Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

Teater v eter > o oddaji
Ob Ognju (1170 bralcev)
Četrtek, 30. 6. 2011

Compagnie Doedel je priskrbela za nepozabno otvoritev letošnje Ane Desetnice. Predstave nizozemske skupine, razen tega da so produkcijski zelo zahtevne, imajo tudi zelo bogato estetiko. Krajši intervju s člani skupine Doedel. >>

Janez Janša, komentarji

Performans kot metafora (Neven Korda - Generator stranskih vej) (2174 bralcev)
Ponedeljek, 27. 6. 2011

Metafora česa je nujno sledeče vprašanje. Metafora, ki kaže na to, kako bi performans moral biti ali vsaj ena od možnosti, kako lahko je. O tem, kaj sploh je performativnost. O samoreferencialnosti. O pogledih Korde na Metelkovo kot kreativni prostor in skupnost. Mogoče o Kordi samemu ali o performerjih. >>

Sonja Zlobko, komentarji

»Gledališče uničuje literaturo« (Buljan – Joseph; po predlogi Marguerite Duras) (1727 bralcev)
Torek, 14. 6. 2011

Torej, kaj bi lahko gledališče storilo takega, da bi uničilo literaturo Marguerite Duras? Kaj, da je ne bi? >>

Sonja Zlobko, komentarji

"V postopku" v APT: Gibljivo razrezan razgovor za službo (2385 bralcev)
Četrtek, 9. 6. 2011

Še po prenovljenem dišeča dvorana novomeškega Anton Podbevšek Teatra je svoj krst izvršila z avtorskim projektom V POSTOPKU koreografinje in plesalke Jane Menger. Skozi birokratsko simboliko o neznosnem vakuumu sodobnega človeka, ki na doživljenjski bazi iz enega postopka drsi v drugega, da na koncu ugotovi, da je postopek tako ali tako en sam. Le da se njegovega začetka ne spomnimo, konca pa ne doživimo. >>

Zala Dobovšek, komentarji

Gledališče in režim ali kako razumeti Mefista? (Eduard Miler – Mefisto, Klaus Mann) (1747 bralcev)
Ponedeljek, 30. 5. 2011

Roman Mefisto Klausa Manna kot osrednjo temo postavi vlogo igralca-intelektualca in gledališča v nacističnemu režimu. Ampak nikakor se ne prevetri zgolj ta pozicija, kritika teče tudi na račun buržoazne pozicije intelektualcev in proletarskega gledališča. Avtobiografski elementi v romanu srečujejo zunanje družbene okoliščine v času, ko je bil nacizem še v delu, avantgarde so še imele moč nekakšenga kritičnega generatorja, buržujski način življenja pa je postal doktrina, ki mora v pozabo.
>>

Sonja Zlobko, komentarji

Nosorog Ivana Peternelja (1588 bralcev)
Sreda, 25. 5. 2011

Ivan Peternelj je tokrat namesto predstave oblikoval gledališko postavitev z glasbo v živo. Dogodek, ki ga je naslovil Nosorog je nastal v produkciji Zavoda Flota je bil uprizorjen pretekli torek v predverju Plečnikovih Križank. Izbor prostora uprizoritve vsekakor ni naključen, temveč še dodatno poudarja avtorjevo prevzetost nad simboliko in mitologijo. >>

Janez Janša, komentarji

Interogativnost absolutnega odgovora (Melville: Bartleby, pisar – Miloš Lolić)  (2501 bralcev)
Ponedeljek, 16. 5. 2011

Miza, trije igralci sedeči za njo, magnetofoni, kasete, torbe, pisala in papirji, en face postavljeni pred publiko ... >>

Sonja Zlobko, komentarji

Ricci Forti na Queer festivalu v Zagrebu (1469 bralcev)
Petek, 6. 5. 2011

Ogled predstave Macadamia Nut Brittle, kontroverzne italijanske skupine Ricci/Forti, je odgrnil tančico svojevrstnemu umetniškemu izrazu festivala Queer. Festival queer dokazuje pomen odprtosti za drugačne jezike, odpira vprašanja identitete, razumevanje in spreminjanje pojma queer. V središče postavlja skrite želje, fantazije, sanje, ruši stereotipe in skozi umetniški izbor odpira prostor za predstavitve alternativnejših in morda celo robnih umetniških produktov. >>

Janez Janša, komentarji

Exodos drugič (1771 bralcev)
Ponedeljek, 25. 4. 2011

Festival Exodos se je otvoril svečano. Bil je poklon lepemu, estetskemu, organskemu, tehnološkemu. Predstava Saigradi je gledalca zapeljevala z izgradnjo estetiziranega prostora umeščenega med naravnim in astralnim. Stavila je na fascinacijo nad novo tehnologijo. Stavila je na karte, ki emancipiranega gledalca ne ganejo. Stavila je na tisto, kar je pričakovati od otvoritev. ...



