V torek, 14.marca, ste si lahko v Cankarjevem domu ogledali najnovejši dvourni spektakel Wima Vandekeybusa [vim vandekejbusa] in njegove zasedbe Ultima Vez [ultima ves]. Belgijski režiser, koreograf, igralec in fotograf, Wim Vandekeybus, vam je lahko ostal v spominu še iz lanskoletnega gostovanja s predstavo Zardevanje (Blush). Poznan je tudi prek daljnih ali še obstoječih sodelovanj s slovenskimi ustvarjalci kot so Branko Potočan, Ana Stegnar in Mala Kline. >>Ariana Ferfila, komentarji
Predstavljajte si, da Franz Kafka nenadoma oživi. Ko hodi po ulici, ga frapirani mimoidoči občudujoče gledajo, se mu nasmihajo, tu in tam ga nemara celo kdo potreplja po rami. Revežu pa nič jasno. Vse dokler ne naleti na prijatelja Maxa Broda, ki mu v zadregi pove, da je v bistvu prelomil obljubo glede uničenja njegovih zapiskov. KAJ bi se zgodilo s Kafko, če bi ugotovil, da je postal svetovno znana pisateljska ikona in da je občasno deležen prav opolzkega seciranja? Tokratna celjska uprizoritev z ravno pravšnjo groteskno začinjenostjo, učinkovitimi odmerki humorja, a hkrati v neprestanem vzporednem spremstvu literarne resnosti prikazuje eno od možnih interpretacij britanskega dramatika Alana Bennetta. >>Zala Dobovšek, komentarji
Pri Mladinski knjigi je te dni izšla Zlata knjiga Simona Gregorčiča, ki poleg faksimila izvirnega pesnikovega rokopisa in reprinta prvega natisa njegovih Poezij iz leta 1882 obsega še Malo slikovno monografijo, ki jo je uredil in s kratko spremno besedo opremil dr. Mihael Glavan. Pesnika seveda ni treba posebej predstavljati: gre za enega tistih temeljev slovenske poezije, s katerim so nas vse seznanili že v osnovni šoli in ki se ga, če po drugem ne, spomnimo po pesmih Soči in Človeka nikar. Razlog za izid knjige v takšnem obsegu in obliki je stota obletnica pesnikove smrti, ki jo imamo dočakati letos novembra. >>Ana, komentarji
V filmu Blair Wich Project se Heather in njena dva prijatelja odpravijo v neznano, natančneje v gozdove okrog Burkittsvilla, da bi raziskali skrivnost čarovnice iz Blaira. Pot iz varnega zavetja doma v neznano je ena izmed točk na katerih se Blair Witch Project srečuje z najnovejšo knjigo Melite Zajc z naslovom Digitalne podobe. Tudi Zajčev v knjigi zapušča varno zavetje utečenih praks razumevanja podob in se podaja v raziskovanje. Naslednjih trideset minut jo bomo spremljali na njeni poti: >>vizualka, komentarji
Hišni predmeti, Pravljice, Noč je naslov skupinske razstave treh slovenskih sodobnih umetnic, ki se predstavljajo v Mestni galeriji v Ljubljani. Natašo Ribič, Natalijo Šeruga in Majdo Gregorič ustvarjalno ne druži tematika, kajti ta je za vsako od omenjenih avtoric izjemno osebna. Združene v eno, pa uspejo izpovedati nek krogotok vsakdana, ki se vrti prav okoli besed iz naslova razstave. >>sasab, komentarji
Nagnil sem se naprej, da bi ponovno napolnil kozarec in ona me je objela okoli ramen z roko in z drugo obrnila moj obraz proti svojemu in me poljubila. Vrata so na široko zanihala in Nigerijec je vdrl v sobo, preklinjajoč:
'Vlačuga! Prekleta vlačuga!'
'Charles!'
'Pofukana bela vlačuga!'
'Charles, ne sedi zgolj tam – žali me – tvojo ženo!'
Poskušal sem se skloniti, toda pendrek me je udaril po glavi.
'Charles! Tvoja žena sem!'
Bila je spodaj na tleh, kjer jo je mrcvaril alzaški pes.
