Poslušali bomo zvočni posnetek branja Petra Semoliča. Nastopil je v Hiši kulture v Pivki 5. oktobra 2006. Pesmi so objavljene v pesniški zbirki Prostor zate, ki je izšla junija 2006 pri Literarno-umetniškem društvu Literatura iz Ljubljane.
Slišali bomo pesmi:
Vse kar je v napoto
Vse kar odpada
Pustna nedelja
Vse kar izgoreva
To kar rabi
Radost
Zarotitev >>petrak, komentarji
V mestu vrtnic so prejšnji petek, otvorili sedmo edicijo novogoriškega, oziroma po novem imenovanega, mednarodnega festivala digitalnih umetnosti Pixxelpoint. Festival postaja skozi dosedanje prireditve vsebolj domač tudi zunaj galerijskih prostorov in onkraj meje. Festival je namenjen širši publiki, pri čemer skušajo razstavljena dela spregovoriti o alternativnih rabah računalniških tehnologij. In po besedah avtorjev ozavestiti občestvo digitaliziranega in informatiziranega sveta o novih razsežnostih, ki jih v vsakdan vsakega izmed nas prinašajo računalniške tehnologije. >>Igor Bijuklič, komentarji
Goli oder, mednarodni festival improvizacije, letos že petič zapored poteka pod okriljem Kulturnega društva France Prešeren. Letos so vodilo festivalskega dogajanja poleg spodbujanja slovenske produkcije in refleksije položaja improvizacije v sodobni umetnosti zastavili nekoliko širše. Organizatorji festivala so si zadali nalogo približati se eksperimentalni razsežnosti improvizacijskih praks na različnih področjih; kot so gledališče, slikarstvo, glasba in plesni performans. Ustrezno želji se je povabilu Golega odra letos odzval tudi Julyen Hamilton, sicer zveneče ime improvizacije na področju giba. >>Ariana Ferfila, komentarji
Današnje Beograjsko pismo posvečam problematiki Romov in njihovemu položaju v Srbiji, kjer je romska skupnost mnogoštevilna. V Srbiji živi neprimerno več Romov kot v Sloveniji, a se ne spominjam primerov vaških straž in dogajanja ljudstva kot v primeru ambruškega lova na čarovnice, ki je prerasel v vseslovensko veselje. >>Nebojša I, komentarji
- na zaključenem 47. mednarodnem filmskem festivalu v Solunu podelili nagrade - Festival dramske pisave Pre-Glej v Gleju do 9. decembra - slovenski strip in animirani film 1996-2006 v Celju - v nedeljo Dan odprtih vrat slovenske kulture >>JasminaJ, komentarji
Če je Freud začetnik psiho-analize, lahko mene smatrate kot tistega, ki bo psiho-analizo poslal v naročje zgodovine. Stvar je zelo preprosta in rešitev je na dlani. Vsem priporočam, da si enkrat na teden ogledate katero od lutkovnih predstav ali drugih otroških predstav in vaši problemi se bodo zdeli smešni. >>Nebojša I, komentarji
Prva ovira pred vstopom v letošnji Goli oder je bil vratar z imenom Prasec na vratih. Veliko gostov, ki so v ponedeljek prišli na otvoritev festivala na Metelkovi, je težko verjelo lastnim ušesom, ko jih je odslovil nazaj na dvorišče Menze pri koritu. Razlog je lahko bil neprimerna večerna toaleta ali zahteva po donaciji društvu kapitalističnih svinj. Tako se je festival improvizacije začel tako kot se spodobi – z improvizacijo. Dionizično srečanje v čast uspešnemu poslovanju je bila improvizirana zabava kapitalističnega podjetja, nekakšen parodiran reality show, v katerem smo se lahko preizkusili v svetu komolčkanja, prilizovanja, guzenja in uspešnih poslovnih nasmehov. >>Iva Kosmos, komentarji
Če je kapitalizem po vzoru institucionaliziranga krščanstva omejil funkcijo ritualov na ekonomski krogotok proizvodnje in potrošnje, so starodavni rituali, ki so se odvijali pred več kot dva tisoč leti ohranjali njihovo večplastno naravo. Kulti in misteriji so posamezniku nudili tako druženje v obliki plesa in glasbe kot tudi možnost zdravljenja, žrtvovanja, darovanja in doseganja ekstaze. Vsi rituali naj bi tako nastali kot rezultat preigravanja nekega mita, ki je na sublimni ravni povezan s travmo življenja in smrti. >>Miša G, komentarji
