Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

Oči, da ne vidijo > o oddaji
ANTON PODBEVŠEK TEATER: »Kreativna moč bombe in porcelanast občutek za čas« (4989 bralcev)
Torek, 17. 4. 2007

Klikni za veliko sliko:

Na jugovzhodu Slovenije že nekaj mesecev ne zeva več »gledališka vrzel«. V Novem mestu se je namreč decembra 06 uradno aktiviralo novo profesionalno gledališče Anton Podbevšek Teater - APT. Pot do ustanovitve je bila sicer vijugasta, zato pa uvodni ustvarjalni vzleti toliko bolj udarni in prepričljivi. APT, čigar glavno krmilo krmari Matjaž Berger, pod svojo streho zbira in razvija različne umetniške zvrsti. Artistična heterogenost se napaja ob tokovih gledališča, filma, plesa, glasbe in fotografije. Hrabro zastavljen koncept multidisciplinarnosti se odločno potrjuje z vsakim novim projektom, ki nam ga novopečeni teater ponudi.

>>

Zala Dobovšek, komentarji

VIA NEGATIVA – poskus razprave; nedelja, 1.IV.07 ob 20.00 (5293 bralcev)
Nedelja, 1. 4. 2007

Konec februarja ste si lahko v Gleju in Stari Elektrarni ogledali ponovitve treh izmed realiziranih petih predstav VIA NEGATIVE. Gre za uprizoritve, ki so v slovenskem prostoru že bile videne. Incasso je bil premierno uprizorjen leta 2004, Bi Ne Bi leta 2005 in Viva Verdi leta 2006. Zasedba, ki se nenehno malenkostno spreminja, je tako v gledališče pozvala pretežno zamudnike in nevedneže, ki predstav še niso videli. Zaradi deloma odprtih struktur uprizarjanja in ponekod temeljne interakcije z občinstvom pa je vsakokratno pojavljanje omenjene gledališke zasedbe na odru nedvomno unikatno.

>>

Ariana Ferfila, komentarji

Oči, da ne vidijo, torek ob 24.00 (2686 bralcev)
Torek, 13. 2. 2007

Klikni za veliko sliko: Konec januarja/začetek februarja pristaniško mesto tisočerih kanalov naselijo tigri. O tigrih, sodobnih filmskih biserih in zakulisju festivalskega dogajanja Rotterdamskega filmskega festivala v Očeh, da ne vidijo v torek ob 24.00! Na slišanje! Grrrr….

>>

Maja Krajnc, komentarji

NOVI ČASI V PRENOVLJENI KINOTEKI – POGLED NAZAJ IN NAPREJ - sreda, 20:00 (3732 bralcev)
Sreda, 7. 2. 2007
Minilo je natanko eno leto, odkar je svoja vrata odprla prenovljena Kinoteka. Novo platno je 6. februarja defloriral film Hajka. Film Živojina Pavloviča, ki je z zgodbo o partizanih in četnikih, njihovem boju in medsebojnih konfliktih, simptomatično sovpadel s takratnim spopadom okoli kadrovske reorganizacije Slovenske kinoteke.

>>

Igor Bijuklič, komentarji

V znamenju Aldricha, Spomini na 24. torinski filmski festival (2644 bralcev)
Torek, 26. 12. 2006

Klikni za veliko sliko: V tednu od 10. do 18. novembra naprej se je na severu Italije, v mestu Lancie, zbralo filmsko. Tako cineasti, cinefili pa tudi Italjani, ki so na primer pridno množično in dolgo - verjetno kakšne dobre pol ure, če ne več - stali v vrsti, ki se je vila izpred kina Masimma in zavzemala še več deset metrov po ulici. Vse to le zato, da bi kupili vstopnico za projekcijo Pelts in pozdrav njenega stvaritelja, italijanskega režiserja Daria Argenta. Ne moremo si kaj, da ne bi zavili z očmi in pripomnili: »Kako italijansko!«

>>

Maja Krajnc, komentarji

NEBO NAD SOLUNOM , SEDEMINSTIRIDESETIČ, torek ob 23.30 (2979 bralcev)
Torek, 12. 12. 2006

Klikni za veliko sliko: Medtem ko je v Ljubljani potekal sedemnajsti LIFFE, se je desetdnevni filmski praznik dogajal tudi v grškem Solunu. Od sedemnajstega do šestindvajsetega novembra je letos, že sedeminštirideseti po vrsti, TIFF ( Thessaloniki international film festival) obmorski jesenski Solun prevetril s filmi, v resnici pa predvsem s pomočjo njihovih ustvarjalcev in gledalcev. Poleg ogromnega nabora grških filmov, se je letošnji festival osredotočil na brazilsko in novo kitajsko produkcijo, videti pa se je dalo tudi nekaj zanimivih retrospektiv, od katere je najbrž v večini oči izstopala tista, posvečena predsedniku Evropske Filmske Akademije Wimu Wendersu.

