
Odlično zložena in komentirana kompilacija nam odstira pogled na živahno in kreativno sceno francoskih Karibov, ki je bila v času nastanka - predvsem zaradi prevlade angloameriške in južnoameriške scene v teh časih - po krivici spregledana, že bežni vposluh albuma pa nas s svojo raznoliostjo, rasplesanostjo ter odličnim muziciranjem popolnoma navduši in očara. (v celoti!) >> MarioB, komentarji

V oddaji se še enkrat več srečujemo z izjemno bogato in raznovrstno etiopsko godbo. Tokrat imamo opravka s sodobnimi trendi in glasbeniki, ki so trenutno v samem vrhu etiopske popularne glasbe. In kot je to postal že običaj, se je z Afričani ponovno spajdašil eden od vidnejših evropskih glasbenikov. Dub Colossus aka Dubulah je namreč skladatelj, kitarist, basist in programer Nick Page, ki ga pri nas poznamo predvsem kot ustanovnega člana skupin Transglobal Underground in Temple of Sound ... (v celoti!) >> Bogdan B, komentarji

V tokratni ediciji oddaje Razširjamo obzorja se bomo deli v horizontalo s trenutno še vedno precej vročim kanadskim trojčkom Cobblestone Jazz, ki ga sestavljajo Mathew Jonson, Danuel Tate in Tyger Dhula. Poslušali bomo njihov prvi in do sedaj edini album '23 Seconds', ki so ga pred dvema letoma povili pri hiperaktivni založbi Studio !K7. (v celoti!) >> Pina Gabrijan, komentarji

Tokrat razširjamo obzorja s kitarsko-peščenim viharjem puščavske rock glasbe zasedbe Group Doueh, katere osebni arhiv posnetkov so v njihovo drugo ploščo zbrali pri Sublime Frequencies. (v celoti!) >> Tit Podobnik, komentarji

Po trinajstih letih čakanja je uspelo Large Professorju ob koncu leta 2009 vendarle izdati večkrat prestavljeno ploščo "The LP". Potencialno uspešna plošča posneta leta 1996 za založbo Geffen do letos nikoli ni bila izdana je pa v času internetne ekspanzije večkrat - prek različnih linkov - prišla do potencialnih uporabnikov. Album, ki je povzročil vojno med založbo Geffen, ki albuma zaradi zastarelega zvoka, ni hotela izdati in Large Projem se je končala leta 2002, ko je Pro odkupil pravice album >> jizah, komentarji

Richard D. James alias Aphex Twin je pod psevdonimom Caustic Window objavil svojo najbolj plesno glasbo in kot je zanj značilno se je tudi tu močno spogledoval s trendi, ki pa jih je kot vselej pervertiral na povsem sebi lasten način. Kako se sliši acid techno, drill and bass ali pa trip hop ko se ga loti James? Brezkompromisno in predvsem plesno. (v celoti!) >> goran, komentarji

Tokratna edicija oddaje Razširjamo Obzorja na Radiu Študent bo prepuščena povsem edinstvenim zvočnim izkušnjam. Morda s slednjim nekoliko pretiravamo, a večji del ozadja oddaje se vseeno skriva prav v edinstvenosti. Vsa glasba, ki jo bo moč slišati, je namreč zapisana naključnosti programskega jezika in spontanosti vseh mogočih v naprej določenih zaporedij. Oziroma, če verjamemo ustvarjalcem, potem slišano v točno tej inačici bržkone ne bomo slišali nikoli več. (v celoti!) >> Tit Podobnik, komentarji

Poleti leta 1990 je Miles posedal v svojem newyorškem stanovanju ob odprtem oknu in vpijal zvoke velemesta. Do njega so prihajali zvoki ulice in zaželel si je, da bi posnel album z glasbo, ki bi povzela ta mestni hrup. Miles je v teh zvokih prepoznaval prihodnji osrednji glasbeni tok v ameriški glasbi in si je želel posneti nekaj, kar bi poslušali tudi prihajajoči mestni ljudje, mladina, ki je takrat rasla skupaj z rapom, hip hopom in podobnimi urbanimi glasbenimi izrazi ... (v celoti!) >> zoranp, komentarji

Brian Harnetty je mlad ameriški skladatelj sodobne glasbe, ki deloma sledi premisam minimalizma, vendar se ob tem potaplja tudi v dediščino terenskih posnetkov ameriške koreninaste folk tradicije, ki jih na pričujoči plošči ob boku Willa Oldhama vtira v izkušnjo melanholične urbane izkušnje. >> LukaZ, komentarji

Z nizom odmevnih hitov ter s svojim sladkim, oh, kako sladkim glasom je bila Mbilia Bel v 80. letih prejšnjega stoletja kraljica kongoleške glasbe. Začetki njene glasbene kariere so bili kar najbolj tipični za estradnega uspeha željna dekleta, njen vrhunec pa jo je izstrelih med najbolj priljubljene afriške pevke njenega obdobja. (v celoti!) >> zoranp, komentarji

