Zala Dobovšek, komentarji
»Dogodek je tu, dogodek imate v mestu,« Kranjčane z besedami Slavka Gruma privablja Teden slovenske drame. Od sobotne otvoritve festivala s krstno uprizoritvijo drame Dom, bo do prihodnje nedelje kranjski gledališki utrip poviševalo še deset izvirnih slovenskih predstav, razvrščenih v tekmovalni in spremljevalni program. >> Pina, komentarji
Slovensko mladinsko gledališče je v petek premierno uprizorilo Visoko pesem, ki je nastala pod režiserskim očesom Jana Decorta in dramaturško dlanjo Singrid Vinks. Uprizoritev se uvršča v tematski sklop predstav, ki nastajajo po navdihu ljubezenske korespondence in ki ga je decembra lani načel Silvan Omerzu z uprizoritvijo Kleist. Tokrat se je za besedilno osnovo vzelo svetopisemsko besedilo, ki ga lahko beremo v stari zavezi in ki po tradicionalni krščanski razvrstitvi spada med modrostne knjige. Pogovarjali smo se z dramaturginjo Singrid Vinks: >> Ariana Ferfila, komentarji
Cankarjev dom je ta vikend gostil slovitega Jana Lauwersa in skupino Needcompany , ki jo je ustanovil daljnega leta 1986 v Bruslju. Tekom dvajsetletja ustvarjalnega gledališkega zanosa je Lauwers izoblikoval specifično individualno in v mnogočem pionirsko gledališko govorico, ki jo mnogi postavljajo za reprezentativno v mozaiku postdramske paradigme. Dejansko gre za uprizoritveni sistem, ki se v vseh svojih karakteristikah odmika od dramskega ustroja in ki vsak gledališki element podvrže novi ekperimentalni strategiji. >> Ariana Ferfila, komentarji
Uro in dvajset minut trajajoča monodrama Poročena s seboj v produkciji Imaginarni drži z natančno in prepričljivo interpretacijo gledalca pri koncentraciji. Igralec Primož Ekart, ki se je pri monodrami podpisal pod režijo in scenografijo, je odigral in upodobil okrog dvajset ali celo več likov. Dramski tekst, ki ga je napisal pisatelj in scenarist Doug Wright, je dramatizirana življenjska zgodba o travestitu Charlotte von Mahlsdorf, prevod je delo Lije Pogačnik. >> petrak, komentarji
Pesniška naravnanost portugalskega simbolista Fernanda Pessoe pušča svoje sledove tudi v njegovem edinem dokončanem dramskem delu – "Mornarju". Izhodiščno ohranjanje poetičnega naboja je še dodatno potencirano z Lorencijevim režijskim pristopom. Gledalca zapelje v izrazito notranje doživljanje Pessojevega ustvarjalnega univerzuma podobnemu razbiranju v verze ujetih pomenov. Hermetizem? Morda, a omogoča redko gledališko izkušnjo na slovenskih odrih, ki se ji kaže zgolj prepustiti. >> Nika Leskovšek, komentarji
 Od 24. do 27. februarja je na odru Gallusove dvorane Cankarjevega doma nastopilo šestdeset turških plesalcev in uprizorilo spektakel svetovnih razsežnosti z imenom "Fire of Anatolia". Projekt, ki v originalu sicer šteje 120 plesalcev, je tokrat predstavljala zgolj polovična zasedba. A kljub temu ustvarila evforično vzdušje tako na odru kot med občinstvom. >> Miša G, komentarji
Na Metelkovi v Klubu Gromka si je te dni moč ogledati Ionescovo predstavo »Učna ura«. Režiser Dejan Spasić kot namen uprizoritve navaja obeleženje »polletnice« rušenja Male šole. Izhaja iz Ionesca, ki med drugim pravi: »Ne da se samo sestavljati. Tudi razstavljati moramo. Takšno je življenje. Takšna je filozofija. Takšni so znanost, napredek in civilizacija«. >> Jasmina, komentarji
V Stari elektrarni je prejšnji teden gostovala Karmina Šilec z glasbeno-scenskim projektom Stripsody. Poleg Carmine Slovenice, Karmina Šilec umetniško vodi tudi ansambel Kebataola, ki v španskem prevodu pomeni nekakšen kaos. >> Ariana Ferfila, komentarji
