Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

BOGOVI, DESPOTI, VLADARJI, DRŽAVNIKI IN DRUGA SVOJAT V GLEDALIŠČU TEME IN SVETLOBE … 2. del (3843 bralcev)
Torek, 8. 4. 2008

Ne moremo trditi, da se politična elita razkazuje po modelu fevdalne javnosti. Novi reprezentanti se fizično ne pojavljajo več na javnih površinah ali povorkah. Novi reprezentanti vodijo objavljanje svojih pozicij. Izbrisali so svojo pojavnost iz prostora, kjer bi bilo možno fizično soočenje s kritiko ali komunikacijo drugih. Izginili so s površine zemlje in pristali na ploskvi ekrana ... >>

Igor Bijuklič, komentarji

Bogovi, despoti, vladarji, državniki in druga gledališka svojat (9964 bralcev)
Torek, 25. 3. 2008

»Sonce je emblem velikih kraljev,« pravi Chardin, ko je priča kronanju Sulejmana Tretjega, perzijskega kralja. Sončni kralj Ludvik XIV. bi se gotovo strinjal z njim, še bolj pa bi bil zadovoljen, če bi v njegovem emblemu tičala kar Meduzina glava. Angleški kralj Edvard II je bil skromnejši, a nič manj slikovit, v njegovem emblemu je bil jelen, ki je nosil sonce. Despotska vladavina bije v oči, bi rekel Montesquieu.

Tako kot v trdi temi, tako se tudi ob vsemogočnem blišču nič ne vidi. >>

Igor Bijuklič, komentarji

SKRIVNOST (NIETZSCHEJEVEGA) VEČNEGA VRAČANJA, torek, 4. 12. 2007, ob 24.00 (4876 bralcev)
Torek, 4. 12. 2007

Deleuze se ni utrudil in ni mislil, da je odveč, da vsakič, ko ga je misel nanesla na večno vračanje, ponavlja eno in isto stvar: večno vračanje istega ni večno vračanje istega: »Pri večnemu vračanju se ne vrača isto ali eno, ampak je samo vračanje eno, ki se izreka o različnem in tistem, kar se razlikuje.« Ali: »Isto se ne vrača, zgolj vračanje je Isto tistega, kar postaja.« Ali: »večno vračanje (se) ne izreka o Istem … Nasprotno, ono samo je edino Isto, ki pa se izreka o tem, kar je v sebi različno« ...
>>

Bojan Anđelković, komentarji

OČITKI FEMINISTK NA RAČUN SIGMUNDA FREUDA: ZABLODE IN RESNICE O ENIH IN DRUGIH; torek, 30. X. 07, ob 24.00 (5242 bralcev)
Torek, 30. 10. 2007

Eden izmed razlogov, zakaj Freud ni naletel na odobravanje in razumevanje s strani nekaterih feministk, je njegov preprosti stil pisanja, ki je namenjen širši publiki in ki je vzrok številnih posploševanj in napačnih interpretacij. Freud se je sicer hotel izogniti poenostavitvam, vendar ker je šlo pri njem za povsem novo področje, ki je šele nastajalo in se sproti razvijalo, ni imel glede besednega bogastva nič kaj preveč izbire. Če je hotel predstaviti novost laični publiki, je moral ostati na nivoju vsakdanje govorice.
>>

Miša G, komentarji

Helena Motoh: ŽGEČKANJE UŠES IN KITAJSKA INFLUENCA; torek, 23. X. 07, ob 24.00 (4273 bralcev)
Torek, 23. 10. 2007

Knjiga »Žgečkanje ušes in kitajska influenca« obravnava spremembe pri načinu sprejemanja in razumevanja kitajskih filozofskih idej v evropski novoveški filozofiji v 17. in 18. stoletju. Ta čas sovpada z zgodnjim in visokim obdobjem dinastije Qing, ki sicer traja od 1644 do 1911. V prvem delu obravnava predvsem poskuse prilagajanja kitajske filozofije na način, ki bi ustrezal evropskim teološkim dogmam in teleološkim idejam. >>