Iz kakšne snovi je spomin? Je lahko kljub svoji spreminjajoči se naravi otipljiv, saj pripada realnim čutom? Morda sledi oblakom na nebu in z vsakim trenutkom bolj bledi ali pa tiho spi nekje spodaj in ga v sedanjost predramijo le nehotene sanje? Na ta vprašanja išče odgovore Bara Kolenc v predstavi Memoari, ki se je v petek premierno odvila v ljubljanskem Gleju. >>Alja, komentarji
Le kdo ne bi šel v Grčijo? Burger je bil in še fajn se je imel. Na delavnici za razvoj scenarijev Balkanskega sklada v sklopu potekajočega mednarodnega filmskega festivala v Solunu je njegov projekt Circus fantasticus prejel posebno omembo žirije. Na delavnici je sodelovalo 12 projektov iz Slovenije, BiH, Srbije, Grčije, Romunije, Bolgarije in Turčije. Da je življenje film, ne pa zgolj oder, se je bilo mogoče prepričati tudi v Italiji. >>JasminaJ, komentarji
V Centru in galeriji P74 se je v drugi polovici novembra odvijala delavnica pod mentorstvom Stefana Doepnerja - ustvarjalca, ki na področju intermedijskih umetnosti deluje že od sredine osemdesetih let dalje. Doepner, ki je sodeloval pri mnogih odmevnih mednarodnih projektih, je med drugim soustanovitelj znamenitega inštituta f18 ter občasni sodelavec avstrijskega umetnika Stelarca. V zadnjem času je vedno pogosteje prisoten tudi v Ljubljani, kjer trenutno dela na različnih projektih. Omenjena kreativna delavnica je tako privedla do prezentacije rezultatov interaktivnega procesa dela, ki so ga izvedli tako mentor kot na javnem razpisu izbrani udeleženci. >>mcolner, komentarji
Današnji TERITORIJ TEATRA je navdihnil pravkar pretekli filmski festival LIFFe. Le ta je namreč postregel z dokumentarcem Popolnoma Wilson (Absolute Wilson). Film, ki razkrije, kdo je enfant terrible ameriškega in kultna osebnost svetovnega gledališča. ROBERT WILSON, ki je zapusti rodni Teksas (!), zablestel na svetovnih odrih, sodeloval s Tomom Waitsom ter zaznamoval generacije slovenskih režiserjev. >>komentarji
»Malo zveriženih alpskih poskočnic, prelite krvi po tolmunih, sprevrženih domačijskih doktoromanov, gasilskih veselic? Planšarska erotika, 'srhodlakava vijolica'. Ko ne veš, kje se začne dramatika in konča poezija, kje se začne feminizem in konča predaja, histerija, ali obratno. Margret Kreidl, rojena 1964 v Salzburgu, avstrijska pisateljica.«
S temi besedami je na literarni večer z avstrijsko pisateljico Margaret Kreidl, ki se je zgodil 25. oktobra 2006 v klubu Cankarjevega doma, povabila prevajalka iz nemščine Urška P. Černe.
Poslušali bomo dva krajša teksta iz cikla Hitri streli oz. knjige Schnelle Schüsse, ki je izšla na Dunaju leta 2005, začnejo se tako: Meketanje, blejanje, beketanje in mukanje in Divji klinček, srčica ter krajši odlomek v nemščini iz Povedi oziroma iz knjige Sätze in daljši odlomek iz Povedi v slovenščini. Na literarnem večeru sta slovenske prevode Urške P. Černe brali prevajalka in Barbara Korun. >>petrak, komentarji
Margret Kreidl je pred kratkim obiskala Ljubljano. Slovenski bralci so jo spoznali že na Dnevih poezije in vina 2004. Mnogim se je vtisnila v spomin po specifičnem načinu branja krajših literariziranih tekstov, ki se sprehajajo med pesmijo in kratko kratko zgodbo.
Kako prenesti navidez preproste tekste iz nemščine v neki drug jezik, ob tem pa ohraniti večravninsko učinkovanje pesmi, je zaposlovalo prevajalko Urško P. Černe. Njene prevode, zbrane v knjižici Hitri streli, resnične povedi, je založilo Društvo Apokalipsa leta 2005 v zbirki Fraktal.
Kako pa se slišijo, bomo za pokušino lahko okusili v Rimi. Originale bere književnica Margret Kreidl, slovenske prevode Urške P. Černe pa sta na literarnem večeru Besedovanja v klubu Cankarjevega doma 25. oktobra 2006 interpretirali prevajalka in Barbara Korun.