>>

Janez Janša, komentarji

Exodos 17 ali Fabrov Exodos (1932 bralcev)
Sreda, 20. 4. 2011

Alma mater kulture je bila prejšnje leto do festivala precej radodarna, saj jim je zagotovila štiriletni fond. Naproti tej hvalnici stoji žalostinka leta 2009. Finančni tezaver se je klestil tako pridno, da je posekal sam Eksodos in dal prostor Labirintu umetnosti, projektu na dolge proge, a vendarle minornejšemu in manj odmevenemu. To leto pa se EXSODOS vrača, s tridesetimi predstavami. V temu sestavku bo prišlo v obzir nekaj predstav, a pred tem besede o festivalski selekciji. >>

Sonja Zlobko, komentarji

Vstopite, obrestovalo se bo! (Bratuš: Misterio Bufo) (2947 bralcev)
Torek, 12. 4. 2011


Sonja Zlobko, komentarji

Sumljive sanje (1693 bralcev)
Ponedeljek, 11. 4. 2011

Pretekli vikend je v Španskih borcih gostoval uveljavljen mednarodni gledališki kolektiv Superamas, ki se lahko pohvali s skoraj desetletnim stažem in zgledno kopico uspešnih produkcij. Njihov najnovejši projekt Youdream ne spominja po naključju na slavnejša brata YouTube in YouPorn. Ravno tako kot slednja je tudi Youdream med drugim internetna platforma, kamor obiskovalci lahko naložijo svoje sanje in jih izmenjajo s sanjači tega sveta ... >>

Anuška, komentarji

Nič ni kot se zdi; vse je (čisto) res (Vito Taufer – Cankar: Pohujšanje v dolini Šentflorjanski) (2044 bralcev)
Ponedeljek, 7. 3. 2011

Odpre se zastor, pred nami kot kakšna stara fotografija sedi skoraj celotna igralska zasedba. Nekaj časa ne spregovorijo, a položaj okarakterizira vsakogar od njih. Maska to samo poudari, kot se za odtenek komičnosti v drami spodobi. Ta začetni prizor zareže v sredico. Kako gledati Pohujšanje? >>

Sonja Zlobko, komentarji

Barbari, civiliziranci in surova energija (Ivica Buljan: Evripid - Kiklop) (1975 bralcev)
Torek, 1. 3. 2011

V sodelovanju z dramaturgom Goranom Ferčecem je Buljan adaptiral Evripidovo dramo z navezovanjem na popkulturo, sodobne politične mitologije in razredne stereotipe. Pa čeprav toliko materiala, ki bi potencialno lahko prinesel poglobljeno uprizorjeno kritiko - kar ne pomeni, da bi to bilo bolje - smo gledalci za glavno jed dobili serviran hudomušen sarkazem in nekaj cinizma. Brez pribora. Lahko pa smo trgali z zobmi. >>

Sonja Zlobko, komentarji

Klovn je še vedno kralj (2221 bralcev)
Četrtek, 17. 2. 2011

John Drugi naniza vsebine, ki se večinoma neposredno nanašajo na konkretno življenje avtorja. Prične se kot improvizacija v baletnih copatih, ki jo plesalec spremlja z neartikuliranimi glasovi. Sledi ples v avantgardnih supergah, amortiziranih hoduljah in celo smučarskih pancarjih. Vsak tip obutve naj bi simboliziral določeno obdobje umetnikovega življenja: od vpetosti v hierarhijo baletnega gledališča prek vožnje kombija, ko po prekinitvi z baletom ni bilo drugega posla, do ustanovitve lastnega umetniškega >>

Ana, komentarji

Umazana sterilnost (Ostermeier - Henrik Ibsen: John Gabriel Borkman ) (2222 bralcev)
Torek, 15. 2. 2011

Ostermeierjeva režija temelji na sodobnem realizmu, ki svoje težišče najde v družbeni kritiki in razkrivanju mehaniziranih političnih procesov, katere avtor razslojuje z linearnim zgoščevanjem dialogov in napetosti v odnosih. /.../ >>

