
Z svojima zadnjima dvema malima ploščama italijanski elektroakustik, ponovno razširi svojo že tako zelo raznovrstno glasbeno raziskovanje. S Tools se loti minimalističnega, ritmičnega zlaganja zvokov različnih kuhinjskih pripomočkov, s 15tapes pa se osredotoči na manipulacijo z različnimi snemalniki in širok zvočni nabirek, ki ga spretno sestavi v dinamičen zvočni tok na sledi musique concrete. In kaj je tisto kar tega sicer obrobnega ustvarjalca naredi tako zelo zanimivega? (v celoti!) >> goran, komentarji

Zbirka Shangaan Electro nam prinaša 6 različnih izvajalcev. Skladbe,
s katerimi si tokrat razširjamo obzorja, niso zgolj predrugačena
tradicija; so pesmi, polne strasti in pomemben dokaz strmo vzpenjajoče
se, inovativne produkcije afriške elektronske glasbe. (v celoti!) >> Dino Lalič, komentarji

Soustanovitelj cenjene in vplivne britanske postpunkovske zasedbe Wire, je s ploščo 'This way to the shivering man', ki sloni na ideji manipulacije z zvočnimi posnetki, predhodnik danes priljubljenih elektrončkarskih dronerjev, takrat pa bi ga denimo lahko postavili ob bok rojakov, industrial prvakov Cabaret Voltaire. Glasbo je Gilbert sicer napisal za sodoben ples, toda subtilno teksturiranje in občutek mističnosti plošček tudi v luči sodobnih trendov napravita za prav posebej zanimivega. (v celo >> goran, komentarji

Tokratna obzorja bomo razširjali s plesno estetiko sodobne etiopske urbane glasbene scene zbrane v nadvse vabljivi zbirki enajstih skladb z naslovom New Ethiopian Dance Music. (v celoti!) >> Miro Samardžija, komentarji

Pianista John Tilbury in mlajši kolega Sebastian Lexer (tokrat elektronika) sta se na plošči Lost Daylight lotila 'branja' prezrtih kompozicij pionirja minimalizma, sopotnika LaMonte Younga, Terryja Jenningsa iz l. 1959 do l. 1966 ter odlične izvedbe skladbe za klavir in elektroniko Johna Cageea ... >> LukaZ, komentarji

Tokrat predstavljamo zadnjo ploščo ameriškega jazzovskega tolkalista Kipa Hanrahana, ki se ponovno vrača na ljubljanski jazz festival z gradivom pričujoče plošče, kjer suvereno združuje različne godbene tradicije ... (v celoti!) >> Maja Matić, komentarji

Razkrivamo instrumentarij grime botra Wileya! >> Dino Lalič, komentarji

Tokratno ekspanzijo horizontov bomo dosegali z zasedbo AG Geige in poslušanjem njihovega albuma Yachtclub + Buchteln iz leta 1987, ki je takrat izšel na kaseti pod okriljem založbice klangFarBe. Gre za enega bolj signifikantnih umotvorov, ki so nastali na alternativni sceni takratne Nemške demokratične republike. (v celoti!) >> Pina Gabrijan, komentarji

Tokrat obzorja razširjamo s kitarsko legendo arabskega sveta Omarjem Khorshidom in njegovimi posnetki, ki so pred kratkim izšli pri Sublime Frequencies. (v celoti!) >> Tit Podobnik, komentarji

Skoraj 30 let so različne izvedenke bazične skupine Wanyika obvladovale nairobijsko klubsko prizorišče in kenijsko glasbeno industrijo. A že v poznih 70. in skozi 80. leta prejšnjega stoletja so določili bistvene elemente nezgrešljivo sladkega zvoka tamkajšnje »swahili rumbe«. Issa Juma pa je bil s svojim baritonom osrednja osebnost njenega nastanka in razvoja. O tem se bo tokrat pripovedovala zgodba. (v celoti!) >> zoranp, komentarji

Pred ponedeljkovim drugogodbaškim koncertom zasedbe Tamikrest, si bomo ušesa ogreli z glasbo njihovih tuareških rojakov Terakaft, ki v svojih vrstah štejejo nekdanja člana znamenitih Tinariwen. Velika koncentracija puščavskega bluesa v severnem, saharskem delu Malija in na valovih Radia Študent! (v celoti!) >> goran, komentarji

Max Eastley je britanski pionir zvočne umetnosti, avtor številnih zvočnih instalacij, improvizator in inovator na področju izumljanja novih glasbil in zvočil. Eastley ustvarja na obrobju zareze med zvokom in tišino, na robovih naše percepcije, na meji sanjavosti. Njegove instalacije živijo tako v zaprtih prostorih, kot zunaj v naravi, podvržene naključni igri okolja. Predstavljamo antološko zbirko njegovega dela ... >> LukaZ, komentarji