 Naposled. Domača gledališka scena je dobila svoj prostor tudi na medmrežju. Z 8. februarjem 07 se bodo namreč odprle »spletne dveri slovenskega gledališča«. Portal www.sigledal.org bo ponujal vse od gledališke zgodovine, evidentiranih arhivskih podatkov, dramskih besedil pa do bibliografij slovenskih scenskih ustvarjalcev, spremljanja njihovih projektov in širših spletnih povezav. Svoje mesto pa bodo imela tudi klepetanja na forumih in vtisi gledaliških predstav. >> Zala Dobovšek, komentarji
Pretekli vikend se je zaspano Novo mesto zableščalo od dolgo pričakovane nove premiere Fičo baleta in, morda še pomembneje, nove stvaritve Gorana Bogdanovskega, ki pa se je tokrat prvič vzdržal odrske prisotnosti in se je raje posvetil izključno vlogi koreografa. >> Alja, komentarji
Če se po jutru dan pozna, potem je uprizoritev Galileo Galilei prodorna in obetajoča uvertura novoustanovljenega gledališča Anton Podbevšek Teater (APT). Postavitev Brechtovega teksta v režiji Matjaža Bergerja prepleta »čas peščenih ur« z aktualnim »digitalnim tiktakanjem«. Besedilo, v izvirniku sicer nasičeno z znanstvenimi postavkami, ob prečiščenosti produktivno stopa v korak s sodobno geometrijsko vizualnostjo. Njuna simbioza vzpostavlja brezčasni aritmetični prostor iluzije. Skozi znanost v umetnost in obratno ter spet nazaj. Vse dokler se nam ne zvrti. Ker "vendar se vrti." >> Zala Dobovšek, komentarji
Formula tokratnega uspeha Ivice Buljana se glasi: ljubljanski Mini teater + zagrebški Taetar ITD + Mestno gledališče Ptuj = Kvartet Heinerja Müllerja. Učinkovitost podobne matematične operacije je bila preverjena že v prejšnji navezi Buljan Müller - v Medeji Materialu. Od tod tudi ostanki tiste primordialne barbarske razbesnelosti, ki se je tokrat pririnila v klavstrofobični svet improviziranega bunkerja po tretji svetovni vojni. Ugnezdeni v dvorani Duše Počkajeve Cankarjevega doma smo preteklo sredo slednjič tudi na naših odrih dočakali premiero četrtega, tokrat le na pol slovenskega, Kvarteta. >> Nika Leskovšek, komentarji
Prejšnji teden je Slovensko mladinsko gledališče premierno uprizorilo predstavo Kleist, ki jo je režiral, likovno in zamiselno zasnoval Silvan Omerzu, letošnji nagrajenec Prešernovega sklada. Silvan Omerzu, sicer uveljavljeni lutkovni ustvarjalec se je tokrat prvič lotil režiserskega dela. Izbral si je kontroverzno persono iz preloma 18.v 19. stoletje – Heinricha von Kleista. >> Ariana Ferfila, komentarji
V nedeljo, 17. decembra, se je pred Glejem zbrala gruča entuziastov, ki so izpod zimskih pokrival sramežljivo opazovali drug drugega, si potihem priznavali, da vedno zaspijo šele ob treh zjutraj, ko se na Discoveryju končajo FBI Files, in pri sebi ugibali, koliko in katere nove umazane podrobnosti bodo izvedeli na predstavi, ki se bo vsak hip pričela. Tisti najbolj obsedeni med njimi se kar niso mogli znebiti vtisa, da bodo dvorano zapustili razočarani, hmm, saj veste – nikoli ni tako dobro kot v fantazijah ... >> Berta Pappenheim, komentarji
V gledališču Glej je bila pred kratkim uprizorjena predstava »Ljubljana-Zagreb-Beograd-STOP«. Na sporedu se bo ponovno vrtela v drugem delu sezone, začenši s ponovitvami v Januarju 2007. Predstava, ki so jo avtorji poimenovali "kratka energijska zgodba", je nastala v koprodukciji 'BU Teatra' in 'Gledališča Glej' ter predstavlja zanimivo kombinacijo različnih uprizoritvenih medijev. Združuje vse od giba, video prezentacije, neodvisne glasbene spremljave pa do verbalnega gledališča. >> Nebojša I, komentarji