>>

nina_sl, komentarji

AMARE GHILA SI DUKHADE, torek ob 23.30 (4580 bralcev)
Torek, 7. 11. 2006

Klikni za veliko sliko: ROMI. Od tistih, s katerimi so se znašli v istem času in prostoru, so bili zmerom označeni za Druge. Ljudje, ki so Rome označili za Druge, so to njihovo Drugost potrebovali zato, da so z njo potrjevali svojo lastno identiteto. Romom, temu velikemu Drugemu, so pripisali vse možne negativne lastnosti. To se Romom dogaja še danes. Skozi vse zgodovinske čase zato odmevajo besede: »Ljudje mi gledajo pod prste, ker sem Ciganka.«

>>

Julija_sa, komentarji

SLOVENSKA KULTURNA (NE)POLITIKA V 21. STOLETJU, torek ob 23.30 (2938 bralcev)
Torek, 17. 10. 2006

Klikni za veliko sliko: SREDSTVA MINISTRSTVA V PROGRAMSKEM RAZPISU 2007-2009 SE DELIJO TAKOLE:

založništvo - 635 milijonov

uprizoritvene dejavnosti - 250 milijonov

glasba - 230 milijonov

intermedijske umetnosti - 60 milijonov

vizualne umetnosti - 45 milijonov tolarjev. Katastrofa? Več v Očeh, da ne vidijo...

>>

mcolner, komentarji

OB 150-LETNICI ROJSTVA NIKOLE TESLE – NEPONOVLJIVEGA GENIJA, EKSCENTRIKA IN PACIFISTA : NIKOLA TESLA: BOG IN BATINA, torek, 3. 10. opolnoči (5775 bralcev)
Torek, 3. 10. 2006

Klikni za veliko sliko: Brez njega ne bi bilo Radia Študent, brez njega sploh ne bi bilo nobenega radia. Ob 150-letnici rojstva človeka, ki je spravil v jok Marka Twaina, navdihnil Orsona Wellsa, ustvarjal potrese, nevihte in takorekoč postal Nietzschejev Nadčlovek... Nikola Tesla: Bog in batina - v torek ob 23.30 v oddaji Oči da ne vidijo pod taktirko Miše Gams.

>>

Miša G, komentarji

12. SARAJEVSKI FILMSKI FESTIVAL: BRAVO NAŠI!, torek ob 23.30 (2989 bralcev)
Torek, 12. 9. 2006

Klikni za veliko sliko: Konec avgusta lahko doživite Sarajevo, posuto s filmskim prahom. Ko skupaj z ljubitelji filma jadrate od prvega do enajstega platna, se mimogrede zaletite v regionalnega filmarja, v kafani pa lahko srečate mednarodno zvezdo. Na 12. Sarajevskem filmskem festivalu ste lahko v poznih nočnih ali bolje zgodnjih jutranjih urah naleteli tudi na malce alkoholiziranega Nicka Nolteja, ki se je v svoji limuzini basal s pleskavico, lastnik prodajalnice pa vam je vzhičen pokazal papirnato vrečko, na katero se mu je podpisal prijazni igralec. Ali pa se ti po projekciji filma v dvorani prikaže Bono, ki se je odločil nenapovedano za en dan obiskati svoje drugo mesto. Pa preidimo od rumenih zvezdniških k resnejšim zadevam.

Več v Očeh, da ne vidijo...