Marca Capellija smo spoznavali pred kakim letom, ko se je predstavil na serijalki Defonija s solističnim kitarskim nastopom v klubu Gromka. Svojo prepoznavnost Capelli gradi v različne smeri, mnogokrat v solistični izvedbi, ki pa posebno širino in lepoto dobi ravno na pričujočem skupinskem projektu, Italian Doc Remix. Četudi ne gre za aktualnejši album iste zasedbe, „Take the G Train“, vas na zasedbo opominjamo pred njihovim premiernim nastopom na naših odrih v okviru Jazz Cerkna že prihajajoči vikend. (v c >> aleš, komentarji

Pomembno instrumentalno in vokalno češko kreativko Ivo Bittovo, tudi gostjo letošnjega Jazz Cerkna 2010, bomo predstavili z njenim zgodnim četrtim po vrsti glasbenim projektom iz leta 1996, z naslovom Divna Slečinka. (v celoti!) >> Miro Samardžija, komentarji

Singhova genialna navezava indijske mistike na repetitivni ritem s pomočjo specifične tehnične opreme, ki je nato zaznamovala nadaljnjih 30 let razvoja elektronske glasbe, bi morda na kakšnem drugem koncu sveta vzbudila bistveno več zanimanja in povzročila precej več evforije. In medtem ko so pionirji acid house glasbe v ZDA še gulili šolske klopi, je Ten Ragas To A Disco Beat počasi tonila v pozabo. (v celoti!) >> Dino Lalič, komentarji

Al Andaluz je staro ime za Iberski polotok, ki so mu ga nekoč dali mavrski osvajalci. Zaradi načina njihovega vladanja je to geografsko ime postalo in ostalo sinonim za modrost, toleranco in medkulturni dialog. Prav to pa je tudi vsebina fascinantnega projekta, ki so ga leta 2006 izvedli španski in nemški glasbeniki ob pomoči arabskih gostov. (v celoti!) >> zoranp, komentarji

Martin Rev, sintesajzerski del legendarnega newjorškega dvojca Suicide, se je že na začetku osemdesetih lotil tudi solističnega udejstvovanja. Skozi pregled njegovega dosedanjega dela si bomo tokrat obzorja razširili z zasanjanim repetitivnim pop melanholičnim izdelkom izpred skoraj 15 let, z albumom See me Ridin'. (v celoti!) >> katjapr, komentarji

V tokratnih oddaji predstavljamo antologijsko zbirko enega od najbolj spregledanih, a zato nič manj relevantnih detroitskih producentov, ki je svojo kariero začel že v času prve detroitske generacije, svoje ime pa najbolj verodostojno predstavil v času druge generacije. Pričujoča kompilacija ga vzpostavlja tudi na Stari celini, kjer je bil prej povečini spregledan ... >> juREm, komentarji

Peta različica Rokerji pojejo pesnike vztrajno sledi poslanstvu združevanja poezije in rocka, tja od daljnega leta 1996, ko so se v okviru programa Mariborskega Radia Študent prvič združile sile slovenskih rokerjev in poetov. V spremnem besedilu k peti izdaji uredniška ekipa razkrije, da je zamisel uvožena iz sosedne nam Avstrije in v štirinajstih letih postane vse slovenski projekt, ki v zadnji izdaji združuje preko dvesto glasbenikov in pesnikov zabeleženih na zgoščenki ... (več!) >> Simon Vene, komentarji

Sex Mob, projekt talentiranega trobentača Stevena Bernsteina, ki se je njega dni v njujorškem downtownu formiral bolj kot priložnostna stvar, je kasneje prerasel v odmevno jazzovsko zasedbo, ki je veliko igrala po raznih, ne samo jazzovskih, festivalih po svetu. Tudi pri nas smo imeli srečo uzreti Bernsteina in njegovo bando na njihovem koncertu v Cerknem sedaj že daljnega leta 2001, kjer so poskrbeli za enega izmed odmevnejših koncertov v tistih krajih... >> Bozji_dar, komentarji

Da smo do zdaj delo tega odličnega postjazzovskega orkestra delno ignorirali, gre pripisati zgolj naši zamejenosti pri pridobivanju kvalitetnih informacij. Flat Earth Society so namrfeč orkester belgijskega porekla. Za prvo srečanje z njimi smo izbrali malo starejši, a reprezentativen in z dodatnimi posebnostmi, ki bogatijo predstavo o njihovem dosedanjem početju opremljen album. (v celoti!) >> zoranp, komentarji

