Filmska kritika ne premore univerzalne definicije, prav tako je težko opredeliti »poklic« filmskega kritika. Lahko pa vas popeljemo na sprehod po filmskih refleksijah, s postanki pri pomembnejših cinefilih. V Teoremi v torek ob polnoči! >>Maja Krajnc, komentarji
Cankarjev dom se rad okiti s spektakli in tako je v nedeljo svojo največjo zakladnico, Gallusovo dvorano, zaupal gostovanju SNG Nova Gorica ter Slovenskega stalnega gledališča Trst. Kapacitete teh dveh teatrov so se ob sodelovanju nekaterih gostov združile za uprizoritev tragedije, nastale izpod peresa Evripida, enega največjih dramatikov stare Grčije. Gre za njegovo zadnje delo, ki mu je nadel ime Bakhantke in katerega predelave se je lotil znani slovenski režiser Vito Traufer, ki sicer deluje v Slovenskem mladinskem gledališču. >>Alja, komentarji
V četrtek, prejšnji teden je bilo na Fužinskem gradu v okviru ciklusa, Arhitekturni epicentri, predavanje z naslovom, Metabolizem prej in potem: kako si je povojna japonska arhitektura pridobila mednarodni ugled. Predaval je Yasushi Zenno, sicer lingvist, ki pa je študiral tudi arhitekturno zgodovino in kritiko na Columbia University v New Yorku. Tam danes predava moderno japonsko in azijsko arhitekturno zgodovino, v okviru Tokijske univerze pa raziskuje vlogo Charlotte Perriand v razvoju sodobne japonske arhitekture. Charlotte Perriand, mimogrede, je bila simpatična sodelavka velikega Le Corbusierja, ki se je ukvarjala, ne več s pohištvom, ampak z opremo strašnega vranjega koncepta – hiša je stroj. Radikalni primeri modernističnih japonskih bivalnih enot, ki se jim zahodnjaki tako čudimo, imajo svoje seme tudi v žlahtni humanistični drži intelektualnih in umetniških krogov medvojne Francije. >>Peter Karba, komentarji
- podeljene nagrade 37. tedna slovenske drame - v Zagrebu Anarhistični sejem knjige - v Parizu razstava Novi realizem >>JasminaJ, komentarji
Redko se nam zgodi, da je oder v tolikšni meri nabit s precizno uperjeno družbeno kritiko. Da ura in 15, kolikor predstava traje, gledalcu švigne mimo brez masovne teže resnobnosti, na kateri je kritika osnovana. Še bolj redko pa se zna kritiko zapakirati tako, da se napolnjen avditorij skoraj brez prestanka hahlja v prepoznani absurdnosti aktualne družbeno-politične situacije. Le-ta pa žal izven teatra sploh ni zabavna, kaj šele smešna. Ampak s krepko potencirano žilico humorja lahko dober teater tudi črno kroniko Kulture navrže za vsebinski material komedije. A je za to potrebna samosvoja genialnost, ki jo neodvisen Rozinateater, tudi tokrat na odru KUD-a France Prešeren, nedvomno zopet dokaže s kretivnim zanosom Andreja Rozmana Roze. >>Ariana Ferfila, komentarji
Konec februarja ste si lahko v Gleju in Stari Elektrarni ogledali ponovitve treh izmed realiziranih petih predstav VIA NEGATIVE. Gre za uprizoritve, ki so v slovenskem prostoru že bile videne. Incasso je bil premierno uprizorjen leta 2004, Bi Ne Bi leta 2005 in Viva Verdi leta 2006. Zasedba, ki se nenehno malenkostno spreminja, je tako v gledališče pozvala pretežno zamudnike in nevedneže, ki predstav še niso videli. Zaradi deloma odprtih struktur uprizarjanja in ponekod temeljne interakcije z občinstvom pa je vsakokratno pojavljanje omenjene gledališke zasedbe na odru nedvomno unikatno. >>Ariana Ferfila, komentarji
Poslušali bomo drugi del oddaje.