>>

Maja Krajnc, komentarji

PREDAVANJA OB 150. - LETNICI FREUDOVEGA ROJSTVA IN FREUDOVI DOMAČI POSNETKI V DVORU, torek ob 23.30 (4684 bralcev)
Torek, 22. 8. 2006

Klikni za veliko sliko: V okviru 150-letnice Freudovega rojstva je v Ljubljani potekalo kar nekaj predavanj o Freudu. Omenim naj Žižkovo predavanje v Mestnem muzeju, kjer se je lotil analize aktualnih družbenih dogodkov s psihoanalitične perspektive. Njegovo kratko, a sočno in vsestransko predavanje je bilo začinjeno z veliko mero pretanjenega humorja, zaradi česar je Žižek izvrsten in popularen svetovni predavatelj, kar je med psihoanalitiki prava redkost. Na koncu predavanja je Žižek poudaril misel, da v teh časih manjka dobre teorije, saj vladajoči državni aparati napihujejo idejo »manj filozofiranja, več dela« prav zato, ker se bojijo vpliva dobre in konstruktivne teorije. Ta je lahko podlaga za razvoj nove ideologije, ki lahko čez čas privede do sprememb v državnem aparatu.

>>

Miša G, komentarji

reportaža: »Motovun - mesto veselja«, torek ob 23.30 (3893 bralcev)
Torek, 8. 8. 2006

Klikni za veliko sliko: Srednjeveško istrsko mestece Motovun se je od 24. pa do 28. avgusta že osmič odelo v filmsko-festivalsko preobleko. V mestecu se je naselilo filmsko pleme, med katero se je pomešalo pleme tistih s filmi v drugem in zabavo v prvem planu. S profilom »pravega Motovunčana« pa nam je postregel umetniški direktor festivala:

>>

Maja Krajnc, komentarji

Muzej sodobne umetnosti v očeh Kasparja Königa, v torek ob 23.30 (4313 bralcev)
Torek, 25. 7. 2006

Klikni za veliko sliko: Ali v Ljubljani potrebujemo muzej sodobne umetnosti? Kdo je tisti ki bo vlekel niti? Kakšen bo ta muzej in kdo ga bo naselil? Na vsa ta vprašanja še ni odgovora, začenja pa se debata! V torek, pol ure pred polnočjo se na Radiu Študent z sodobno umetnostjo spopada Petja v Očeh, da ne vidijo.

>>

vizualka, komentarji

NOGOMET JE ENAKO LJUBEZEN (3693 bralcev)
Torek, 20. 6. 2006

Klikni za veliko sliko: Iz uredništva za kulturo in humanistiko prihaja odmev na osemnajsto svetovno prvenstvo, ki se je prejšnji teden začelo v Nemčiji. Prepričani smo, da je nogomet zgodba, ki jo lahko beremo na mnogo načinov. V eter Radia Študent vam kulturca prinašata sveži pripovedi, ki vsaka na sebi lasten način kljubuje populizmom, nestrokovnosti in dolgočasnosti poročanja o igri, ki je postala religija nacij in zabave. Poslušalcu v pomoč pri umevanju dodane umetniške vrednosti, ki je bo deležen v polnočni kompoziciji, opozarjava, da to ne bo navaden intervju, ampak sestav mnenj dveh nogometnih navdušencev, ki se v življenju nista še nikoli srečala.

>>

Peter Karba, komentarji

Gledališka pomlad 06 v znamenju treh Hamletov: »Ker še vedno ne vemo, ali bi BILI ali ne.« (4479 bralcev)
Torek, 30. 5. 2006

Tri interpretacije Hamleta so sklenile letošnjo sezono v treh institucionalnih gledališčih. Na odru Lutkovnega gledališča Ljubljana se je na vrvicah pojavil v režiji VITA TAUFERJA, v Mestnem gledališču ljubljanskem ga je v koreografsko sfero vpeljal režiser MATJAŽ ZUPANČIČ, stroj HAMLET, kot spoj izvirnika in Hamletmaschine Heinerja Müllerja, pa je zaropotal v Drami SNG Maribor v režiji SAMA M. STRELCA. >>

Zala Dobovšek, komentarji

Je umetnost doživela usmrtitev ali svoj konec? (4970 bralcev)
Torek, 23. 5. 2006

Klikni za veliko sliko: Založba ZRC leta 2004 Alešu Erjavcu izda, za refleksijo današnjega stanja umetnosti še kako pomembno, teoretsko delo s povsem laičnim naslovom; Ljubezen na zadnji pogled. Sam naslov teoretičnega dela, čeprav deluje paradoksalno in sprva na obravnavano tematiko nenavezujoče, se na koncu docela razjasni. Erjavec namreč tenkočutno teoretizira nekatera poglavja avantgarde, oriše razvoj in trenutno stanje, vse bolj globalizirane, estetike in problematizira idejo o koncu umetnosti. Po pozornem branju se tako lahko razjasni, da tista Ljubezen označuje čustveno, intelektualno in eksistencialno relacijo, ki jo je družba modernosti gojila do Umetnosti. Zadnji pogled je torej tisti, ki zaključuje neko epohalno lastnost umetnosti modernega časa in ki razkriva nov čas in neko novo stanje.