Tu pa tam, zimbabvejska kratka proza tretjič: Dambudzo Marecehera in zgodba Spominske sledi. To nedeljo, skoraj natanko ob dvajsetih, na Radiu Študent.
Interpretacija: Jaka in Ana P.
Prevod: Gabriela Babnik >>petras, komentarji
V po-osmomarčevski oddaji se bomo seveda ustavili ob dnevu žena. O razumevanju le-tega ter o videnju današnjega položaja žensk v slovenski družbi smo se pogovarjali z varuhom človekovih pravic - Matjažem Hanžkom.
Večino pozornosti pa bomo posvetili iztekajočemu se programu feminističnega festivala Rdeče zore. Pogledali bomo, kako je dogajanje potekalo ter spregovorili o pomembnosti Rdečih zor za naš prostor. Ocenili bomo nekatere dogodke ter napovedali še nekaj zadnjih, ki se obetajo v soboto.
V studiu pa se bomo v živo pogovarjali s Petro Stare - avtorico svojevrstne lutkovne predstave SOBA, kjer gre za "subtilno pripoved o mladi ženski, ki v sobi sanjari o svojem življenju, idealih in medsebojnih odnosih".
Bodi to dovolj, a ne vse ...
Če Vas prevzema radovednost -
vabljene in vabljeni k poslušanju!
Opozarjamo pa Vas tudi, da lahko oddajo, če niste z ljubljanskega območja, poslušate tudi preko interneta.
>>JasminaJ, komentarji
V Šentvidu pri Ljubljani, točneje v Galeriji P74, je v četrtek prejšnjega tedna je ob pomoči kustosinje Urške Jurman domača umetnica Tanja Lažetić pripravila zelo specifično postavitev svojega novega dela. To obsega le majhen izsek tega sicer dokaj prostornega razstavišča. Kot ponavadi, je tudi tokrat otvoritev pomenila hkrati tudi vrhunec razstave. Ravno iz tega razloga je avtorica ob tej priložnosti pripravila javno vodstvo za obiskovalce, s čemer je hotela čim bolj pojasniti svoj celoletni projekt. >>mcolner, komentarji
Oprostite, prosim. Slovenski medijski prostor ima tudi svoj drug krajec. Leta tisoč devetsto triindevetdest sta skupščina NOVE REVIJE in upravni odbor DRUŠTVA SLOVENSKIH PISATELJEV ustanovila Sklad Josipa Jurčiča. Plemenito, zares. Zbirajo sredstva, od lastnih ust si trgajo, starešine, da lahko utolažijo kakšnega prezeblega novinarja, svobodnega publicista ali urednika, ki z razbitimi steklenimi očmi, vse dni, nemo, kar tako nekam predse zre. Triindevetdestega so tako dali roko na ramo strtemu borcu za demokracijo, Danilu Slivniku. In poglejte ga danes, kako ponosno stopa, kako mu stisk roke je topel in močan, nasmeh pa skoraj blažen. V soju rdeče dvorane Mestne občine Ljubljane, in v cvetju in sadju slovenskega novinarstva, je drugega Marca, sklad podelil Jurčičevo nagrado za leto dvatisoč pet. >>Peter Karba, komentarji
V isti zasedbi, le malo drugačnih funkcijah, se ob Dnevu žena zopet podajamo na potovanje v območje vizualne umetnosti. Petja G. - K. je v Mali galeriji obiskala razstavo z naslovom "Slow Motion", na mnogih področjih talentiranega in uspešnega Mihe Knifica. Miha C. se je udeležil tiskovne konference v Galeriji in centru P74, ki je obveščala o podeljevanju Nagrade skupine OHO. V Kapelci pa je Maja S. obiskala razstavo z naslovom: "... You can be the master of your boat, but you can not be the master of the whole blue sea", Taa G. Vrhovca Sambolca. >>vizualka, komentarji