V četrtek 7. decembra zvečer sem se z veseljem odpravil v Cankarjev Dom na premiero plesne predstave z naslovom 'Rekel ni nič, a odšel je, kot da bi vse povedal' avtorja in koreografa Branka Potočana. Zanimiv naslov si mislim. Pred predstavo si podrobno preberem gledališki list, spremni tekst in v njem vse visoko intelektualno in skorajda poetično. Dobro si mislim, to bo lep večer! Želim si, da bi bil lep večer. Zaradi sebe, zaradi ljudi, ki so ustvarjali to predstavo. Hja! Ne bo šlo! Še en scenski dogodek, ki mi skače po živcih. >> Nebojša I, komentarji
Dober večer in pozdravljeni v nočnem programu. Veseli me, da smo zopet skupaj.  S temi besedami žametni glas radijskega voditelja Tristana Voxa vsak večer poboža ušesa tisočih poslušalcev nočnega programa. S taistimi besedami se začenja tudi istoimenska gledališka predstava, krstno uprizorjena na včerajšnji premieri v Kreatoriju dijaškega doma Ivana Cankarja. >> Pina, komentarji
V soboto se je končal Preglej, bilateralni projekt izmenjave, ki je konceptualno povezal dramsko dogajanje dveh mest, vraščenih v drugačno kulturno okolje - Ljubljano ter New York. Prvi sklop se je odvil septembra in oktobra v Velikem jabolku, kamor so svoje znanje ponesli trije slovenski ustvarjalci, ki so v času dvotedenske rezidence sodelovali z lokalnimi dramskimi ustvarjalci Drugi del je potekal v prostorih gledališča Glej, delno pa tudi v stavbi Javnega sklada za kulturne dejavnosti. Tam so se odvijale delavnice dramske pisave, na katerih so poučevali trije ameriški dramatiki, namenjene tako laikom kot tudi tistim bolj izkušenim. >> Alja, komentarji
So večeri, ko bi bilo bolje ostati doma.
Prizorišče Stara Elektrarna, kjer se je zgodila predstava v produkciji E.P.I. centra in v sodelovanju z Bunkerjem je bilo skupaj z nami deležno večera zgrešenih idej. >> Nebojša I, komentarji
V soboto se je končal festival improvizacijskega gledališča Goli Oder. Letos je imel namen v skupen objem združiti različne umetnosti, v katerih delujejo improvizatorji. Na podlagi te usmeritve je nastalo že tradicionalno presenečenje festivala - festivalska produkcija, ki, kot vsako leto, nastaja za časa trajanja Golega Odra. Mednarodno zasedbo je v nastanku nove izdaje z imenom Sestavljanka vodil režiser Enno Kalisch. V predstavi je združeno skupno delo gibalke, igralcev, glasbenikov, in slikarja. >> Iva Kosmos, komentarji
G oli oder, mednarodni festival improvizacije, letos že petič zapored poteka pod okriljem Kulturnega društva France Prešeren. Letos so vodilo festivalskega dogajanja poleg spodbujanja slovenske produkcije in refleksije položaja improvizacije v sodobni umetnosti zastavili nekoliko širše. Organizatorji festivala so si zadali nalogo približati se eksperimentalni razsežnosti improvizacijskih praks na različnih področjih; kot so gledališče, slikarstvo, glasba in plesni performans. Ustrezno želji se je povabilu Golega odra letos odzval tudi Julyen Hamilton, sicer zveneče ime improvizacije na področju giba. >> Ariana Ferfila, komentarji
Če je Freud začetnik psiho-analize, lahko mene smatrate kot tistega, ki bo psiho-analizo poslal v naročje zgodovine. Stvar je zelo preprosta in rešitev je na dlani. Vsem priporočam, da si enkrat na teden ogledate katero od lutkovnih predstav ali drugih otroških predstav in vaši problemi se bodo zdeli smešni. >> Nebojša I, komentarji
