Christian Hawkey iz Združenih držav Amerike predava na univerzi v New Yorku. Leta 2004 mu je izšel pesniški prvenec z naslovom Knjiga dimnikov. Lani pa je objavil žepnico Uraura, ki je opremljena z risbami umetnika Ryana Mrowzowskega. Za svojo pesniško zbirko Knjiga dimnikov je letos prejel nagradi Kate Tufts Award in Creative Capital Innovative Literature Award. Živi v Brooklynu.
Za slovenske prevode je poskrbel Gregor Podlogar.
>>petrak, komentarji
Letošnji, trinajsti Ex – ponto kot vodilo izpostavlja mit in kult kot univerzalni dokument časa, kot prostor, kjer je našlo mesto tisto najpomembnejše in kar gledališče dojema kot preučevanje nas samih. Skozi mitske podobe pa naj bi vzniknila tudi družbena situacija sedanjega sveta. Tako je festival otvorila odmevna koprodukcijska uprizoritev Hamlet, za katero v predstavitveni knjižici pišejo, da je, citirano: treščila v svetovni medijski prostor s tako meteorsko silovitostjo kot malokatera z gledališkega nebesnega svoda. Festival kot da postavlja predstave na prostor mitskih božanstev, ki sem ter tja pošljejo svojo luč usmiljenja na zemeljski svet. Toda, mar to pomeni, da Ex ponto veruje v prave bogove? >>nika arhar, komentarji
Ena od specifik in konstant beograjskega kulturnega dogajanja je vsekakor tudi mednarodni gledališki festival z imenom BITEF. Letošnji je že štirideseti po vrsti, kar je vsekakor fascinantno z ozirom na festivalsko orientacijo. Festival predstavlja sodobne gledališke izraze, kar ni bilo vedno lahko glede na rigidnost političnega sistem, ki je vladal v nekdanji Jugoslaviji. Danes je to drugače in seveda sprejemljivo. >>Nebojša I, komentarji
Zakaj trdiva, da je serijska morilka tisti subjekt, ki je zavrnil postati kompulzivna nakupovalka?
Zakaj trdiva, da je idealni ljubezenski objekt subjekta potrošniške družbe - truplo?
Zakaj ne dojiti? >>Berta Pappenheim, komentarji
V petek, 15.septembra, ste lahko povsem naključno ali pa tudi ne naleteli na dogodek PASAŽ DELUX, ki se je odvijal na železniški postaji v Ljubljani. Pod konceptualno in režisersko taktirko Andreje Rauch se je dogodila predstava, dogodek ali druženje, ki je vse zbrane popeljal izpod ure, po peronu, do podhoda, na ploščad. Na vsakem postanku se je postreglo s kratko gibalno, gledališko ali glasbeno točko, na koncu pa se je občinstvu postreglo z vinom, grozdjem in domačimi piškoti. >>Ariana Ferfila, komentarji
Na Krasu je danes lepo vreme. V nedeljo pa ni bilo tako. A kljub temu so na Gorjanskem podelili že 6. Štrekljevo nagrado. Z njo Komen in druge kraške občine ter Javni sklad RS za kulturne dejavnosti vsako leto spomnijo na ljudi, ki s svojim delom veliko pripomorejo k ohranjanju ljudske duhovne kulture. Letošnji nagrajenec je prof. Janez Dolenc, ki je nagrado prejel za zbiranje in ohranjanje slovenskega ljudskega izročila v pesmi in besedi. >>JasminaJ, komentarji
Emmanuel Levinas je filozofsko tradicijo dopolnil z obratom fenomenologije k etiki, uvedbo judovskih pojmov v filozofsko terminologijo ter preoblikovanjem personalističnega subjekta in njegovega odnosa do drugega. Ob stoletnici njegovega rojstva smo želeli dati glas delčku njegove široke filozofske misli, poudariti njen pomen in se vprašati, kdo je bil Emmanuel Levinas. >>taja topol, komentarji