>>

Ariana Ferfila, komentarji

Dunajski sejem sodobne umetnosti Viennafair in slovenska realnost (4450 bralcev)
Torek, 9. 5. 2006

Klikni za veliko sliko: Za večjimi, odmevnejšimi in pomembnejšimi umetnostnimi dogodki smo se navadili v naši domovini že zdavnaj stikati na tujem. Domače dogajanje namreč nikakor ne dosega razsežnosti že vrsto let uveljavljenih zahodnih prostorov. Tako kot so največje in najdragocenejše zbirke umetnosti 20. stoletja iz področja jugovzhodne Evrope, kamor sodi tudi naša dolina Šentflorjanska, v lasti tujih korporacij in posameznikov, ki jih pridno zbirajo, razstavljajo in jim tako dodajajo vrednost, želijo tudi naši umetniki in galeristi prodreti na zahodni trg in se tako izviti iz začaranega kroga domače brezizhodnosti.

>>

mcolner, komentarji

ŠUMÍ NEREDA (5030 bralcev)
Torek, 11. 4. 2006

Klikni za veliko sliko: Poslušalkam in poslušalcem Radia Študent sporočamo žalostno vest. Umrla je hiša, Slovenska cesta, po domače Šumi. Dolga leta je svojim prebivalcem dajala streho nad glavo. V svoje milo okrilje je vedno rada sprejela vsakogar, ki je pri njej iskal zavetje in spokoj pred vsakdanjim in neusmiljenim mestnim hrupom. Res, to je bila hiša velikega srca. Brez slabe vesti smo čakali, da zaspi in tiho umre. Kljub temu, da je zadnja leta samo še kot starka sedela ob kaminu, molče mežikala dogorelim trskam duš, ki jim ni bilo mar za njo, je sedaj, ko je več ni, izdolbla v nas globok ponor, vrtoglavi nič. Obljubljajo nam, da bo na njeno mesto prišla druga hiša, lepša in večja, da jo naj pozabimo. A Šumi, stare dobrotnice v sivih zakrpanih cunjah, ne bo nikoli več. Kaj pa si o tem mislijo ljudje?

>>

Peter Karba, komentarji

»Četrta generacija« slovenskih gledaliških režiserjev: Gledališke poetike in teorije Jerneja Lorencija, Diega De Bree in Tomija Janežiča (3874 bralcev)
Torek, 4. 4. 2006

Pred kratkim je pod okriljem revije za scenske umetnosti Maska in ob sodelovanju zavoda Bunker potekala razprava na temo tako imenovane »četrte generacije« slovenskih gledaliških režiserjev in predvsem zagonetne definicije, ki jo ta opredelitev prinaša. Jernej Lorenci, Diego De Brea, Tomi Janežič, ter poleg njih tudi Sebastijan Horvat in Matjaž Latin, so s svojimi produktivno kritičnimi uprizoritvami vpeljali prepoznavne konceptualne pristope in umestili lastne zaznave odrskih podob. >>

Zala Dobovšek, komentarji

Miklavž Ocepek, filozof in etik (5295 bralcev)
Nedelja, 24. 7. 2005

Klikni za veliko sliko: Oči, da ne vidijo so nam skušale približati osebo, ki je preminula. Med nami ni več Miklavža Ocepka, filozofa, etika. Z nami sta bila Iztok Osojnik in Primož Repar, njegova prijatelja in sodelavca pri reviji APOKALIPSA.