IdaH, komentarji

KAKO BRATI JAKO RACMANA; torek, 24. 7. 07 ob 23.30 (5645 bralcev)
Torek, 24. 7. 2007
Knjiga, o kateri bomo govorili v današnji teoremi, je posvečena prikupnemu animiranemu junaku Jaki Racmanu. Njegov domnevni avtor - ali bolje rečeno njegov agent - je umrl leta 1966, star komaj 65 let, vendar se je njegova fantazma in imperij zabave nemoteno razvijal naprej. Pet let po njegovi smrti, leta 1971, je v Čilu doživela prvo objavo knjiga z naslovom Kako brati Jako Racmana – Imperialistična ideologija v Disneyevih stripih čilenskih avtorjev Ariela Dorfmana in Armanda Mattelarta. Prvi je prišel tja z Danske, drugi pa iz Argentine. Oba sta aktivno sodelovala pri izgradnji socialističnega gibanja v Čilu, ki je doživelo svoj klimaks leta 1970 z izvolitvijo Salvadorja Allendeja. Ni čudno, da je knjiga nastala ravno v Čilu, kjer so si prizadevali za emancipacijo od korporativne nadvlade ZDA. >>

IdaH, komentarji

»WE ARE ON THE MISSION« - NOVI POGANSKI MISIONARJI IN NJIHOV SEN; torek, 10.VII.07 ob 23.30 (2688 bralcev)
Torek, 10. 7. 2007

V deželah, ki končujejo bolečo operacijo tranzicije, vse bolj vzhaja in straši nova figura in njena veščina, ki se je med naprednimi zahodnjaki bojda že udomačila v zadnjih petdesetih letih povojnega obdobja. Ta figura, ki perfektno obvlada svoj posel, čudežno vznikne ob perečih vprašanjih napredka, konkurenčnosti, vizije, skratka prihodnosti vseh nas. Ob neizbežnem soočenju z managerjem in managmentom, njegovo govorico, cilji in delovanjem, se nam v prvem planu poraja občutek, da je to nekaj, kar nima več toliko opravka s tradicionalnim pojmovanjem ekonomskih znanosti, praks in sistemov. Še več. Samega sebe in svoje poslanstvo dojema kot možnosti iti onkraj preživelih ekonomskih znanosti, okvirov in praks, ki so obtičali v očitni zagati. In z njimi celotno človeštvo.

>>

Igor Bijuklič, komentarji

VIDIKI HERMENEVTIKE V SODOBNEM SVETU; torek, 5.VI.07 ob 24.00 (3607 bralcev)
Torek, 5. 6. 2007

Ko govorimo o hermenevtiki, ne moremo mimo vprašanja o jeziku. Brez jezika ne bi bila možna komunikacija in sporazumevanje, ne bi moglo priti do soglasja. Zato lahko rečemo, da jezik oplemeniti človeka in ga s tem ločuje od živali. Razum se je pri človeku pojavil skupaj z jezikom in zmožnostjo govora. Grški logos tako predstavlja v istem paketu govorjeno besedo in mišljeno stvar. Kaj bi nam koristil razum in z njim mišljenje, če tega ne bi mogli izpovedati? Tudi mišljenje je namreč notranji govor duše same s seboj, zato lahko upravičeno trdimo, da mišljenje brez jezika ne bi obstajalo oz. da je vsaka misel lahko misel le, če je hkrati ubesedljiva in zaznamovana z jezikom.