Prvi in drugi teden septembra je v Kinoteki in Dvoru potekal v znamenju retrospektive filomov italijanskega juga. Cinema Sud, ki je začel svoje popotovanje v New Yorku leta 2005 je projekt, ki ga podpirajo diplomatsko-konzularne službe in italijanska kulturna predstavništva v tujini z namenom internacionalizacije južnih italijanskih regij. Cinema Sud je na pobudo italijanskega kulturnega inštituta obiskal tudi Slovenijo in z retrospektivo zlasti mladih italijanskih režiserjev pokazal na nove smernice v predstavitvi kulture in pokrajine italijanskega juga. V Kinoteki so se odvrteli kratki filmi režiserja Vittoria De Seta, v katerih prikazuje preproste ljudi in njihovo življenje v ruralnem okolju skozi tradicionalne običaje in rituale, ki jim grozi izumrtje. Njegovo antropološko obravnavanje tem in poetičen pristop h snemanju sta očarala tudi režiserja Salva Cuccia, ki je s filmom Detour de Seta obeležil pol stoletja De Setove kinematografije. >>Miša G, komentarji
Preteklost ustvarja sedanjost. Tako je pri nas moč zaznati pospešen razvoj dolgotrajnega procesa, spodbujenega z mentaliteto razširjene kulturne zavesti in s tem tudi željo po prisostvovanju družbeno-kritičnim gledališkim stvaritvam. Rezultat tega je obstoj precejšnjega občinstva, ki zavrača komercialne vsebine, prisotne v večini sodobnih medijev in ki želi več od konvencionalnega teatralnega pristopa. Predvsem tej novejši subkulturi gledalcev gre zahvala, da je Slovenija, s poudarkom na prestolnici, postala mednarodno kulturno prizorišče. Letos je tako za nami že nekaj eksperimentalnih, gledališko ter tudi gibalno obarvanih festivalov, kot na primer Exodus ter Mladi levi. Slednji je še nedolgo tega polnil večerne urice odrske umetnosti željnih, te dni pa v vlogo glavnega kulturnega dogodka vstopa dolgoletni festival Ex ponto. >>Alja, komentarji
Je nezaposlen, a sodelavec radia Pančevo, časopisa Pančevac in revije Kvartal. Obožuje Grčijo. Letos je bil gost Dnevov poezije in vina; vesel se je po dolgih letih vrnil v Slovenijo in v Goriških brdih občudoval mediteranskost, vina in jutranjo zarjo. Slišali bomo izsek njegovega nastopa pod Gradnikovo murvo v Medani.
Slovenske prevode Dražena Dragojevića bo interpretirala Urša Červ.
Tokratno Rimo sva pripravila še tehnik Andrej in Petra K. >>petrak, komentarji
Multimedijski performans Telegram za Gajo, ki si ga je bilo v sredini septembra mogoče ogledati v gledališču Glej, je prvi projekt umetniške skupine Hupa, ki deluje pod okriljem kulturnega društva Center 21. Skupina združuje posameznike z družboslovnim, naravoslovnim in umetniškim pogledom na svet. Formirala se je pred enim letom z namenom izražanja in reflektiranja družbene problematike skozi širok spekter umetniških pristopov. >>taja topol, komentarji
Po dobrih dveh letih se Polnočni nokturno Teatra Narobov poslavlja z valov Radia Študent. Še zadnjič lahko tej radijski igri v živo prisluhnite ta četrtek, pet minut čez polnoč. ;-( >>komentarji
Končno se je zgodilo. V mesto je z velikim pompom prišla verjetno najbolje oglaševana razstava, kar smo jih imeli do sedaj priložnost videti v polju sodobne umetnosti pri nas. Velika Pliva, ki se postavlja kot radodarni umetnostni mecen, je napovedovala prihod svoje zbirke sodobne ustvarjalnosti evropskega juga in vzhoda, prostora, ki je bil vrsto let kruto odrinjen iz svetovnega umetnostnega zemljevida. Napovedovala se je odlična razstava z zvenečimi imeni in velika otvoritev, saj naj bi Moderna galerija gostila prvo resnejšo korporativno zbirko iz področja bivše Jugoslavije. A zgodilo se ni prav nič od tega. >>mcolner, komentarji