Hrepenenje je nekaj zelo slovenskega, pravi Nebojša, gledališki garderober, balkanski ljubimec Vere, igralke, zaposlene v istem gledališču. Dramski tekst, komedija v treh dejanjih je delo Mete Hočevar, ki je prevzela tudi režijo in scenografijo igre Smoletov vrt. Predstava, ki je premiero doživela v soboto na odru ljubljanske Drame, je logični nasledek njenega celotnega več kot tridesetletnega gledališkega ustvarjanja. V tekst je poleg teme hrepenenja vključila še problem čakanja in iskanja, sedanjosti ter prihodnosti, o katerih je kot avtorica, režiserka, scenografka in kostumografka prvenstveno razmišljala pri predstavi Obisk in tudi pri mnogih drugih uprizoritvah. >>nika arhar, komentarji
Ob koncu preteklega leta je Študentska založba v zbirki Beletrina izdala izbor iz obsežnega pesniškega opusa, Evropi skorajda neznanega argentinskega avtorja, Roberta Juarroza. Pesnik, rojen leta 1925, je prvo pesniško zbirko Vertikalna poezija izdal leta 1958. Sledilo ji je še štirinajst zbirk z istoimenskim naslovom, dve pa sta izšli posthumno. Poleg pisanja poezije, je Juarroz več kot 30 let predaval bibliotekarstvo na univerzi v Buenos Airesu. Umrl je leta 1995. >>kristinas, komentarji
»Iz črne, blatne in rdeče zemlje raste ananas. Kjer je več kot samo očarljivo podnebje. Tamkaj je bogato sonce in topel dež, zaradi katerega uspeva ananas in zaradi katerega se rojevajo sadovi, katerih sladkost vabi Hararčane na predmestno obrobje cest. Na divjih gričih in rdečih blatnih tleh, so se ljudje naučili gojiti najsladkejši sadež v deželi. Kmet se je naučil potrpežljivosti bogov."
Zimbabvejska kratka proza drugič, zgodba Pripetljaj z ananasom Musaemure Zimunye, v oddaji Tu pa tam, to nedeljo, skoraj natanko ob dvajsetih.
Interpretacija: Tjaša in Jaka
Prevod: Gabriela Babnik >>petras, komentarji
V zadnjih nekaj letih se je na knjižnih policah začela kopičiti literatura, ki poskuša slovenski bralni publiki razložiti razsežnosti in procese konstrukcije Evropske unije. Če pri tem odmislimo vladno publicistično dejavnost, ki je splošno javnost želela »informirati o« in »pripraviti« na vstop v Evropsko unijo, ter strokovno literaturo, ki se sklicuje na pravna, ekonomska in administrativna dejstva evropskega združevanja, lahko ugotovimo, da ne obstaja veliko znanstvenih publikacij, ki bi, brez že znanih ugotovitev in krilatic, razpravljale o morebitnih vsebinskih temeljih novonastajajoče evropske strukture. >>komentarji
Laibache moramo razumeti kot nenehno razvijajoč se organizem. Prav na poudarjanju časovne relativnosti in prepletenostjo med preteklostjo in prihodnostjo temelji njihovo ustvarjanje. Te relativnosti se je v dokumentarcu o povolilni turneji Laibachov po Ameriki poslužil tudi Podgoršek. S kratkim vpogledom v izvor te provokativne skupine želim razjasniti nekatere pomisleke, ki bi se nam ob ogledu dokumentarca morda zastavili. Obenem pa tudi predstaviti, osnovno ideje skupine, ki se je pojavila v zgodnjih osemdesetih. >>komentarji
Prislulhnite improvizacijski radijski igri, ki se bo ustvarjala v živo, na vaš predlog!
Nokturno Teatra И arobov in skritih gostov.
Vsak drugi četrtek opolnoči.
Pokličite in izrecite Besedo, ki bo meso postala!