>>

Miša G, komentarji

DRSENJE PO POVRHNJICI - Erotika in film; torek, 29.V.07 ob 24.00 (3200 bralcev)
Torek, 29. 5. 2007

Tokrat skozi eter ne nameravamo drseti povsem teoretsko, ampak bomo erotiko v filmu tipali skozi literarni omnibus sedmih zgodb. Ob filme, ki sta jih morda oba videla, verjetno vsaj slišala o njih, postavljamo zgodbe o erotiki in filmu. Erotiko tipamo malo subtilno, malo oprijemljivo in ne vedno politično korektno. Skozi zgodbe želimo drsenje kamere po povrhnjici gole kože postaviti v polje vsaj rahlo kritičnega pogleda, ne golo fasciniranega. Ne ugašajta luči, ne pokrivajta se z odejo čez glavo – zardevanje vseeno ni potrebno.

>>

taja topol, komentarji

KAKO NEMOGOČE JE GLEDALIŠKO TELO?; torek, 8.V.07 ob 24.00 (4927 bralcev)
Torek, 8. 5. 2007

Leta 1997 je Bojana Kunst izdala pekočo knjižico kratkih zgodb Višnje v čokoladi. Dve leti kasneje dramaturginja, gledališka kritičarka, publicistka in teoretičarka sodobnih umetnosti pri založbi Maska izda knjigo Nemogoče telo. Če telo v kratkih zgodbicah predstavlja središčni objekt nasladne fascinacije, se za nemogoče kaže gledališko telo, ki se v pisanju Bojane Kunst poteguje za hlastajočim idealom odrske reprezentacije, pri tem pa se umetno strukturo jemlje za paralelno primerjavo v preseku zadnjih dveh stoletij.

>>

Ariana Ferfila, komentarji

VONNEGUT IN PROBLEM PREVELIKIH MOŽGANOV - In memoriam; torek, 24.IV. 07 ob 24.05 (5666 bralcev)
Torek, 24. 4. 2007

O smrti človeka, ki je celo življenje bril norca iz protislovja, med tem kako zlahka ljudje prizadejajo smrt in kako tragično jo doživljajo kadar zadeva njih same, naj najprej spregovori kar avtor sam. Prisluhnimo citatu Vo >>


IdaH, komentarji

TRANS KOT TEHNIKA ZDRAVLJENJA TRAVM ALI SREDSTVO MANIPULACIJE?; torek, 10.IV.07 ob 24.00 (3528 bralcev)
Torek, 10. 4. 2007

Trans je v vsakdanjem življenju prisoten na vsakem koraku in zanimivo je, da se ponavadi sploh ne zavedamo, kdaj se nahajamo v spremenjenem stanju zavesti. Na splošno velja v družbi zmotno prepričanje, da smo v transu samo takrat, ko se predajamo nevsakdanjim umetniškim ali religioznim dogodkom. Če doživimo nekaj izredno fascinantnega, kar nam omogoči pobeg iz vsakdanje realnosti, pravimo, da smo bili v transu.

>>

Miša G, komentarji

O FILMSKI KRITIKI; torek, 3.IV.07 ob 23.55 (2292 bralcev)
Torek, 3. 4. 2007

Filmska kritika ne premore univerzalne definicije, prav tako je težko opredeliti »poklic« filmskega kritika. Lahko pa vas popeljemo na sprehod po filmskih refleksijah, s postanki pri pomembnejših cinefilih. V Teoremi v torek ob polnoči!

>>

Maja Krajnc, komentarji

ZGODBA O TEM, KAKO JE SVET POSTAL HIPERREALEN, MI PA TEGA ŠE OPAZILI NISMO - hommage á JEAN BAUDRILLARD; torek, 27.III.07 ob 23.55 (4778 bralcev)
Torek, 27. 3. 2007

Nekoč je neki Cesar velel svojim kartografom, naj narišejo čimbolj popoln zemljevid Cesarstva. Kartografi so delo vzeli tako resno, da so narisali zemljevid, ki je prekril kar celotno takratno ozemlje. Z zatonom Cesarstva pa se je tudi karta začela cefrati v ruševine, tako da je na koncu le še nekaj njenih koščkov obležalo po puščavah.