Najprej k nagradam. V soboto je glavno nagrado 41. slikarskega Ex-tempora prejela Irena Brunec-Tebi za sliko z naslovom Ladja norcev. Žirija je zapisala v obrazložitvi, da "je avtorici uspelo z ironičnim jezikom v svojem delu razviti ostro kritiko sistema umetnosti. Vpela ga je v aktualno dogajanje politično-socialnih divergenc, pri čemer kompozicijska struktura zgovorno usmerja tok naracije v različne smeri branja". K aktualnemu dogajanju politično-socialnih divergenc med drugim prispeva tudi politična struja, h kateri spada slovenski kulturni oče Vasko . Iz obvestila kulturnega ministrstva je razbrati, da se bo udeležil proslave ob priključitvi Primorske k matični domovini . Kdove, zna biti, da bo Primorcem uspelo izvedeti, zakaj hoče obdavčiti knjige. Morebiti bi bil srečnejši, ako bi bile napisane v italijanskem jeziku. >>JasminaJ, komentarji
Perujski film Santiagovi dnevi, ki je lansko leto navduševal obiskovalce Cinema Izola in za las zgrešil nagrado občinstva, bo 13.9. s premiero v Kinodvoru začel svoj pohod po slovenski art mreži. Film je križanec novega latinskoameriškega angažiranega filma in Scorsesejevega Taksista. Režiser Josue Mendez, ki je sam napisal izvrsten scenarij, je za navdih vzel resničnega vojaka, ki je prisostvoval 24- dnevnem snemanju, na katerem so igralci zlasti s pomočjo improvizacije prikazali življenje prevarane perujske generacije. >>Miša G, komentarji
Konec avgusta lahko doživite Sarajevo, posuto s filmskim prahom. Ko skupaj z ljubitelji filma jadrate od prvega do enajstega platna, se mimogrede zaletite v regionalnega filmarja, v kafani pa lahko srečate mednarodno zvezdo. Na 12. Sarajevskem filmskem festivalu ste lahko v poznih nočnih ali bolje zgodnjih jutranjih urah naleteli tudi na malce alkoholiziranega Nicka Nolteja, ki se je v svoji limuzini basal s pleskavico, lastnik prodajalnice pa vam je vzhičen pokazal papirnato vrečko, na katero se mu je podpisal prijazni igralec. Ali pa se ti po projekciji filma v dvorani prikaže Bono, ki se je odločil nenapovedano za en dan obiskati svoje drugo mesto. Pa preidimo od rumenih zvezdniških k resnejšim zadevam. Več v Očeh, da ne vidijo... >>Maja Krajnc, komentarji
Zavod za kiparstvo iz Ljubljane je bil ustanovljen leta 2000. Že deseto leto pripravlja vsakoletno razstavo slovenskega kiparstva, ki je tokrat, od 30. avgusta do 19. septembra na ogled v Ljubljanskem Magistratu. Zavod za kiparstvo na svoji spletni strani konstruira slovensko zgodovino umetnosti druge polovice 20. stoletja. Na spletni strani tako preberem, da naj bi v sedemdesetih in osemdesetih letih slovensko umetnost določala transavantgardna gibanja, devetdeseta leta pa naj bi prinesla konceptualno umetnost. Zatem berem še, da naj bi ta avtentičneje pripadala deželam bivšega sovjetskega bloka kot pa Sloveniji. Glavna oblika obstoja teh minimalističnih in neokonceptualističnih podvigov naj bi bile instalacije. >>vizualka, komentarji