Poslušali bomo Ano Pepelnik. Kot debitantka na Literaturinih branjih je svoje pesmi brala 27. februarja 2007 v klubu Gromka na Metelkovi na večeru Približno deset mehurčkov ... in Literatura teče dalje! Nekatere so bile objavljene v Literaturi in Dialogih, zbrane pa bodo v prvencu Ena od variant, kako ravnati s skrivnostjo. >>petrak, komentarji
Poslušali bomo Ano Pepelnik. Kot debitantka na Literaturinih branjih je svoje pesmi brala 27. februarja 2007 v klubu Gromka na Metelkovi na večeru Približno deset mehurčkov ... in Literatura teče dalje! Nekatere so bile objavljene v Literaturi in Dialogih, zbrane pa bodo v prvencu Ena od variant, kako ravnati s skrivnostjo.
>>petrak, komentarji
Narvika Bovcon se je pogovarjala z Jako Železnikarjem. O njegovem delu ter o razstavi "Literarni algoritmi", ki se jutri zapira v Mestni galeriji. >>komentarji
Na mestnem trgu 1, v atriju ljubljanske mestne hiše, je od petnajstega marca do danes na ogled razstava Evropske šole arhitekture. Nastala je ob petindvajsetletnici združenja študentov arhitekture. Ob razstavi so v prvih dneh potekala še predavanja na temo mednarodnih povezav v arhitekturi . >>nina_sl, komentarji
Prejšnji teden je bila v tisku objavljena nova genetska senzacija. Znanstveniki iz ameriške Hopkinsove univerze so pred približno šestimi leti prišli na idejo, da bi gensko spremenili komarja ali po njihovo anofelesa. Pridobitev genske mutacije bi bila, da ne bi bil več povzročitelj smrtonosne malarije. Testi so pokazali, da bi bil mutiran komar – če in ko bi ga izpustili iz laboratorijev - zmožen v naravnem okolju povsem zatreti svojega naravnega bratranca. Zadeva je torej taka; gensko spremenjeni komarac bi izkoreninil bolezen, ki na leto pobije tri milijone ljudi, pretežno otroke v Afriki. Vendar vprašanje, ki se poraja, je; ali človeštvo za povrh vsega potrebuje še gensko spremenjen karitas? >>Ariana Ferfila, komentarji
Od sobote, 24. marca na velikem odru ljubljanske Drame uradno straši velikan skandinavske dramatike, Henrik Ibsen. Iz zaprašene omare naturalizma ga je po stotih letih od mrtvih obudil Eduard Miler s svojo stalno dramaturško sodelavko Žanino Mirčevsko, aktualno nominiranko za Grumovo nagrado. Modificirani strahovi vstajajo iz polpretekle zgodovine in stegujejo svoj moralistični prst nad nas sodobneže, da nam pogled kot v morastih sanjah uhaja k napisu nad odrom – libertas. >>Nika Leskovšek, komentarji
V torek in sredo se je v Mestnem muzeju odvijal mednarodni simpozij z naslovom In-between Europe: Identity, Space and Geographies of Imagination, ki ga je organiziral oddelek za sociologijo Filozofske fakultete v sodelovanju z British Councilom in Ambasado republike Turčije. Tuji in domači razpravljalci so svoja predavanja naslovili predvsem na vprašanje možnosti medkulturnega dialoga in večkulturnosti v Evropi. >>Anja, komentarji
Miha Colner je obiskal razstavo slik iz obdobja ruske avantgarde v galeriji Hest. Petja Grafenauer Krnc pa iz Beograda prinaša refleksije tamkajšnjih umetniških dogodkov.