Slika, prikazana v pričujoči Borghesovi zgodbi, še ni današnja simulacija. Danes namreč nimamo več opravka z zemljevidi, ki prekrivajo svet, temveč z zemljevidi, ki svet ustvarjajo. Ni več podob iz sveta, ampak je svet iz podob. V puščavah pa tako ne ležijo več koščki zemljevida, temveč koščki samega realnega. Ostanki realnega torej trohnijo na prostranostih zemljevida. Pri tem je svet izginil, mi se pa tega niti ne zavedamo. In v tem je popoln zločin, ki je bil storjen nad realnostjo – izginila je, nadomestila jo je hiperrealnost, mi pa še vedno mislimo, da imamo opravka z dobrim starim svetom.

>>

komentarji

POD DROBNOGLEDOM : POLOŽAJ PLESNE KRITIKE; torek, 20.III.07 ob 23.55 (3690 bralcev)
Torek, 20. 3. 2007

Vzporedno z umetnostjo se vedno razvija tudi njena kritika, ki nase prevzema potrebo po teoretični umestitvi v širši kulturni prostor, ki oblikuje in kasneje pomaga razumeti zgodovino. Umetnostna kritika scenskih umetnosti se je začela razvijati v začetku šestnajstega stoletja. Kritik je pomenil avtorja, ki je s pozicije vrednotenja obravnaval dela drugih ljudi in je do tedaj deloval večinoma v literarni sferi, ki je bila kot umetniška zvrst najbolj razširjena.

>>

Alja, komentarji

KDO OD PREBIVALCEV LUNA PARKA ŠE RAZUME DIES FESTI ?, Permanentno praznovanje brez praznika, torek ob 24.00 (2509 bralcev)
Torek, 27. 2. 2007
Klikni za veliko sliko:
V desetih zapovedih se tretja glasi: »Spoštuj gospodov dan« ali drugače rečeno spoštuj praznik. Danes, v ušesih večine, tuje odmeva ta zapoved, pa čeprav gre za pogansko reč. Kaj nam po koncu velikih ideologiji ostane prazničnega? Morda je največji čar naše panideologije, ki trdi, da ni več velikih ideologij, ravno to, da je zdaj lahko sleherni dan prazničen, če le hočemo. Od praznika in njegove prazničnosti je ostala predvsem praznina, ki jo napolni vitalni in kreativni um. >>

Igor Bijuklič, komentarji

PLES – KRONOLOŠKO ZRCALO DRUŽBENEGA POGLEDA NA TELO (4204 bralcev)
Torek, 6. 2. 2007

Ples spada med temeljne oblike človekovega izražanja in se v svoji najbolj primarni vsebini in obliki poslužuje umetnosti posnemanja vsakdanjega življenja. V starih družbah je bilo tako ples posvečeno opravilo, ki je krepko presegalo današnjo funkcijo zabave. Vpeto v pore družbenega življenja je predstavljalo pomemben del ritualnega izvajanja obredov, iniciacij, proslav. Ples kot umetniška praksa, namenjena predvsem iskanju lepega, je bil drugotnega pomena.

>>

Alja, komentarji

NEKAJ NE-GNILEGA V DRŽAVI DANSKI ali OPUSTITEV HOMOSEKSUALNE IDENTITETE, torek ob 24.00 (2214 bralcev)
Torek, 30. 1. 2007

Klikni za veliko sliko: „Handbook of the New Sexuality Studies“ je objavil zanimiv razgovor z danskim sociologom Henningom Bechom, ki govori o izginjanju vseh vrst homoseksualnih in queer identitet na Danskem in še v nekaterih drugih državah. Na primeru Danske vidimo, da je lahko položaj homoseksualne manjšine, skorajda popolnoma enakopraven z položajem istospolno usmerjenih.