>>
evav, komentarji
Od začetka devetdesetih 19. stoletja do svoje smrti leta 1939 je dr. Freud na svojem kavču gostil mnoge najbolj fantastičnih primerkov človeških karakterjev in domišljije. Nikoli ni razložil, zakaj je nekatere izbral za izčrpnejšo obravnavo in javno predstavitev, druge pa oropal gotove slave likov, primerljivih z Shakespearovimi, Sofoklesovimi ali Ibsnovimi junaki. Le pet jih je tistih, katerih slikovite nezavedne pokrajne so v Freudovi režiji in montaži dostopne našemu branju, tokrat drugič v slovenskem jeziku in prvič skupaj. >>evav, komentarji
V torek 21.februarja se je v Galeriji Alkatraz na Metelkovi odvila predstavitev knjige Mitje Velikonja z naslovom »Evroza«. Knjigo je pospremila razstava »Creme d'Europe«, ki jo je v sodelovanju z avtorjem knjige pripravila Saša Kerkoš. >>mcolner, komentarji
V oddaji smo si postregli z nekaterimi statističnimi podatki o letošnjem in preteklih fotografskih natečajih revije Emzin. Na znanstven način smo skušali proučiti, kakšen pristop zahteva želja po čim uspešnejšem udejstvovanju na natečaju. Pa kakšne zanimivosti ter zakonitosti nam razkrivajo nekatere statistične obdelave natečaja Emzin v razponu zadnjih štirih let.
>>pavelk, komentarji
Petja bo v studiu gostila Anteo Arizanović. Njeno razstavo v Bežigrajski galeriji 2 predstavljajo kot " Izrazito postmodernističen pristop umetnice iz generacije najmlajših slovenskih umetnic". Maja S. je obiskala galerijo Kapelica in recenzira projekt Williama Linna Wargames. Miha C. se je lotil branja in razglabljanja ob novi številki Likovnih besed. Arterijo še zadnjič urejuje nova urednica RKHV Petja, ki jo bo že v naslednji oddaji odlično nadomestila Maja S. >>vizualka, komentarji
Albujeva nam s posebno senzualnostjo nudi vpogled v intimo etnije, družine, ki počasi razpada, in v intimo mladega dekleta, ki je razpeto zdaj med Kantom in vero, zdaj med tradicijo in sodobnostjo. >>Maja Krajnc, komentarji
"Moški, gledajoč v ekran, je odšel v kuhinjo po drugo pivo. Neodvisnost je nameraval proslaviti temeljito: s hladnim pivom in žensko. Zdaj je bilo deset minut do polnoči. Morala se je sleči. Na ekranu so migljali kazalci. Princ in novi glavni minister sta se sprehodila do velikega zastavnega droga na sredini stadiona."
Zimbabvejska kratka proza prvič, Dan neodvisnosti pisateljice Yvonne Vere, v oddaji Tu pa tam, to nedeljo skoraj natanko ob dvajsetih.
Interpretacija: Ana in Jaka
Prevod: Gabriela Babnik
>>petras, komentarji
Za glasbene kolege Impro I Primoža Čučnika, Tomaža Groma in Ane Pepelnik ni nič inventivnega; če pa na zvočno-besedni performans Impro I pogledamo z literarnega stališča in iz slovenskega zornega kota, se pridevniku inventivno pridružijo še sveže, dobro uspelo, izstopajoče na Čučnikovi pionirski poti.
V kontekstu sodobne slovenske bralne kulture je Impro I dobro uspel - in na žalost nima primere, zato je tudi predstavljen v rubriki RŠ-aplavz. >>petrak, komentarji
Stand-up komedija v Daktariju. Vsi poznamo vsaj Jerryja Springerja, če ne še katerega one-man band komedijanta iz ameriškega prostora. Pri nas pa takšno zabavljanje ni ravno v navadi. Tako greš na pivo, nad glavami se vali cigaretni dim in se sprašuješ, kako se slovenski humor znajde v spontanih in kritičnih variantah. >>nika arhar, komentarji
Artefakt v novi programski shemi!
Vsako tretjo sredo v mesecu ob 20 h!
Politika, kultura, glazba – vse na enem mestu!
Provokativno, inovativno, zabavno, subtilno, in brez dlake na jeziku!
Začuti nove dimenzije poslušanja radija!
The Honored Guests (po zaporedju):
Drill Instructor, Adolph Hitler, Last Poets, Malcom X, Tuxedomoon, Lenjin, Staljin, Ronald Reagan, Harry S. Truman, Marilyn Monroe, John F. Kennedy, Nea l Armstrong, Bush Jr., Slobodan Milošević, Josip Broz Tito, Bruce Lee, John Wayne, Muhamed Ali, Ezra Pound, The Residents, Charles Manson, Taxy Driver, Dirty Harry, Ministry, Bojan Anđelković
V sredo, 15. februarja, odpri svoja ušesa ob 20 h!