>>Maja Smrekar, komentarji
- ob svetovnem dnevu gledališča podeljene prve nagrade Združenja dramskih umetnikov Slovenije - "najbolj skopa izvedba Skopuha" v KUD France Prešeren - "Pasjansa" v petek v Franciji >>JasminaJ, komentarji
Prejšnji teden se je v Stari elektrarni premierno odvila predstava Lunatico, plod ustvarjanja Boruta Bučinela, aktivnega gledališkega umetnika in ostale igralsko-plesne zasedbe. Iz množice nastopajočih izstopata predvsem stari znanki slovenskih odrov Bara Kolenc in Jana Menger ter iz mlajše generacije Nataša Živkovič in Jelena Rusjan. >>Alja, komentarji
Nekoč je neki Cesar velel svojim kartografom, naj narišejo čimbolj popoln zemljevid Cesarstva. Kartografi so delo vzeli tako resno, da so narisali zemljevid, ki je prekril kar celotno takratno ozemlje. Z zatonom Cesarstva pa se je tudi karta začela cefrati v ruševine, tako da je na koncu le še nekaj njenih koščkov obležalo po puščavah. Slika, prikazana v pričujoči Borghesovi zgodbi, še ni današnja simulacija. Danes namreč nimamo več opravka z zemljevidi, ki prekrivajo svet, temveč z zemljevidi, ki svet ustvarjajo. Ni več podob iz sveta, ampak je svet iz podob. V puščavah pa tako ne ležijo več koščki zemljevida, temveč koščki samega realnega. Ostanki realnega torej trohnijo na prostranostih zemljevida. Pri tem je svet izginil, mi se pa tega niti ne zavedamo. In v tem je popoln zločin, ki je bil storjen nad realnostjo – izginila je, nadomestila jo je hiperrealnost, mi pa še vedno mislimo, da imamo opravka z dobrim starim svetom. >>komentarji
Z včerajšnjo projekcijo dokumentarnega filma Igra se je v Cankarjevem domu zaključilo petdnevno filmsko popotovanje po Turčiji. Skozi objektiv kamere smo obiskali oddaljene turške vasi, se sprehodili po črnomorski obali, absorbirali velemestni utrip in raziskali krizna obmejna območja. Kinematografsko platno Kosovelove dvorane je osvetlilo šest filmskih zgodb sodobne turške art produkcije, ki kljub mednarodnemu slovesu še ni doživelo slovenskih projekcij. >>Pina, komentarji
- nagrada za sto vrhunskih slovenskih verzov - Čaša nesmrtnosti - v roke Milanu Vincetiču - Mare Bulc z "No History / Know History" v Beogradu - v Gledališču za otroke in mlade Ljubljana včeraj podeljene "Zlate paličice" - v Mariboru končno obljubljeno novo lutkovno gledališče >>JasminaJ, komentarji
Pred kakšnim tednom je bil na tiskovki založbe Goga predstavljen izdelek arhitekta in urbanista Vladimirja Braca Mušiča. Slednji je na skoraj tristotih straneh, pod naslovom Otroštvo v znamenju vojne, zbral spomine svoje družine v času druge svetovne vojne. Osrednja os, okrog katere se zbirajo spomini, so pisma, skrbno prepisana iz družinskega arhiva. Pričujoče delo sodi med memoarske tekste, ki z namenom ohranjanja podobe preteklega časa, brez literarnih pretenzij, natančno naštevajo in dokumentirajo različne lokalne dogodke. Spomine pogosto spremlja materialno gradivo kot so fotografije ali pisma, v Mušičevem primeru tudi prepis srednješolskega govora v čast socializmu. >>Iva Kosmos, komentarji
»Kralj Chlodovecchus – se pravi Klovis – je zgrabil svoj meč, postrgal vse lase na Syagriusovi glavi – se pravi, na glavi poslednjega rimskega kralja – ki je zdaj krvavel, in ga uklenil v apnenčasti jami v dolini reke Loire. Klovis je od vseh dočakal prisego podložnosti, potem pa dal kralju v tajnosti z enim zamahom odsekati glavo. Lasje, ki so v tem času ponovno zrasli, so merili dva palca in ker se niso zvijali v kodre, kralj Chlodovecchus ni mogel držati glave z vrha lobanje, da bi jo pokazal ljudstvu.« Sodobna francoska proza drugič, odlomek iz romana Tavajoče sence pisatelja Pascala Quignarda, v oddaji Tu pa tam to nedeljo skoraj natanko ob dvajsetih.
Interpretacija: Urša in Botz
Prevod in spremna beseda: Ana Geršak >>kristinas, komentarji
Esad Babačič je bil gost Trnovskih tercetov 2007. Danes bomo poslušali del nastopa v dvorani KUD-a France Prešeren v Ljubljani, kjer je bral svoje pesmi 7. februarja na prvem tercetu ljubljanskega pesniškega festivala.