>>

Nebojša I, komentarji

Astrid Lindgren: stoletni sij literarne zvezde severnice, 23. I. 07, 24.00 (7439 bralcev)
Torek, 23. 1. 2007

Klikni za veliko sliko: Če bi vse izdane knjige Astrid Lindgren zložili eno na drugo, bi presegale višino 175 Eifflovih stolpov, če pa bi jih postavljali drugo ob drugo, bi trikrat objele ekvator. S 114 knjigami in slikanicami, 40 filmi in številnimi scenariji in igrami, prevedenimi v 74 jezikov, se švedska pisateljica uvršča med največja imena svetovne mladinske literature. Zveneča statistika ni edini argument za pisateljičino mesto v mladinski književnosti. V literarno ozvezdje so jo izstrelili predvsem radikalen poseg v mladinsko prozo, začrtanje drznih literarnih trendov in vztrajno radiranje vzgojno-moralne funkcije mladinske literature. Pa seveda Pika Nogavička, Emil iz Lönneberge, Blomkvist, Erazem in številni drugi junaki, ki zaznamujejo otroštva več generacij po vsem svetu. Ob 100-letnici rojstva Astrid Lindgren se švedski pisateljici posvečamo v nocojšnji Teoremi.

>>

Pina, komentarji

GNUS – Najbolj prvinska in določujoča človeška lastnost?, torek ob 24.00 (5222 bralcev)
Torek, 9. 1. 2007

Klikni za veliko sliko: Kaj dojemamo kot gnusno, ogabno, ostudno in odvratno? Pri katerih pojavih nas obide zona, oblije kurja polt, spreleti srh ali pa se nam obrne želodec in nam gre na bruhanje? Kaj vse se nam upre, priskuti in »zagravža«? V tokratni Teoremi bomo govorili o pojavu gnusa, edinemu človeškemu čustvu, ki je tako zelo povezan s telesom in hkrati tako odvisen od kulturnih norm. Prepustite se gnusnim zadevam in prisluhnite v torek ob polnoči!

>>

Katarina V, komentarji

Digitalizacija literature: »Zmaga črte ali črke?«, 19. XXII. 06 ob 23.30 (2858 bralcev)
Torek, 19. 12. 2006

Klikni za veliko sliko: Trideset tisoč let p. n. št . – z jamskimi slikarijami pračlovek odkrije prvi medij

4000 let pred našim štetjem – Stari Egipčani svoje misli ubesedujejo na papirusu

pozna antika – Stari Grki velika spoznanja zapisujejo na pergamente

15. stoletje – odkritje papirja in tiska pripelje do prave knjižno-literarne revolucije

21. stoletje – digitalna doba v literarni svet prinaša radikalne spremembe ... kakšne in kako se bomo Andrej Blatnik, Jaka Železnikar in Pina Sadar spraševali v torkovi Teoremi o digitalizaciji literature ...

>>

Pina, komentarji

STARODAVNI KULTI, MISTERIJI IN RITUALI: NEVIDNI SPREMLJEVALCI ZGODOVINE, torek ob 23.30 (5919 bralcev)
Torek, 28. 11. 2006

Klikni za veliko sliko: Če je kapitalizem po vzoru institucionaliziranga krščanstva omejil funkcijo ritualov na ekonomski krogotok proizvodnje in potrošnje, so starodavni rituali, ki so se odvijali pred več kot dva tisoč leti ohranjali njihovo večplastno naravo. Kulti in misteriji so posamezniku nudili tako druženje v obliki plesa in glasbe kot tudi možnost zdravljenja, žrtvovanja, darovanja in doseganja ekstaze. Vsi rituali naj bi tako nastali kot rezultat preigravanja nekega mita, ki je na sublimni ravni povezan s travmo življenja in smrti.