Poslušali bomo pet krajših tekstov iz cikla Hitri streli oz. knjige Schnelle Schüsse, ki je izšla na Dunaju leta 2005, začnejo se tako: Velikolistne steblike in praproti, Po travi razgrne veliko rdečo odejo, Vlažne debri, skalne strmine, Lesene deščice, pribor in Prikrade se v izbico. >>petrak, komentarji
Ravno to soboto se pričenjajo mednarodni dnevi boja zoper nasilje nad ženskami, ki trajajo od 25. novembra do 10. decembra. Tako bo tokratna oddaja nekoliko posvečena temu boju, nekoliko dogajanju okrog strategije za dvig rodnosti, nekoliko pa tudi informacijam s področja enakosti spolov, ki si jih bomo spet sposodili od Društva Vita Activa oz. iz njihovega F-maila. Za konec pa bomo poslušali še intervju s Špelo Sterle - slovensko umetnico, živečo in delujočo v New Yorku. Pred približno dvema tednoma je s svojo skupino "Špela Sterle Dance" nastopila v gledališču "powerHouse Arena" v Brooklynu. Njena predstava "Compound" združuje ples, besede in glasbo ter prikazuje boj z nasprotujočimi si pričakovanji družbe glede žensk. >>JasminaJ, komentarji
V okviru Univerze v Ljubljani obstaja Center za slovenščino kot drugi oziroma tuji jezik, ki je pripravil zanimivi projekt za razširitev dotika slovenskega jezika na tujih univerzah. Gre za projekt z naslovom 'Svetovni dnevi slovenske literature'. Fenomen projekta je dejstvo, da bo 38 slovenskih literarnih ustvarjalcev v času med 20. in 25. novembrom 2006 istočasno predstavilo svoj literarni opus na 53. univerzah v tujin, kjer obstajajo lektorati slovenskega jezika in študiji slovenistike. >>Nebojša I, komentarji
Balkan je tisto izmuzljivo področje, ki bi ga vsaka država rada premestila na mejo južno od sebe. Tako se tudi imenovalec »balkanska kinematografija« izmika definiciji in predalčkanju nacionalnih kinematografij v širše sklope. Kljub nezaželjenosti koncepta skupnega prostora, je dejstvo, da se je letošnji film s prostora bivših jugoslovanskih dežel umestil v okolje predvidljivih skupnih značilnosti. >>Iva Kosmos, komentarji
Balkan je tisto izmuzljivo področje, ki bi ga vsaka država rada premestila na mejo južno od sebe. Tako se tudi imenovalec »balkanska kinematografija« izmika definiciji in predalčkanju nacionalnih kinematografij v širše sklope. Kljub nezaželjenosti koncepta skupnega prostora, je dejstvo, da se je letošnji film s prostora bivših jugoslovanskih dežel umestil v okolje predvidljivih skupnih značilnosti. >>Iva Kosmos, komentarji
Art_Area tokrat posveča svoj čas in prostor dvema nedavnima dogodkoma: izvrstnemu aktivističnemu projektu umetnostno teoretične skupine Tretaroka, z naslovom »Orožje.com - Trash for Trash« in tiskovni konferenci ob izidu knjige »Eseji I«, lani umrlega Igorja Zabela, ki jo je v Moderni galeriji pripravila založba *cf. >>Maja Smrekar, komentarji
Najprej stopimo na nemško grudo. V Berlinu so prejšnji teden v Art Centru na Friedrichstrasse 134 odprli razstavo slovenskega slikarja Gašperja Jemca z naslovom "Mentale Bildschirme" (Mentalni zasloni). Mladi Jemec se na samostojni razstavi v Berlinu predstavlja s slikarskimi in kiparskimi deli, nastalimi v zadnjih šestih letih. Če boste slučajno pohajkovali po medvedjem mestu, si razstavo lahko ogledate še do 1. decembra. >>JasminaJ, komentarji
V Ljubljanski Galeriji ŠKUC se te dni mudi Das Anatomische Theater ali krajše DAT, slikarja in multimedijskega ustvarjalca Milorada Krstića. Kaj je pravzaprav DAT? Janos Kurdy-Feher izjavi, da je to vizualna anatomija 20. stoletja, popotovanje skozi čas in prostor na krilih Erosa in Tanatosa. DAT je kazajoči prst vperjen v zgodovino in način njene interpretacije. Avtor je reflektiral prejšnje stoletje na secirni mizi, njegovi pacienti so ljudje, dogodki, ideje in fenomeni, ki so se usidrali v naš zgodovinski spomin. >>Igor Bijuklič, komentarji
»…kaj bi doma osamljen čepel, muzika že igra, naš svet je kabaret kajne, pridi v kabaret.« So nas povabili v novem prevodu Alje Predan in libreta Milana Dekleve kar v dva kabareta naenkrat, v celjskega in v Mestno gledališče ljubljansko. Če ste vsaj malo spremljali ves medijski pomp, pa saj niti ni bilo potrebno, ker so nas s tem prav bombardirali, se je vse vrtelo okrog pravice primata prvega slovenskega Kabareta. >>Nika Leskovšek, komentarji