Če so bila šestdeseta dekadentna za Etiopijsko glasbo, potem lahko nekaj podobnega rečemo za sedemdeseta v Nigeriji. Tokrat se tako v oddaji Razširjamo Obzorja spuščamo v prestolnico zahodnoafriškega disca ter funka, nigerijski Lagos med letoma 1974 in 1979. (v celoti!) >> Tit Podobnik, komentarji

Neil Halstead, nekoč eden glavnih akterjev tako imenovane “shoegaze” scene, znotraj katere so delovali čevljegledi, kot na primer My Bloody Valentine, Ride, Catherine Wheel in seveda njegovi kratkotrajni Slowdive, se v zadnjem času poleg surfanju kot glasbenik posveča predvsem svoji akustični oziroma klasični kitari, and still, she gently weeps. (v celoti!) >> Andrej Hočevar, komentarji

Warpov zgodnji angažma štiričlanske kitarske zasedbe je presenetil marsikaterega privrženca te čislane, takrat še povsem elektronske založbe. A ni trajalo dolgo, ko so jih sledilci sintetičnih zvokov vzeli za svoje. Seefeel so tako postali nekakšen most med rockovskimi (shoegazerskimi) in elektronskimi (idm) vsebinami, z domišljenim prečenjem pa so navdušili tudi kritike. Njihov distorziran kitarsko-elektronski zvok ostaja aktualen tudi v kontekstu sodobnih trendovskih muzik. (v celoti!) >> goran, komentarji

Leta 1981, ko se začenja ta intrigantni diskografski vpogled v zgodovino kongoleške in hkrati tudi panafriške popularne glasbe, je bil pevec Nyboma Mwan'dido že slabih deset let sredi svoje zvezdniške kariere. Začel jo je leta 1969, pri svojih 16 letih, in ni trajalo dolgo – samo do leta 1975, ko je ustanovil še en svoj lasten novi bend Les Kamalé, da se je zavihtel v sam vrh popularnosti na domačem prizorišču, v Kinshasi. (v celoti!)!) >> zoranp, komentarji

Andrej Hočevar prireja jagodni izbor iz še ene izmed preglednih zbirk enega glavnih folk trubadurjev Richarda Thompsona, ki se sprehodi vse od Fairport Convention, do duetov z Lindo Thompson in dalje ... (v celoti!) >> Andrej Hočevar, komentarji

V tokratni oddaji s pomočjo otoške založbe Soul Jazz kukamo v zgodnje obdobje hip-hopa, ko so zgodovino žanra soustvarjale tudi ženske. Pričakujte ženski rap od svojih proto-oblik, do zlatega obdobja in nekaj malega navezav z moderno dobo. Družili se bomo z jezičnimi mladimi gospodičnami, ki so svoje vzore iskale v početju radikalnih črnskih aktivistk in se obenem močno naslanjale na početje svojih moških kolegov. Ne prezrite. >> Bozji_dar, komentarji

Nesporno drži, da je bila Aster Aweke prva etiopska pevka, ki smo jo v teh krajih spoznali. Seveda na tem radiu, saj kakšen drugi konec 80. let prejšnjega stoletja pač ni predvajal tovrstne godbe. Spoznavali smo jo nekako hkrati z njenim moškim polom v etiopski popularni godbi, s pevcem Mahmoudom Ahmedom. Ta je namreč leta 1986 doživel prvi ponatis svoje Ere Mela Mela, kar je bila takrat sploh prva mednarodno dostopna plošča ethiopopa, ki je tudi nam omogočila prvi uvid v ta glasbeni idiom. (v celoti!) >> zoranp, komentarji

Nathaniel Mayer je svojo glasbeno pot pričel v šestdesetih letih pri založbi Fortune Records. Detroit je bilo mesto zločina, kjer je vzniknil ta veliki, a na žalost tudi predolgo pozabljeni soul glasbenik. Leta 1962 je kot komaj osemnajstletni mladenič prodrl na popularno glasbeno sceno z velikim hitom, ki se imenuje Village of Love. Sledil je spor z založbo Fortune Records. To je pomenilo, da je v trenutku izginil z glasbene scene. Po letu 66 praktično o njem ni bilo več nič slišati ... (v celoti!) >> bruc, komentarji

Klub K4 je po dveh letih izdal drugi del kompilacije K4 Format. Ker je
bila letos 20 letnica kleti na Kersnikovi, je tudi na ploščku dvajset
komadov večinoma mladih in neuveljavljenih izvajalcev raznih žanrov -
od hiphopa do housa, breakbeata, drum 'n' bassa in še marsičesa vmes.
Komadi so bili izbrani na podlagi razpisa in tako je glavna misija
kompilacije ujeti presek trenutnega ustvarjanja po raznih sobnih
studijih našega prostora. >> Borja, komentarji