Po dolgoletnem vodenju Iztoka Osojnika je lani funkcijo prevzela še previdna in zadržana mlada Miljana Cunta. Organizator Vilenice je Društvo slovenskih pisateljev, soorganizator Kulturno društvo Vilenica iz Sežane, imajo pa še 7-članski tako imenovani mešani odbor za Vilenico. Že lani se je čutilo, da želijo dolgoletni festival, ki se ga je držala oznaka »za sive panterje«, osvežiti. Koraki gredo, glede tega, v pravo smer. Novost je Zbirka Antologije Vilenice. Z urednico Jano Unuk sta antologijo sodobne baskovske književnosti, naslovljeno Etzikoak, sestavili in prevedli Marjeta Drobnič in Marjeta Prelesnik Drozg. Zbirka je namenjena predstavitvam manj poznanih književnosti širšega evropskega prostora, tudi književnosti manjštevilnih narodov. Glede na to, da smo doslej v slovenščini poznali le Beletrinina romana v tujini zelo poznanega baskovskega pisatelja Bernarda Atxage, je antologija štirinajstih baskovskih književnikov še kako dobrodošla. Navsezadnje vileniški odmik od zgolj zdrsljivega koncepta Srednje Evrope ni le programska svežina, temveč tudi smiselna zapolnitev belih lis. Poleg spremne besede v antologiji, ki jo je prispevala baskovska literarna zgodovinarka Jose Mari Olaziregi, je Vilenica ponudila še branje baskovskih pesnikov ter okroglo mizo. >>petrak, komentarji
Poslušali bomo švedsko pesnico Ido Börjel. Na Dnevih poezije in vina 2006 je nastopila 24. avgusta, ko je predstavljala tekste iz tako imenovanih Evropskih pasov. Slišali bomo pesem o Avstrijcih, naslovljeno Zgodba za zagrabit, in sicer v švedščini in slovenščini, in pesem o Švedih, naslovljeno Zgodba, le v slovenskem prevodu Sare Grbović; prevode bo interpretirala Urša Červ.
Tokratno Rimo smo pripravili špikerja Urša Červ in Rok Kušlan, tehnik Andrej in Petra Koršič. >>petrak, komentarji
Založba Beletrina je v letošnjem letu na meni za knjigoljube dodala roman francoskega pisatelja Erika Orsenna z naslovom Dolgo. Gre za osmi roman od devetih, ki so do sedaj nastali v literarni kuhinji maestra Orsenna in prvo delo, ki ga je mogoče brati v slovenščini. Prevod in spremna beseda k romanu sta delo Tanje Lesničar Pučko, ki njegovo pisanje označi kot “slikanje sreče brez patosa, lepote brez osladnosti in pristnosti brez afekta.” >>taja topol, komentarji
Končno predstava sodobnega plesnega izraza na odru beograjskega gledališča! Beograd, je prepoln raznoraznih teatrov, ki negujejo raznolike žanre. Tako si lahko na rednem repertoarju ogledate vse od klasičnih dramskih del do broadwayskih musicalov. Sodobno plesno gledaliče na beograjskih odrih ne obstaja. Tovrsten scenski jezik je za mnogoštevilne ljubitelje scenske umetnosti tu v Beogradu, vendarle prevelika uganka. Ljudje enostavno ne vedo kakšno zvrst izraznosti predstavlja tovrsten scenski dogodek. Pogoste raje ostanejo nevedni, kot da bi se podali v neznano gledališko dogajanje. >>Nebojša I, komentarji
Letošnji Dnevi poezije in vina so si za rdečo nit vzeli avantgarde. 