>>

Miša G, komentarji

ŽIVLEJE JE KABARET, KAJNE , (Med celjsko in ljubljansko uprizoritvijo), torek ob 23.30 (4439 bralcev)
Torek, 21. 11. 2006

Klikni za veliko sliko: »…kaj bi doma osamljen čepel, muzika že igra, naš svet je kabaret kajne, pridi v kabaret.« So nas povabili v novem prevodu Alje Predan in libreta Milana Dekleve kar v dva kabareta naenkrat, v celjskega in v Mestno gledališče ljubljansko. Če ste vsaj malo spremljali ves medijski pomp, pa saj niti ni bilo potrebno, ker so nas s tem prav bombardirali, se je vse vrtelo okrog pravice primata prvega slovenskega Kabareta.

>>

Nika Leskovšek, komentarji

UHAJANJE VOJNE V VIRTUALNO IN TAMKAJŠNJA ESTETIKA (4565 bralcev)
Torek, 14. 11. 2006

»Kje smo se sploh nahajali? V kakšnem luninem kraterju? Odvrženi v globočinah pekla? Ta zemlja, obkrožena z rumenkastimi plameni, kjer je besnel peklenski ples smrti, gotovo ni bila zemeljska pokrajina«.
Ernst Junger: Vojna, mati naša.

»Je to videoigra ali pravo bombardiranje?«
Bilwet: Medijski arhiv



>>

Igor Bijuklič, komentarji

Fenomen senzorialnega gledališča, torek ob 23.30 (4310 bralcev)
Sreda, 1. 11. 2006

Klikni za veliko sliko: Brezciljno blodenje po labirintu, še ena od neštetih alternativ konvencionalnemu gledališču ali gledališki jezik prihodnosti? Senzorialno gledališče z radikalnimi dramaturškimi tehnikami in hitro popularizacijo predstavlja nov gledališki fenomen, ki kljub pomanjkanju metodoloških temeljev definira nov gledališki žanr .

>>

Pina, komentarji

Emmanuel Levinas: stoletnica rojstva francoskega filozofa etike, torek ob 23.30 (4658 bralcev)
Torek, 19. 9. 2006

Klikni za veliko sliko: Emmanuel Levinas je filozofsko tradicijo dopolnil z obratom fenomenologije k etiki, uvedbo judovskih pojmov v filozofsko terminologijo ter preoblikovanjem personalističnega subjekta in njegovega odnosa do drugega. Ob stoletnici njegovega rojstva smo želeli dati glas delčku njegove široke filozofske misli, poudariti njen pomen in se vprašati, kdo je bil Emmanuel Levinas.

>>

taja topol, komentarji

ČEMU VOJNE? (2078 bralcev)
Torek, 11. 7. 2006

Klikni za veliko sliko: »Vedeti je treba, da je vojna splošen pojav, da je pravo prepir in da se vse dogaja po prepiru in potrebi.« Herakleitos

Čemu vojne? Leta 1933 je bilo v Parizu izdano dopisovanje med Freudom in Einsteinom z naslovom Warum Krieg? S strani Internacionalnega inštituta za intelektualno kooperacijo, ki ga je motiviralo Društvo narodov, sta bila interpelirana, da kot vidnejša intelektualca svojega časa izrazita svoja mnenja glede pojava vojne. Tistega leta se namreč trupla iz prve svetovne vojne še niso dodobra ohladila, kri se še ni docela strdila, ko je Evropo čakala že nova, druga svetovna vojna, ki je bila še okrutnejša od prve. V tem času miru, času med obema vojnima se znajdeta Einstein in Freud v situaciji, ko jih je intelektualno občestvo interpeliralo, da svoje znanje, vprežeta v službo človeškosti in v skupnem dopisovanju doženeta nič manj kot to, kaj so vzroki vojn in kako jih preprečiti...