Iz kakšne snovi je spomin? Je lahko kljub svoji spreminjajoči se naravi otipljiv, saj pripada realnim čutom? Morda sledi oblakom na nebu in z vsakim trenutkom bolj bledi ali pa tiho spi nekje spodaj in ga v sedanjost predramijo le nehotene sanje? Na ta vprašanja išče odgovore Bara Kolenc v predstavi Memoari, ki se je v petek premierno odvila v ljubljanskem Gleju. >> Alja, komentarji
Prejšnji teden se je v najvišji etaži lutkovnega gledališča odvil nič kaj navaden dogodek pod naslovom Zadnja egoistična predstava. V njej se je dokončno prekalil štiriletni eksperimentalni gledališki projekt No History-Know history, izveden pod gonilno taktirko Mareta Bulca. Gre za večplastni proces, ki se je ukvarjal predvsem z medsebojnimi odnosi znotraj eksperimentalnega gledališča, postavljenega zunaj klasične dramske strukture. >> Alja, komentarji
Mogoče se vam je v zadnjem času zgodilo, da ste se odpravili na navidezno nenevaren kozarček pijače, pristali pa na sredi razburkanega oceana, z vseh strani obdani s kopico sotrpinov, ki so čas ubijali z mislijo, da »nikoli nisi do konca oplel, dokler imaš dobro zgodbo in nekoga, da mu jo poveš.« Če vam je štorija znana, potem verjetno tudi veste, da je govora o Devetnajstotem, ki v zadnjih dnevih še posebej pospešeno pluje po ljubljanskih kafičih. Če še vedno ne veste, za kaj gre, potem prisluhnite zgodbi. >> Nika Leskovšek, komentarji
Kolikor nam postmoderni teoretiki dokazujejo, da je sodobni svet razdrobljen in razpuščen, toliko se sodobni človek obrača k kolektivnim vezem in išče v njih temeljno orientacijo, prilagojeno interpretirano aktualnemu času in človeku. Že letošnji Ex-ponto nam je nedavno dokazoval, da miti nikoli ne izgubijo na pomembnosti, prejšnji teden pa je osrednja nacionalna gledališka hiša, Drama, predstavila uprizoritev dramskega teksta Iva Svetine, Ojdip v Korintu. >> nika arhar, komentarji
Po nedavni repopularizaciji mjuzikla v hollywoodski produkciji s filmi Moulin Rouge in Chicago, so se gledališkemu žanru z začetka minulega stoletja odprla vrata tudi na slovenske gledališke odre. Aktualno gledališko sezono sta z revitalizacijo kultnega broadwayskega mjuzikla Kabaret pred tednom otvorila kar dva slovenska teatra. >> Pina, komentarji
Drugi del Ex Ponta je kljub nekaterim lokacijskim spremembam in časovnim zamudam postregel s predstavami, ki so nadaljevale tematsko zasnovo mita in kulta. Od četrtka pa vse do torka se je zvrstilo pet predstav, ki so bolj ali manj dosledno tkale nit med starimi kulti, ljudskim izročilom in sodobnimi miti. >> nika arhar, komentarji
Letošnji, trinajsti Ex – ponto kot vodilo izpostavlja mit in kult kot univerzalni dokument časa, kot prostor, kjer je našlo mesto tisto najpomembnejše in kar gledališče dojema kot preučevanje nas samih. Skozi mitske podobe pa naj bi vzniknila tudi družbena situacija sedanjega sveta. Tako je festival otvorila odmevna koprodukcijska uprizoritev Hamlet, za katero v predstavitveni knjižici pišejo, da je, citirano: treščila v svetovni medijski prostor s tako meteorsko silovitostjo kot malokatera z gledališkega nebesnega svoda. Festival kot da postavlja predstave na prostor mitskih božanstev, ki sem ter tja pošljejo svojo luč usmiljenja na zemeljski svet. Toda, mar to pomeni, da Ex ponto veruje v prave bogove? >> nika arhar, komentarji
|
| |