Prejšnji teden se je v najvišji etaži lutkovnega gledališča odvil nič kaj navaden dogodek pod naslovom Zadnja egoistična predstava. V njej se je dokončno prekalil štiriletni eksperimentalni gledališki projekt No History-Know history, izveden pod gonilno taktirko Mareta Bulca. Gre za večplastni proces, ki se je ukvarjal predvsem z medsebojnimi odnosi znotraj eksperimentalnega gledališča, postavljenega zunaj klasične dramske strukture. >>Alja, komentarji
V Ameriki so jo na Golico ubrali slovenski filmarji. Prejšnji četrtek je bila namreč v Euclid Public Library v Euclidu ameriška premiera slovenskega dokumentarnega filma Harmonikarji, avtorjev Dušana Moravca in Leona Mateka. Euclid je predmestje Clevelanda , v katerem živi največ Slovencev in Slovenk izven Evrope. Film je portret šestih slovenskih glasbenikov, ki so si za svoje izrazno sredstvo izbrali najbolj tipično slovensko glasbilo – harmoniko. Med drugim je bil film že predvajan v Severni Koreji in na Kitajskem. >>JasminaJ, komentarji
Razstava, ki za središčni motiv jemlje podobo ženske, ponuja širok spekter interpretacij ženskega principa v likovni umetnosti. Slikarji in slikarke, ki prihajajo iz različnih družbenih in kulturnih ozadij, preko svojih umetnin razvijajo svoje videnje ženske in simbolov, ki so z njo povezani. Razstava bo na ogled v kamniški galeriji Peroz, ki se nahaja v nekdanji tovarni Stol, vse tja do 30. novembra. >>Miša G, komentarji
Pozdravljeni in dobrodošli v še en termin pregleda dogajanja na letošnjem Liff-u, ljubljanskem filmskem festivalu, ki se počasi približuje svojemu koncu. Zatorej naj velja današnji sprehod po filmskem platnu tudi kot povabilo, da si do petka 24. novembra, zadnjega dne festivala, ogledate še kak film saj večina teh filmov ne bo na rednih sporedih kinematografov. >>Nebojša I, komentarji
»Tak občutek je preplavil Katjenko, ko je brala o Petru I.; zdelo se ji je, da je v njegovi osebnosti, v tekstih o njem skrit rebus in ko ga bo razrešila, bo vedela vse, kar je potrebno vedeti. Nobena njegova pra-pravnukinja ni mogla biti, med njima ni bilo niti duhovnih podobnosti ali povezav. Kdo ve, če bi Katarine odraščanje ne zalovilo v tako sanjavem času, v takem podvodnem carstvu, kjer se je vse videlo zgolj skozi nekakšno popačeno meglico, bi mogoče sedaj hodila z mavzerjem po nakupovalnih centrih?«
Ruska sodobna kratka proza četrtič, kratka zgodba Peter I. pisateljice Irine Poljanske, v oddaji Tu pa tam v nedeljo skoraj natanko ob dvajsetih.
Interpretacija: Ana P. in Maco
Prevod: Andreja Kalc
Spremna beseda: Andreja Kalc >>kristinas, komentarji
Poslušali bomo tri pesmi Uroša Zupana, Vračanje domov, Umetnostna zgodovina za začetnike in Žalost vedno bo. Prebral jih je 26. septembra v klubu Gromka na večeru revije Literatura, naslovljenem Rezanje vode - in Literatura teče dalje. Branje je vključevalo opusni prerez, tudi še neobjavljene pesmi.
Prijateljevanje pesmi, ki nagovarjajo notranje, zasebno življenje jaza, in tistih, ki »koketirajo« z masko, javnim jazom človeka, se zgodi že v zbirki Nafta, potem v Lokomotivah in nadaljuje na poseben način v Jesenskem listju (LUD Literatura, 2006), kjer vonj napiše, krajinarstvo in atmosfero naslika, spomin posedanji. >>petrak, komentarji
Poslušali bomo mladega pesnika Karla Hmeljaka iz Kopra. Svoje pesmi je prebral na literarnem večeru LUD-a Literatura, naslovljenem "Rezanje vode - in Literatura teče dalje" (po Hmeljakovem verzu) 26. septembra 2006. Njegove pesmi so objavljene v 169. in 170. ter 178. številki Literature.
Karlo Hmeljak je sodeloval na nekaj branjih KSOK-a v Kopru in Mladih rim, ki jih organizira KUD Kentaver v Ljubljani. Živi razpet med Ljubljano, Koprom in morjem. >>petrak, komentarji
Esad Babačić je človek mnogih obrazov. Nekateri ga poznajo kot košarkarja in športnega novinarja. Spet drugi ga bolje poznajo kot starega punkerja zasedbe Via Ofenziva pa tudi kot pekarniškega delavca. V tokratnem »Kosilu nekega molja« pa bomo Esada kot pesnika vprašali, ali se smemo udobno zlekniti v njegovo najnovejšo pesniško zbirko »Divan«, ki je izšla v zbirki Beletrina pri Študentski založbi. >>Julija_sa, komentarji
|
| Najbolj brano |