ARTEFAKT marketing
>>Bojan Anđelković, komentarji
Študentska založba iz Ljubljane je v okviru Festivala zgodbe – Fabula povabila v četrtek, 9. februarja, v knjigarno Konzorcij na okroglo mizo Jeziki mesta.
V vabilu so nakazali, da nas bo zanimalo, kako se mesto odraža v sodobni slovenski literaturi. Glede na to, da je okrogla miza v okviru Fabule, je razumljivo, da je voditeljica okrogle mize na pogovor o oznaki »urbana literatura«, ki naj bi ga literarna kritika v zadnjem času vse pogosteje uporabljala, povabila sogovornike s sveta proze.
Kaj sploh je urbana literatura? Kaj imamo v mislih, ko literaturo označimo za urbano? Ali je ta termin le oznaka za cajtgajst?
Kljub številnim sogovornikom je okrogla miza obrodila revnejše rezultate od pričakovanj. >>petrak, komentarji
V tokratni oddaji, ki se je prestavila na 14. uro, se bomo, tako kot vedno, posvetili ženskim svetovom.
Na eni strani svetovom, ki se pojavljajo v življenju ženske znotraj novodobne potrošniške družbe ter njenemu odnosu do sponzorstva oz. zastonjske prostitucije. O vseh teh segmentih, ki jih je vnesla v svojo aktualno razstavo, bo govorila vizualna umetnica Antea Arizanović.
Na drugi strani pa svetovi feministične ameriške znanstvene fantastike in znotraj njih koncept interseksualnosti kot upor proti vsiljeni heteroseksualnosti - o tej temi pa bo spregovorila Tea Hvala.
Bodi to dovolj, a ne vse ... (več si preberite na naslednji strani)
Če vas prevzema radovednost, vabljene in vabljeni k poslušanju!
Opozarjamo pa vas tudi, da če niste z ljubljanskega območja, lahko oddaji prisluhnete tudi preko interneta. >>JasminaJ, komentarji
Na predvečer slovenskega kulturnega praznika je Nataša Skušek v ljubljanski galeriji P74 odprla samostojno razstavo z naslovom Mamica, dojilja, žena, negovalka. Medtem, ko je širna Slovenija neprizadeto zrla v televizijske sprejemnike in se spraševala, ali bodo naslednje leto resnično modernizirali dolgočasno proslavo, so si obiskovalci v Šentvidu zastavljali povsem drugačna vprašanja. >>vizualka, komentarji
Trije večeri krat trije pesniki krat trinajst let je natančno liho število sto sedemnajst pesnikov, kolikor znaša bera med ljudmi že dobro poznanega pesniškega festivala.
»Začenjam verjeti, da pesem ne more nastati iz sedanjosti. / Njo preprosto zapišejo naši spomini / na nek dogodek, ki se je zgodil, ko nismo / niti slutili, da je takrat nastajala poezija.« (Pavle Goranović, prevod: Tone Škrjanec) >>petrak, komentarji
Obiski družinskih prijateljev so ritualna početja. Narezek, potica ob čaju ter izmenjava komplimentov se pogosto zaključijo z neprijetno aktivnostjo – ogledom posnetkov s poletnih dopustov. Zbrani se hitro razdelijo na zdolgočasene goste in raznežene domače, ki zadovoljno introspektirajo sleherni prizor svojih otrok. Gibljive ali statične, slike očitno dokumentirajo nekaj, kar ima pomen le za tistega, ki jih je posnel. Lahko bi rekli, da so del njegovega očesa in kot take izraz njegovega pogleda na svet. Potrjujejo obstoj soljudi, ki definirajo prostor, znotraj katerega se upravljalec snemalnega aparata samozavestno giblje. Za stranskega opazovalca so nezanimivi, ker ne zadevajo njegove bivanjske sfere. >>Iva Kosmos, komentarji
|
| Najbolj brano |