Esad Babačič je objavil sedem pesniških zbirk. Po krajšem premoru leta 2006 dobimo slovenski bralci nove pesmi v zbirki Divan, v izboru dolgoletne Babačičeve pesniške bere, ki jo je založila Študentska založba v zbirki Beletrina. >>petrak, komentarji
»Zabliska se: Po cesti pred njim sopeč pripognjen stopa sosed Vid, na rami mejnik noseč!« Anton Aškerc: Mejnik >>Peter, komentarji
Poslušali bomo odlomek nastopa pesnika Esada Babačiča na Trnovskih tercetih 2007. 7. februarja je na odru KUD-ove dvorane v Trnovem bral svoje pesmi in razživel občinstvo. Njegove pesmi lahko preberete v zadnji izdani zbirki Divan, ki jo je založila Študentska založba v zbirki Beletrina. >>petrak, komentarji
Sašo Janjac je študent Ekonomske fakultete, ki ima pri svojih devetnajstih letih napisane tri romane in dve pesniški zbirki, trenutno pa se ukvarja s pisanjem romana Sam proti svetu. Ker knjižne založbe niso pokazale zanimanja za njegovo reflektivno obarvano gradivo, se je odločil za objavo na internetu. V njegovih delih prevladuje družbeno-kritičen ton in splošno razočaranje nad svetom, ki ga odslikava skozi oči glavnega junaka, ki je ponavadi notranje razdvojena osebnost. >>Miša G, komentarji
Današnji festivalski termin je namenjen še poslednjem preletu dokumentarnih vsebin, ki jih je v preteklih treh dneh gostil Festival dokumentarnega filma v Cankarjevem domu. Že devetič zapored ste se lahko topili v dokaj zanimivo obloženem programu, ki po kakovosti lahko parira polno obiskanem LIFFU. Dokumentarni izdelki, ki jih bomo malce dregnili so: Evaldovo jutro in Tihožitje z ženo estonske režiserke Kersti Uibo, Beli diamant Wernerja Herzoga, We Jam Econo Tima Irwina in Babice revolucije našega mladega upa Petre Seliškar. Filmarja izpod rok Alaina Cavliera bomo zapostavili, ker žal ni ne časa ne prostora, da bi v 15.minutah festivalskega termina povedali vse, kar za povedat je. >>Ariana Ferfila, komentarji
Bi radi filmali? Potem se vam splača poslušati tole novičko. YEFF! (jeff) - je mreža, ki mladim iz vse Evrope omogoča, da se srečajo in medsebojno predstavijo filme na temo kulturne raznolikosti . YEFF poziva mlade avtorje (15 - 25 let), ki želijo s svojimi filmi sodelovati na letošnjem srečanju, da najkasneje do 2. aprila 2007 pošljejo prijavnice s filmi na temo kulturne raznolikosti. Srečanja, ki bo med 29.6. in 10.7. potekalo v Franciji , se bodo skupaj s približno 80-imi mladimi iz 11 evropskih držav, udeležili tudi štirje mladi avtorji iz Slovenije. Več informacij na www.yeff.net ,, kjer so razgaljeni pogoji, ipd. >>JasminaJ, komentarji
»Dogodek je tu, dogodek imate v mestu,« Kranjčane z besedami Slavka Gruma privablja Teden slovenske drame. Od sobotne otvoritve festivala s krstno uprizoritvijo drame Dom, bo do prihodnje nedelje kranjski gledališki utrip poviševalo še deset izvirnih slovenskih predstav, razvrščenih v tekmovalni in spremljevalni program. >>Pina, komentarji
Vzporedno z umetnostjo se vedno razvija tudi njena kritika, ki nase prevzema potrebo po teoretični umestitvi v širši kulturni prostor, ki oblikuje in kasneje pomaga razumeti zgodovino. Umetnostna kritika scenskih umetnosti se je začela razvijati v začetku šestnajstega stoletja. Kritik je pomenil avtorja, ki je s pozicije vrednotenja obravnaval dela drugih ljudi in je do tedaj deloval večinoma v literarni sferi, ki je bila kot umetniška zvrst najbolj razširjena. >>Alja, komentarji
|
| Najbolj brano |