23. avgusta je festival vrgel žogico, to je bila predizvedba gledališke predstave, rekonstrukcije kultne predstave gledališča Pupilije Ferkeverk iz leta 1969. Kot rekonstruktor predstave Pupilija papa Pupilo pa Pupilči se je podpisal Emil Hrvatin. Poleg prikaza filma Karpa Godine iz leta 2000 Chubby was here – Šumiju v slovo in mnogih drugih performansov, poetičnih filmov in drugih spremljevalnih dogodkov se je na Medani 2006 zgodila tudi ambiciozno zastavljena in kar zanimivo realizirana okrogla miza. Dražen Dragojević je kot moderator k sodelovanju povabil številne goste, vsi žal niso mogli priti. Aktivni sogovorniki, praktiki Dušan Jovanović, režiser izvorne Pupilije, Andrej Brvar iz skupine 442, Jurij Krpan iz galerije Kapelica, in teoretika Aleš Erjavec s SAZU-ja in Lev Kreft s Filozofske fakultete, so vsak s svojega zornega kota osvetljevali sam pojem avantgarda, razmejevanje med zgodovinskimi in neoavantgardami oz. avantgardami konca 60. let, si nasprotovali, sočasno pa skoraj nevede pletli eno zgodbo z različnimi niansami. Pogovor, napolnjen s spominjanji in tudi teoretskimi držali, se je vrtinčil okrog dveh osi. Prva je, kaj pomenijo avantgarde iz preteklosti danes, druga pa, kaj je sploh, če je sploh kaj lahko, avantgarda danes. >>petrak, komentarji
V Peterokotnem stolpu na Ljubljanskem gradu so včeraj odprli intermedijski projekt v delu Aprilije Lužar z naslovom Popotnica tisoč in en čevelj. Lužarjeva k vsaki razstavi dodaja na novo nastale slike ženskih čevljev in z njimi dopolnjuje postavitev. Želi se približati številu 1001, ki simbolizira leto novega tisočletja in izraža željo avtorice po začetku novega obdobja, ki bi prelomilo s preživelimi vzorci, ki jih vsiljuje družba. >>JasminaJ, komentarji
Predstavljajte si, da sedite v velikem salonu znamenite vile, obdane s temnim gozdom. Poleg vas je tam še nekaj deset neznancev. Osebje vam streže z vinom in šampanjcem. V kotu se topi vroča čokolada, v katero namakate slastne jagode. V pričakovanju večera se morda zazdite sami sebi nekaj posebnega. Naenkrat do vas pristopi mična gospodična in vam ponudi repertoar. Izberete. Nato vas povede do skrivnostne sobane, kjer vam zaveže oči. Čakate, ne da bi točno vedli na kaj. Takole zvezanih oči se počutite nekoliko nemočni. Naenkrat se vas dotakne perje in zaslišite mehak ženski glas tik ob svojem ušesu. Morda trznete. Neznanka vas za nameček še priklene in popelje v domišljijski svet pripovedne zgodbe in čutne interakcije. Njene besede so lahko zapeljive in dotiki strastni, lahko pa vam zbujajo strah in telesno napetost Kakorkoli, po desetih minutah iz sobe izstopite vsaj presenečeni. In nedvomno nekoliko vzburjeni. >>Alja, komentarji
V okviru Festivala Ljubljana je bila 30. avgusta v ljubljanskih Križankah slovenskemu občinstvu odigrana uprizoritev Tesla Electric Company v režiji Tomaža Pandurja in izvedbi Pandur.Theaters. Skromnost, samotnost, redkobesednost in nedoumljiva genialnost prepogosto prezrtega in pozabljenega Nikole Tesle so se v poldrugo uro trajajoči predstavi inscenirale ob udarni ter v živo izvajani glasbi skupine Silence. K t. i. hektičnosti pa sta pripomogla tudi mimetično-koreografsko gibanje in mehanična dinamika odrske scenerije. Ostri ter sunkoviti svetlobni efekti in spremljajoče besedilo Darka Lukića pa so v “kratek stik” speljali Teslov razcep med nenavadno intimnostjo in njemu nadvse neljubo, a neizogibno, javno izpostavljenostjo. “Vi meni samoto, jaz vam vse ostalo.” >>Zala Dobovšek, komentarji