Martina Dervarič se preko pričujoče kompilacije spušča v bluesovske in folk koreninice detroitskega dvojca White Stripes, ki se po pričujoči plošči raztezajo od Roberta Johnsona in Leadbellyja do Johnnyja Casha, Hanka Williamsa in številnih drugih ... >> martinad, komentarji

Zoran Pistotnik vam predstavlja enega redkejših solističnih klavirskih recitalov saturnijana Sun Raja, koncertni posnetek iz sedemdesetih iz Benetk, na katerem Sun Ra obhodi srčiko bluesa in njegovega obrobja, vse do osvobojenih ozemelj svobodnjaškega jazza. Plošča je izšla v seriji Golden Years Of New Jazz in predstavlja pomemben delček razvejanega ustvarjalnega kozmosa legendarnega pianista in skladatelja ... (v celoti!) >> zoranp, komentarji

Pričujoči posnetek britanskega glasbenika in skladatelja predstavi v drugačni, nadvse zanimivi podobi. Osem posnetkov je prikaz njegovega enotedenskega raziskovanja v radijskem studiu in zaznamuje Wyattov prehod iz estetike 70-ih v 80-a. Najbolj prepoznaven element je še enkrat več njegov edinstven glas, ki pa je tu razdrobljen v razgibanem, kakopak levičarsko navdahnjenem zvočnem kolažu. (v celoti!) >> goran, komentarji

Brenda Fassie je bila dobri dve desetletji kraljica južnoafriškega popa. Prav to površno vedenje o njenem statusu na tamkajšnjem prizorišču nas je odvračalo od pozornejšega ukvarjanje z njeno sicer obilno glasbeno produkcijo. V tistem koncu Črnega kontinenta so bile njene popevke med vsakoletnimi najbolj prodajanimi in najbolj poslušanimi hiti, dobivala je takšne in drugačne nacionalne in vseafriške nagrade, njenega početja so bili polni vsakovrstni afriški pop žurnali. (v celoti!) >> zoranp, komentarji

Božidar Plesnik predstavlja novo atrakcijo iz serije Congotronics založbe Crammed Disc, zasedbo Staff Benda Bilili, ki jo sestavljajo ulični glasbeniki, invalidi in zapuščeni otroci, ki snujejo vzneseno plesno glasbo na sledi rumbe, r&b-ja in še česa ... >> Bozji_dar, komentarji

Tit Podobnik nam predstavlja še en mozaik iz dežele afrobeata, lagoško zasedbo Monomono in ploščo Give The Beggar A Chance ... (v celoti!) >> Tit Podobnik, komentarji

Poslušamo album »Manhungetunge«, ki skupaj z albumom »Chimurenga Rebel« sestavlja odličen dvojni diskografski set, ki je izšel pri Mapfumovi ameriški (samo)založbi leta 2002. Zato je morda naslov današnjih razširjanj glasbenih obzorij nekoliko zavajajoč. Tokrat namreč ne bomo poslušali ničesar z albuma »Chimurenga Rebel«, kar bi se dalo sklepati po naslovu, zato pa vam ponujamo celotno vsebino albuma »Manhungetunge«, ki je v naslovu naveden šele na drugem mestu. (v celoti!) >> zoranp, komentarji

Souleyman je s skupino lokalnih glasbenikov v svoji petnajstletni glasbeni karieri bojda posnel že več kot 500 albumov, izbor skladb s teh pa so pred dvema letoma objavili pri specialistu za obskuritete Sublime Frequencies. Album je Souleymana in sirski ulični pop ponesel tudi na zahod, sedaj pa z novo zbirko skladb opravičuje odobravanje kritikov in občestva. (v celoti!)
>> goran, komentarji

Tokrat razširjamo obzorja s samooklicano »transidiomatsko estetiko« Poljsko-Madžarske zasedbe zasedbe Ensemble 56, ki jo bomo letos lahko občudovali na jubilejnem 50. Jazz festivalu Ljubljana. Pred koncertom pa bomo imeli možnost prisluhniti tudi okrogli mizi njihove založbe Not Two Records, katere moderator bo Miha Zadnikar. (v celoti!) >> Tit Podobnik, komentarji

Maja Matič predstavlja solistično klavirsko ploščo portugalskega pianista Joaa Paula in njegovo subtilno klavirsko govorico, prepredeno z liričnim tkivom na sledi različnim tradicijam znotraj jazza ... (v celoti!) >> Maja Matić, komentarji

Igor Bašin- BIGor nas pelje v svet raskavega električnega bluesa in čudaških (z)godbic odličnega performerja Abnerja Jaya, one man banda, ki je naenkrat igral električni bendžo, kitaro, ustno harmoniko, bobne in ob tem pel in skladal zabavne štorije. Antološki posnetki južnjaške skrite legende! >> BIGor, komentarji
|
| |