>>

komentarji

UMETNOST ULICE (3620 bralcev)
Torek, 27. 6. 2006

Klikni za veliko sliko: “Drage dame in gospodje, to je bila naša predstava. Poskušali smo vas nasmejati, se vas dotakniti in vam polepšati dan. Če nam je uspelo, vas prosimo, da v klobuk vržete bankovec ali dva – tisti, ki imate več, plačajte še za tiste, ki imajo manj ali ki sploh nimajo. Tako kot v socializmu. Hvala, dame in gospodje, in lep dan vam želimo še naprej.” S temi besedami je zaključil svojo predstavo eden izmed nastopajočih na lanskoletnem Mednarodnem festivalu uličnega gledališča Ana Desetnica v Ljubljani in med gledalci požel salve smeha in huronski aplavz. Letošnja edicija festivala se bo, preden se bo podala na turnejo po slovenskih mestih, v prestolnici odvila med 28. junijem in 2. julijem. Za mnoge Ljubljančane se bo s tem tudi uradno začelo letošnje poletje.

>>

Ana, komentarji

RAZMISLEK O ZAZNAVI IN USTVARJANJU MEDSEBOJNIH PROSTORSKIH ODNOSOV PRI VIZUALNEM OBLIKOVANJU KONVENCIONALNEGA IN AMBIENTALNEGA GLEDALIŠKEGA DOGODKA (3254 bralcev)
Torek, 13. 6. 2006

Klikni za veliko sliko: Nič, kar obstaja, se ne more niti zasnovati niti definirati izven ali brez slehernega odnosa do koordinat prostora – materije – časa, trdi dr. Jožef Muhovič. Strokovnjaki delijo prostor na dva osnovna vidika: zaznavni in pojmovni. Zaznavni prostor daje referenčni okvir za naše čutno dojemanje in je nujno potrebno vodilo za vsa naša gibanja in manipulacije. To je prostor, ki je pogojen z našo percepcijo. Obstaja pa še druga shema, ki jo lahko imenujemo pojmovna. Zgradimo si jo z izkušnjami, tako vsakdanjimi, ki pogojujejo našo zaznavo, kot tudi bolj specifično, znotraj določenih profesionalnih vizualnih področij. Zaradi subjektivnosti tovrstnih izkušenj pa to niso zgolj zaznavne, temveč pojmovne izkušnje. Že pri najpreprostejšem problemu torej ugotovimo, da je zaznavanje prostora prepreženo s sklepanji, hipotezami, domnevami, pomeni in pričakovanji, ki izhajajo iz pojmovnega sveta.

>>

Maja Smrekar, komentarji

»BOJ JE VSEMU OČE, JE VSEMU KRALJ« - MARKETINŠKA ALKIMIJA KOT NADALJEVANJE VOJNE Z DRUGIMI SREDSTVI (3645 bralcev)
Torek, 6. 6. 2006
Klikni za veliko sliko:

Kaj bi lahko sploh imeli skupnega veščina, ki ravno tako kot alkimija dela iz svinca ali česa bolj umazanega zlato in veščina, ki ji je zlato glavno gorivo, s katerim razvaža civilizacijo ali le-to pretvarja v prah in pepel. Ne pričakujte preveč, sicer bo sledilo razočaranje, morda se bo stvar odela v zaudarjajoči duh stroke in akademizma, vendar bomo navkljub bojazni poizkusili. Če s hitro roko osedlamo Clausewitzovo dediščino potem je že jasno, da gre lahko tudi v primeru marketinga za nadaljevanje vojne z drugimi sredstvi. Clausewitz je bil strog nasprotnik »viteške« tradicije bojevanja in merjenja moči, ki je v svojem poteku prej spominjala na obredje in igro, kjer sta čast in vnaprej postavljena pravila določila potek spopada. Resna vojna in njeni podaljški zatorej ne smejo biti nič drugega kot surovo sredstvo za uničenje sovražnikovih sil. Gospodarski samuraji z vzhoda so bili prvi aplogeti, ki so po koncu velikih vojn in lastnem porazu, dobesedno prijeli Clausewitza in odprli novo bojno polje.

>>

Igor Bijuklič, komentarji

Novejše
Starejše