgovori >>

                  Re: Nemčija je svet začela rušiti pri Poljski - mar ne?
                  tadej [20/09/2006]
                  Svoj komat predsodkov potrpežljivo nosim in ga skušam vsake toliko zamenjati z "lažjim" oz. ga odvreči. Pa saj nisem edini, ne?
                  odgovori >>