>>

Peter Karba, komentarji

Trije dogodki iz sveta umetnosti (3005 bralcev)
Ponedeljek, 20. 6. 2005

Klikni za veliko sliko: V oddaji smo predstavili tri odmevne dogodke likovne scene v začetku meseca junija. Saša Bučan je obiskala razstavišče Mestna galerija, kjer je na ogled kratek pregled sodobne italijanske umetnosti, ki je nastal pod taktirko milanskega profesorja in kustosa Claudia Cerrittellija. Čeprav izbrani avtorji izhajajo iz različnih generacij pa jih družita predvsem konstruktivistična naravnanost na eni strani in raziskovanje narave na drugi. Do 19. maja je bila v prostorih Stare elektrarne v Ljubljani v okviru Festivala pomladi , na ogled zanimiva razstava Kitajskega političnega plakata, ki je obvladoval vizualno kulturo Ljudske republike Kitajske od njenega začetka leta 1949 pa vse tja do konca kulturne revolucije leta 1979. Razstavo si je ogledala Sara Jassim. V četrtek 26.maja smo se premetavali iz enega na drugo prizorišče kot po tekočem traku. Po podelitvi nagrad Essl mladim obetavnim umetnikom v Moderni galeriji, se je v projektni sobi Zavoda za sodobno umetnost SCCA ob izjemno skopem obisku zgodil projekt in predavanje znanega video umetnika, začetnika video umetnosti na Slovenskem in med drugim tudi člana skupine Borghesia, Nevena Korde. Multimedijskega predavanja se je udeležila in o njem poročala, Saša Bučan

>>

sasab, komentarji

Race, Ethnicity (2582 bralcev)
Nedelja, 21. 11. 2004
V tokratnih očeh avtor razmišlja o odnosu do vsakršnih "drugih" v primerjavi z "našimi" v slovenskem prostoru ter nekaterih drugih evropskih državah. >>

DamijanF, komentarji

MEDANA PO MEDANI (3001 bralcev)
Nedelja, 12. 9. 2004
Osmi festival Dnevi poezije in vina se je uspešno sklenil 28. avgusta v srednjeveškem jedru vasi Šmartno. O tem, da kljub modifikacijam nudi obiskovalcu visokokakovosten kulturni program s poudarkom na poeziji, ljubitelje poezije pa še vedno začara z atmosfero, smo že poročali.

Ker pa se je po osmih letih zastavilo nekaj vprašanj, smo pred mikrofon povabili programskega vodjo Medane. Odgovarja Aleš Šteger.
>>

petrak, komentarji

BERNIK, KARIŽ, KRNC, PREGL, ŠTRUKELJ, VRABIČ IN SLIKARSTVO RAZŠIRJENEGA STATUSA VIZUALNEGA (6290 bralcev)
Nedelja, 20. 6. 2004
Klikni za veliko sliko: Arjan Pregl, Nato, ko bomo varni in svobodni, 2004, olje na platnu, 140x110V Slovenskem prostoru deluje močna slikarska generacija, ki se je v zadnjih letih prebila v ospredje ne le pri nas, ampak tudi v tujini. Značilnost slikarstva te generacije je, da pri svojih delih uporablja že obstoječe podobe. Miha Štrukelj, Sašo Vrabič, Žiga Kariž, Viktor Bernik, Arjan Pregl in Gorazd Krnc so slikarji, ki jim slikanje ne pomeni več zgolj nanašanja barve na platno in druge podlage. Njihovo delo poteka v sodelovanju z mediji: fotografijo, filmskimi in televizijskimi slikami, tiskom in knjigami z ali brez pomoči računalniške obdelave podob. Te značilnosti v slikarstvu seveda niso prisotne zgolj v slovenskem prostoru, ampak v celotnem globaliziranem prostoru slikarstva. Še več ... >>

vizualka, komentarji

Zgodba o gastronomski utopiji Italijanov (4467 bralcev)
Nedelja, 25. 4. 2004
Klikni za veliko sliko:
Če bi potovali sedem mesecev – štiri po kopnem in tri po morju – bi prispeli do obzidja, ki obdaja kraj, v katerem so gore narejene iz sira, na vrhu pa je kup špagetov, kjer rastejo drevesa iz marcipana, tečejo reke vina in z neba padajo pečene piške. Ta dežela se imenuje Il Paese di Cuccagna ... >>

Katjak, komentarji

ČUČNIK & PODLOGAR & KARIŽ: ODA NA MANHATNSKI AVENIJI (3423 bralcev)
Nedelja, 15. 2. 2004

Pesniško-vizualni pogled iz zakulisja februarskih Oči, da ne vidijo. Pogovor s Čučnikom, Podlogarjem in Karižem.