»Verjetno je bil zadovoljen z mojim odgovorom o Kafki. Bolj ali manj. Vendar dvomim, da je razumel, kaj sem mu hotel povedati. Moje mnenje ni bilo mišljeno kot splošen pogled na Kafkino delo. Zelo konkretno sem govoril o zelo konkretnih stvareh. Tista zapletena in nedoumljiva mučilna naprava zame zares obstaja, vseokoli mene. Ne govorim o metaforah ali alegorijah. Vendar tega verjetno ne bo nihče nikoli zares razumel, niti gospod Ōshima ne.« Še ena novost, ki se nam kmalu obeta na knjižnih policah. V kratkem bo namreč izšel roman Kafka na obali, japonskega pisatelja Harukija Murakamija. Odlomku iz romana lahko prisluhnete to nedeljo ob 20.00 v oddaji Tu pa tam. Interpretacija: Rok in Jaka
Prevod: Aleksander Mermal
Spremna beseda: Aleksander Mermal >>kristinas, komentarji
Francesco Tomada je bil letos gost Medane in s svojimi verzi je očaral številno občinstvo. Poslušali bomo njegov nastop pod Gradnikovo murvo v Brdih. Slovenski prevodi so delo Amelie Kraigher; prebral pa jih bo RŠ-špiker Rok Kušlan. Francesco Tomada ... >>petrak, komentarji
Najbrž ste že slišali zanjo. Teče skozi osem zveznih držav in tri časovne pasove, njena skupna dolžina pa je dobrih 2.400 milj. Nima uradnega začetka in konca, pa čeprav trdijo, da izvira v jezeru Michigan v Chicagu in se izliva v Pacifik v Santa Monici. Kar v resnici pomeni, da se nikoli ne konča. Legendarna Route 66, verjetno najbolj znana cesta na svetu. Cesta, ki je sproducirala toliko mitov, da ljudje še vedno verjamejo, da obstaja, pa čeprav je bila uradno ukinjena že leta 1985. Leta 1999 so jo prekrižarili tudi štirje Slovenci ravno pravšnje starosti, da so, kot pravi avtor, čutili potrebo pred letom 2000 absolvirati nekaj usodnih reči. In Route 66 je bila ena izmed njih. Kdo so bili torej štirje »suckerji, ki so nasedli mitu o odprti cesti«? Marcel Štefančič, JR, Borut Krajnc, Zoran Thaler in Bojan Krajnc. Prevozili so jo v štirinajstih dneh. V belem kadilaku. In ker je bil med popotniki tudi Marcel, je bilo najbrž le še vprašanje časa, kdaj bomo dobili knjigo. »Fasali« smo jo letošnjega leta, točno osemdeset let po nastanku mitske ceste. >>kristinas, komentarji
Letošnje poletje lahko slovenska arhitektura za trenutek upravičeno postoji, zajame sapo in se zadovoljno ozre nazaj. V moderni galeriji namreč še nekaj dni poteka razstava pod produkcijsko taktirko zavoda za prostorsko kulturo TRAJEKT, kjer se le–ta iz oči v oči sreča s skromnim a pokončnim starosto slovenske, pa tudi mednarodne arhitekture, Ilijo Arnautovićem. Za srečanje, za katerega je bil tako rekoč že skrajni čas, je zaslužen njegov mladi vnuk, Andrej Mercina, diplomant Ljubljanske Fakultete za arhitekturo. Diplomsko delo pod mentorstvom Aleša Vodopivca je nastalo leta 2003, dobri dve leti kasneje pa smo bili priča odprtju istoimenske razstave v moderni galeriji in izidu knjige pod okriljem založbe Viharnik. >>nina_sl, komentarji
Art - Area ponovno naseljuje svoj redni termin. Njeni sodelavci pa se iz delovnih počitnic vračamo vanjo, polni novih moči. Miha se je pogovarjal z vodjo letošnjega 4. festivala Metamorfoze, Gajo Zornada. Predstavili vam bomo tudi zvočni dokument ene izmed začasnih urbanih intervencij, nastalih znotraj festivala, ki je svoje mesto našla na avtobusni postaji lpp. št. 6 , nasproti Filozofske fakultete. Njen naslov je "Na sončni strani alp" in je delo skupine "trie". Petja se je na festivalu Mladi levi poistovetila z zgodbami balkanskih kamionarjev v mobilni predstavi Stefana Kaegija, z naslovom Cargo Sofia.
>>Maja Smrekar, komentarji
|
| Najbolj brano |