Sonja Zlobko, komentarji

Pojoči grad (1919 bralcev)
Torek, 8. 2. 2011

Nekje daleč za devetimi gorami, tam nekje ob velikem presihajočem jezeru živi Peter. Zanj se ve, da ima dober posluh in spretne roke, zato nikogar ne čudi, da Peter doma potrpežljivo, dan za dnevom, sestavlja najrazličnejše inštrumente. Vsake toliko pa inštrumente pobaše v kombi in se z njimi odpravi muzicirat. Tokrat se je ustavil v Španskih Borcih s predstavo Pojoči grad v produkciji Foruma Ljubljana.
>>

Mimo, komentarji

Look at the bright side of the life, bum, bum, bum, bum, bum, bum, bum, bum.  (4306 bralcev)
Ponedeljek, 31. 1. 2011

Indoktrinacija. Nadzor in manipulacija. Vsiljeni liberalizem. Brezsmiselno sledenje. Neutrudno potrošništvo. Lažne avtoritete - avdio posnetek razkriva ideološko izhodišče predstave, medtem ko se pred nami štiri telesa plesalk (Jana Menger, Kaja Janjić, Magdalena Reiter, Rosana Hribar) izvijajo iz kostumov kot iz druge kože. Se jih osvobajajo in se v njih vračajo. Omenjeni prizor prebiramo tudi kot nadaljevanje Faričeve koreografske estetike - spominja na predstavo Srh iz leta 2009 ... >>

Janez Janša, komentarji

Med budoarjem De Sada in nekim drugim budoarjem (Filozofija v budoarju: samoukinitev v treh dejanjih) (1929 bralcev)
Ponedeljek, 24. 1. 2011

Ne gre spregledati, da je bila reteatralizacija prejšnje produkcije naslovljena po De Sadovi knjigi, ki artikulira moralno in seksualno svobodo posameznika ter poziva k smoukinitvi naučenih »okov izmišljenih vrlin«. Razlog bi morda bil ravno v enakosti postopkov, ki zaznamujejo takšen proces. Seciranje lastnih prepričanj, razumevanje mnogoterih možnosti, brskanje po reliktih razočaranj s ciljem odkriti nekakšo praktično verjetje v svoje početje in golo pozicioniranje po ključu 'Človek kje pa ti stojiš? >>

Sonja Zlobko, komentarji

Uplembe metamorfnega lova (2325 bralcev)
Petek, 21. 1. 2011

V Metamorfozah°1: Lov Dianine puščice tokrat z vprašanjem lova zadevajo obilico tematskih tarč, saj se s to tematiko neposredno povezujejo tako problematika človeškega odnosa do narave, do lastnega telesa, do varstva narave, prehrambenih etičnih vprašanj, kot tudi širša vprašanja oblasti, korupcije, pohlepa in drugačnih anomalij in deviacij »najbolj kultiviranih«.

Režijski problem, ki v realizaciji predstave ostaja nerazrešen, je predvsem, kako tako široko tematiko zagrabiti in relevantno prezentirati.
>>

Pia, komentarji

'Skozi gozd simbolov človek gre vse dni in znane njih oči so vanj uprte' (2754 bralcev)
Torek, 28. 12. 2010

'Kako smešno je, ko življenje vzameš resno in kako resno, ko ga vzameš smešno' je replika iz ust Neznanca, s katero se začne uprizoritev zgodbe o poti samospoznave. Med željo po ljubezni in njenim zavračanjem, med možnostjo pomiritve s svetom in večnim konfliktom s sredino; Neznanec Savel ne postane Pavel zaradi božje milosti - odrešenje se spogleduje s prevzemom odgovornosti za svoja dejanja. >>

Saška, komentarji

Tragedija narcizma: Slika Doriana Graya (3862 bralcev)
Sreda, 22. 12. 2010

Vse bolj se je kazala samo apokaliptična tragičnost vseh likov, ki samozagledanosti pravzaprav ne zmorejo, moralno življenje pa jim tudi ne diši preveč. To tragičnost je podprl prizor, s katerim se zdi, da je režiserka parafrazirala vlogo grškega zbora. Predstavljali so ga kakofonični posnetki glasov igralcev, ki so kot odmevajoči komentarji ponujali možnosti videnja Dorianove lepote in ugajanja. In bolj od samega usmerjanja gledalčevega razumevanja so nakazovali preroško pohujšljivost. >>

Sonja Zlobko, komentarji

'Gospel' za gledalca (Mačka na vroči pločevinasti strehi Ivice Buljana)  (2107 bralcev)
Ponedeljek, 6. 12. 2010

Predstava je bila grajena iz premeščanj med dialogi in glasbo, pri čemer so dialogi nakazovali izpraznjenost in zlaganost posameznikov: potlačeno homoseksualno afektiranost, brez potešujočega 'comming outa', alkoholizem, izvirajoč iz čustvene otopelosti in preračunljivost. A glasba je bila tista, ki je imela vajeti v rokah pri poudarjanju ambienta in odrske atmosfere. Skratka: glasba je odkrivala - dialogi so nakazovali. >>