Oddaja je bila večplasten zvočni kolaž, v katerem so se nanizali v kavarni zastavljena vprašanja, sproščeni odgovori Primoža Čučnika, Gregorja Podlogarja in Žige Kariža, v trenutku snemanja pogovora navdahnjene asociacije, velemestni hrup iz NY (posnetek posnetka iz ŠKUC-a, kjer je bil predvajan kasetnodiktafonski posnetek hrupa z njujorških ulic), mavrica glasov z različnimi naglasi, ki so v različnih slovenskih kavarnah interpretirali pesmi iz Ode na manhatnski aveniji (izseki posnetka s predstavitve projekta v ŠKUC-u).
>>

petrak, komentarji

REVERDY, PESSOA, SNYDER - V NOVIH KNJIGAH IZ ŠERPINEGA NAHRBTNIKA (5742 bralcev)
Nedelja, 7. 12. 2003

Klikni za veliko sliko:




Tokratne »Oči, da ne vidijo« ne bodo tavale v skrivne in nepoznane kotičke umetniškega ustvarjanja, spustile se bodo na morda manj poznano, a dragoceno polje treh prevodov leposlovja. V letu 2003 je novonastala založba Šerpa izdala pet knjig. Trem od teh se bomo posvetili v oddaji.


Ljubitelji Pessoe si lahko na slovensko knjižno polico, na kateri že ležijo knjižni prevodi portugalskega pesnika, dodajo še knjižico z naslovom Pesmi, Mornar, Bankir Anarhist. Prvič pa lahko slovenski bralci okusimo knjižna prevoda Pierra Reverdyja z naslovom Izviri vetra in bitniškega avtorja Garyja Snyderja z naslovom Pesmi z Želvjega otoka.

Pesniške svetove tokrat predstavljajo prevajalci, Barbara Pogačnik, Tone Škrjanec in Miklavž Komelj. >>

petrak, komentarji

Ovidij, umetnost ljubezni (5262 bralcev)
Nedelja, 16. 3. 2003
Klikni za veliko sliko: Ljubezen Predstavili vam bomo Ovidijevo Ars amatoria ali Umetnost ljubezni

Publij Ovidij Nazo, antični pesnik, nam je v svojem opusu zapustil čisto prave ljubezenske nasvete, zbrane v zbirki Umetnost ljubezni, spisane nekje v letu ena našega štetja. Namenjeni so tako moškim, kot tudi ženskam. V novem slovenskem prevodu je knjiga izšla pri založbi Modrijan in sicer že novembra preteklo leto. Namenoma smo počakali s predstavitvijo teksta, saj je bila evforija ob izidu dovoljšnja. Založniki, pa tudi mediji, so namreč spretno izkoristili bližajoče se praznike ter jo ponujali kot novoletno darilo in kot poklon izvoljeni dami ob prazniku zaljubljencev na Valentinovo. Ob tem pa je bila žal spregledana sama vsebina teksta. Zato vam bomo nocoj bolj kot interpretirali, raje kar brali Ovidijeve ljubezenske nasvete. >>

komentarji

FANTOM ČLOVEŠKEGA KLONIRANJA, I. DEL, by Ana Klinar (4320 bralcev)
Nedelja, 16. 2. 2003
Ekscentrični rimski ginekolog Severino Antiorini in kanadska družba, ki se ukvarja z razvijanjem tehnologije človeškega kloniranja Clonaid, ki naj bi v zadnji instanci proizvedla človeški klon in ki je svoj ideološki nosilec našla v sekti Raliancev, so že več let napovedovali uspešno kloniranje človeka. >>

komentarji

NAREČJE DANES, NAREČJE JUTRI, by Petra Koršič (7602 bralcev)
Nedelja, 2. 2. 2003
Klikni za veliko sliko: Zoran Mušič: Dalmatinska zemlja, 1959

Kakšna je usoda narečij? Danes govori rezijanščino malo ljudi. V slovenski Benečiji je opaziti razkorak med identiteto in jezikom. Nekateri se imajo za Slovence in ne znajo slovenščine, drugi govorijo slovensko, a slovenske nacionalnosti je jemljejo za svojo identiteto. Bodo narečja, čeprav v času spremenjena, preživela in se ohranila tudi v procesu globalizacije?!
>>

petrak, komentarji

Novejše
Starejše