Pred bližajočim se koncertom armenske tradicionalne glasbe v sklopu festivala Armenija od blizu vam obzorja razširjamo z izvrstnim albumom Armenia Anthology ansambla Shoghaken. Gre za osemčlansko zvečine inštrumentalno zasedbo virtuoznih glasbenikov na tradicionalnih glasbilih, ki občasno kak komad popestrijo z moškimi ali ženskimi glasovi. Ob duduku, najbolj znanem armenskem glasbilu, je na albumu slišati kopico drugih, nam prav tako iz orientalskih godb znanih glasbil, kot so ud, zurna ali kamanča. (več!) >> MarioB, komentarji

Devil's Music je prvotno izšel v sredini osemdesetih in takrat odstrl osebno zanimanje avtorja Nicolasa Collinsa za porajajoči fenomen hiphop kulture, v kateri pa Collins že tedaj sluti potencial globalne kulture, kot jo poznamo danes. S pričujočim delom je avtor pronicljivo in še danes aktualno ter intrigantno v zasnove dediščine eksperimentalne glasbe, kot jo pojmujemo od generacije Johna Cageea dalje. (v celoti!) >> LukaZ, komentarji

Ingrid Laubrock je svoje muziciranje začela na klavirju, Šele po selitvi iz rodne Nemčije v London pa se je polotila saksofona na lastno pest in se ga učila z igranjem po londonski podzemni železnici. Po enoletnem študiju jazza se je predvsem kot sopran saksofonistka začela udejanjati tako v vodah mainstreamovskega jazza kot v povsem improvizirani godbi. Album Sleepthief je povsem svobodnjaškega značaja, posnet v triu skupaj s pianistom Liamom Nobleom in bobnarjem Tomom Raineyem (v celoti!).
>> Maja Matić, komentarji

Po torkovem solističnem, pretežno bluesovskem nastopu bomo v oddaji
Razširjamo obzorja ameriškega kitarista Boba Brozmana spoznali še z
njegovim tako imenovanim orkestrom, v katerem vse inštrumente odigra
kar Brozman sam. (v celoti!)
>> Andrej Hočevar, komentarji

Extra Life je kvintet iz Brooklyna, ki prepleta fok napeve z math core ritmiziranje. Pri tem se ozira vse do renesanse, od koder črpa nastavke za v dronersko milozvočje vpeta neposvetna vokalno inštrumentalna dela … (v celoti!) >> Gašper Prus, komentarji

Avstralski mojster drona je v zbirko 'Intermission 2000-2008' zajel pet skladb nastalih v teh letih. Z njimi se sicer bistveno ne odmakne od estetike svojih ambientalnih, detajlov polnih brnečih tekstur, vendar pa znotraj teh ponovno uspe poiskati tudi kakšno noviteto. Na primer v sodelovanju z avstralskim pianistom, elektrončkarjem in skladateljem Anthonyem Paterasom. (v celoti..) >> goran, komentarji

Založba World Psychadelic Funk Classics nas s prvo edicijo zbirke Psych Funk 101 pelje na opojno in pulzirajoče popotovanje po psihedeliji šestdesetih in sedemdesetih. opajali se bomo z izvajalci iz Irana, Egipta, Koreje, Turčije, Etiopije, Italije in še od kod ... >> LukaZ, komentarji

Feryan Öney je predvsem turška pevka srednje, akademsko izobražene generacije, ki se zaveda etnične in s tem kulturne raznolikosti svoje domovine, ki jo uradna Turčija sicer celo danes težko prizna. Po vlogi, ki jo v tem kontekstu igra, je zelo podobna nam dobro poznani kurdski pevki Aynur. Ob številnih sodelovanjih je leta 1996 posnela svoj prvi samostojni album »Hardasan«, šele decembra 2006 pa je izšel njen drugi in za enkrat zadnji album »Bulurlar Gençer«, ki nas tokrat zanima. (v celoti!) >> zoranp, komentarji

Po obisku Zahodne Sahare nekaj tednov nazaj, se tokrat v oddaji Razširjamo Obzorja odpravljamo nekoliko vzhodneje k tuareški godbi iz Agadeza. Group Inerane zasedajo prvega od dveh ploščkov, ki jih je založba Sublime Frequencies posvetila največjemu mestu severnega Nigra, s svojo ostro godbo pa sodijo med nosilce sodobne tuareške kitarske revolucije. (v celoti!) >> Tit Podobnik, komentarji
|
| |