Sonja Zlobko, komentarji

… in kliči me Antonija – ali pa Jane Doe  (2141 bralcev)
Petek, 3. 12. 2010

Dih sprva služi kot sredstvo mehanizacije, kot zvočno dopolnilo k sliki ženskega telesa kot robota. V nadaljevanju simulira seksualni akt ter hkrati spominja na dihanje pri fizično zahtevnih vajah. Skozi repetativnost in gradacijo fizičnih partitur se v trenutku zazdi, da bo prišlo do zlitja telesa in diha, do rojstva organskega giba. Kljub naznaki, se le-ta ne zgodi. >>

Janez Janša, komentarji

Gledalec si sodbo piše sam (4774 bralcev)
Sreda, 17. 11. 2010

Predstava ponuja kompendij zgodb o tistih sodnih procesih, ki so v kratki, a jedrnati preteklosti samostojne Slovenije posegli v krhko, nedoločno področje ustvarjalne svobode in načeli vprašanje pojmovnih določil umetnosti ter njenega specifičnega fikcijskega, tudi fiktivnega režima. V četico zaradi umetniške dejavnosti obtoženih so se uvrstili Matjaž Pikalo, Breda Smolnikar, Goran Vojnović, duo Eclipse in Ive Tabar.


>>

RKHV vajenci, komentarji

»Dost' mam teh Janezov Janša!«  (2742 bralcev)
Petek, 12. 11. 2010

»Več nas bo, prej bomo na cilju!« je fraza, ki jo dobijo na sprejemnem pismu predsednika stranke tisti, ki se včlanijo v stranko SDS. To je tudi naslov dokumentarne predstave treh umetnikov, ki je premiero doživela včeraj na LIFF-u. Kaj imata skupnega pismo predsednika SDS in dokumentarna predstava? Ime avtorja, seveda – Janez Janša! >>

Janez Janša, komentarji

PASJI NAJ NE BO DAN, NE ODER, NE ČLOVEK (2306 bralcev)
Torek, 2. 11. 2010

David Zambrano, veliko ime svetovne plesne skupnosti, je preteklo sredo zaključil gostovanje v Ljubljani in v Španskih borcih priredil dogodek, ki ga je naslovil kar - Improvizacije Davida Zambrana.

Za konec pa smo omenili še eno gostovanje mednarodne plesne produkcije na slovenskem odru. V soboto je Kino Šiška obiskala kompanija Ben J. Riepa, ki se je reklamirala s sloganom: najnovejša predstava provokativnega nemškega koreografa – Pasji dnevi. >>

Ariana Ferfila, komentarji

Znakovni kaos Luftballetta ali »ko te teater zagleda« (2175 bralcev)
Četrtek, 28. 10. 2010

Samodejna predstava, kot jo je označil avtor projekta Vlado Repnik, je čudna zmes plesa nekonvencionalnih antropomorfnih svetlobnih teles, tekstovno-znakovne kaotične sestavljanke, pasjih prehodov odra in ekspresivnega glasbenega nastopa Anje Plascg. >>

Pia, komentarji

SCI-FI – znanstveno-fantastični metafizični spektakel (1873 bralcev)
Sreda, 13. 10. 2010

Diplomirana režiserka zvoka, multimedijska umetnica in ustanoviteljica zavoda Hanna's atelje sonoričnih umetnosti Hanna Preuss, je včeraj v Kazematah na Ljubljanskem gradu postregla z "novo predstavo avantgardenga sonoričnega gledališča« SCI-FI, kot so jo označili ustvarjalci... >>

katjaČ, komentarji

Višinska bolezen Teatra za ptiče (2165 bralcev)
Ponedeljek, 4. 10. 2010

Veronesejeva drama je poplava majhnih in hitrih dogodkov, brezzveznih pogovorov, kalejdoskop spreminjanja razpoloženj, bizarnih peripetij in erupcij nočnih iskrenosti. Je igra, ki ne govori o ničemer konkretnem, a medtem pove marsikaj.

Na odru Španskih borcev pa smo, če ne drugega, lahko občutili nekaj te vroglave nesigurnosti, ki nas vse po ptičje kljuva, čeprav se je ta izkazala na gledališko ne povsem učinkovit način, ki pa je bil v nepretencioznem slogu vseeno že skoraj naivno iskren. >>

Pia, komentarji

Novejše
Starejše